Anonym bruker Skrevet 10. august 2017 #1 Skrevet 10. august 2017 Nå står jeg fast. Skal beskrive grad av pleiepenger. Totalt har jeg hatt fravær gjennom 3 ulike uker. Uke 1: 1 dag. Uke 2: 1 dag. Uke 3: 2 dager. Jobber turnus 76 prosent (altså ikke like mye hver uke). Hvor stor grad av pleiepenger skal jeg søke om? Anonymkode: 07ed5...fdb
Anonym bruker Skrevet 10. august 2017 #2 Skrevet 10. august 2017 Jeg trodde det var som med sykepenger, har du vært helt borte fra jobb er det 100% fravær? Anonymkode: d380b...ff1
Anonym bruker Skrevet 10. august 2017 #3 Skrevet 10. august 2017 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Jeg trodde det var som med sykepenger, har du vært helt borte fra jobb er det 100% fravær? Anonymkode: d380b...ff1 Jeg har jobbet noen vakter, vært hjemme totalt 4 dager. Fri har jeg ordnet gjennom jobben, men ved pleiepenger vil jobben få refundert utgiftene for noen av disse dagene, hvis jeg forstod det rett. Anonymkode: 07ed5...fdb
Anonym bruker Skrevet 10. august 2017 #4 Skrevet 10. august 2017 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg har jobbet noen vakter, vært hjemme totalt 4 dager. Fri har jeg ordnet gjennom jobben, men ved pleiepenger vil jobben få refundert utgiftene for noen av disse dagene, hvis jeg forstod det rett. Anonymkode: 07ed5...fdb Ok, da er det litt annerledes enn det var her. Er riktignok en liten stund siden nå, men da datteren min var lagt inn og ble operert var det legen som skrev skjemaet om pleiepenger og jeg leverte det bare til nav og arbeidsgiver som om det skulle vært en vanlig sykemelding. Jeg var jo da helt borte fra jobb, ikke pga egen sykdom, men for å følge opp en syk datter, og fikk 100% lønn selv om jeg ikke var syk selv, Kan du ikke få noe hjelp fra legen da? Sykehuslegen må vel skrive en attest/bekreftelse som sendes med søknaden? Når jeg leser hva som står på nettsiden til nav nå så står det jo at du får pleiepenger dag for dag, inntil 5 dager i uken og at lørsdag og søndag ikke teller med. Da ville jeg bare skrevet hvor mange dager du har vært borte. https://www.nav.no/no/Person/Familie/Sykdom+i+familien/pleiepenger+for+pleie+av+sykt+barn Anonymkode: d380b...ff1
Anonym bruker Skrevet 10. august 2017 #5 Skrevet 10. august 2017 1) Du kan ha rett til pleiepenger etter folketrygdlovens § 9-10 når du har omsorg for et barn som er under 12 år og er eller har vært innlagt i helseinstitusjon eller er behandlet poliklinisk og trenger tilsyn og pleie hele døgnet i en begrenset periode på grunn av sykdommen/behandlingen og pleiebehovet strekker seg over mer enn 7 kalenderdager NAV betaler pleiepenger fra den 8. dagen. Du kan ha rett til å bruke omsorgsdager de første 7 dagene. Det er kun ved alvorlig og livstruende sykdom eller stort pleiebehov man får pleier fra første dag.... Ettersom fraværet er spredt ut over flere perioder høres det ikke ut som det er tilfelle? Anonymkode: f6bdf...8be
Anonym bruker Skrevet 10. august 2017 #6 Skrevet 10. august 2017 Ta kontakt med sosionom på sykehuset dere tilhører. Vi fikk hjelp der. Anonymkode: eafef...350
Anonym bruker Skrevet 10. august 2017 #7 Skrevet 10. august 2017 Og de andre dagene de ukene har du vært på jobb? Da søker du i såfall gradert pleiepenger. Pleiepenger er vanskelig å få, men dersom barnet har vært innlagt på sykehuset disse ukene, kan du søke etter 7 dager innlagt. Anonymkode: 5998f...170
Anonym bruker Skrevet 10. august 2017 #8 Skrevet 10. august 2017 25 minutter siden, Anonym bruker skrev: 1) Du kan ha rett til pleiepenger etter folketrygdlovens § 9-10 når du har omsorg for et barn som er under 12 år og er eller har vært innlagt i helseinstitusjon eller er behandlet poliklinisk og trenger tilsyn og pleie hele døgnet i en begrenset periode på grunn av sykdommen/behandlingen og pleiebehovet strekker seg over mer enn 7 kalenderdager NAV betaler pleiepenger fra den 8. dagen. Du kan ha rett til å bruke omsorgsdager de første 7 dagene. Det er kun ved alvorlig og livstruende sykdom eller stort pleiebehov man får pleier fra første dag.... Ettersom fraværet er spredt ut over flere perioder høres det ikke ut som det er tilfelle? Anonymkode: f6bdf...8be Vi får pleiepenger, fra dag 8, det er klarert fra sykehuset. Grunnen til at dagene er spredt utover er at jeg jobber turnus i delstilling og dermed har noen dager fri i utgangspunktet, jobber kvelds- og helgevakter og mannen er hjemme noen dager. Derfor det ble litt komplisert å regne ut hvor stor del jeg skal søke om. Anonymkode: 07ed5...fdb
Anonym bruker Skrevet 10. august 2017 #9 Skrevet 10. august 2017 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Vi får pleiepenger, fra dag 8, det er klarert fra sykehuset. Grunnen til at dagene er spredt utover er at jeg jobber turnus i delstilling og dermed har noen dager fri i utgangspunktet, jobber kvelds- og helgevakter og mannen er hjemme noen dager. Derfor det ble litt komplisert å regne ut hvor stor del jeg skal søke om. Anonymkode: 07ed5...fdb Dere kan jo søke 50 prosent hver, og hvis dere skal ha pleiepenger i lang tid legger dere kabalen i fellesskap. For ordens skyld er det ikke sykehuset som "klarer" om dere får pleiepenger. Det er det NAV som gjør. Har vært borti flere tilfeller hvor spesialister på sykehus har sagt man kan søke pleiepenger, men ikke fått det innvilget. Men som oftest har legene god oversikt over når søknaden er proforma 🙂 Anonymkode: 5998f...170
Anonym bruker Skrevet 10. august 2017 #10 Skrevet 10. august 2017 Hvorfor ikke bruke av sykt barn dager? Totalt 4 dager? Da bruker jeg det. Om barnet mitt har vært innlagt 14 dager+ har jeg fått pleiepenger. Anonymkode: 6174a...87c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå