Gå til innhold

Et dilemma

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen min har sett seg ut et hus han ønsker vi skal kjøpe. Jeg liker også huset  og det har alt vi trenger. Han sier vi må bestemme oss fort, og jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre fordi huset ligger vegg i vegg med huset der jeg ble voldtatt. Jeg har slitt med voldtekten i mange år og har endelig nådd et punkt hvor jeg føler det ikke plager meg lenger, men det å skulle flytte inn i nabohuset vet jeg ikke om jeg kan. Mannen min mener det er tullete å la dette huset gå fra oss på grunn av noe slik. Det er sårende at han ikke forstår dette. Jeg vil heller ikke ha barna mine i huset ved siden av selv om det bor noen andre der nå. 

Anonymkode: f5a76...d56

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da tar dere ikke huset. Enkelt valg. 

Anonymkode: 7271c...adf

Skrevet

Det eneste her som er tullete er mannen din! At han ikke respekterer dette og mener det er tullete å la huset gå fra seg av en slik grunn viser at han ikke forstår hvor ille voldtekt kan oppleves. En mann med altfor lite empati etter min mening.

Selvfølgelig kjøper dere ikke det huset, Hi! Dette er IKKE et dilemma!

Anonymkode: abe6b...541

Skrevet

Forstå deg godt! Syns ikke du skal "ofre" deg mtp dette altså! Det vil jo alltids komme andre hus! 

Anonymkode: fe599...c2d

Skrevet

Jeg synes ikke det er noe dilemma jeg. Når du sier at det vil være et problem for deg, så er det i min verden en selvfølge at mannen ikke trumfer gjennom viljen sin.

Anonymkode: f4b2b...432

Skrevet

Skjønner godt at du blir skuffet over at han ikke viser forståelse, ikke ta huset vis det ikke føles riktig ☺.

Men hvem hvet, kanskje det kan være bra å lage nye fine minner og få gode opplevelser sammen med familien der. 😊☺

Anonymkode: 73da0...676

Skrevet

Jeg synes det største dillemaet her er om du bør kjøpe noe hus i det hele tatt, sammen med en mann som har så lite forståelse for dine følelser.

Anonymkode: ea2c7...383

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg synes det største dillemaet her er om du bør kjøpe noe hus i det hele tatt, sammen med en mann som har så lite forståelse for dine følelser.

Anonymkode: ea2c7...383

Jeg har svart tidligere i tråden også, og kommenterte det med mannens empati og er veldig enig med deg i det du skriver her. En mann som viste så lite forståelse for hennes følelser rundt voldtekt, det er en mann jeg ikke hadde villet forplikte meg til. Jeg synes et er en veldig merkelig ting av mannen å si til HI. Han viser null forståelse for hva en voldtekt kan gjøre med den som blir voldtatt. Til tross for at han vet at dette er noe HI har slitt med i årevis så synes han altså at det er en god idé å kjøpe nabohuset til der hun ble voldtatt. Så hver dag hun står opp skal hun se det huset, hver dag hun går ut ser hun det, hver dag hun kommer hjem ser hun det. Det er selvfølgelig en liten mulighet for at det på sikt kunne vært positivt for HI å "konfrontere" dette, men når hun sliter så mye med det så er det dessverre også en mulighet for at hun blir retraumatisert av det å flytte dit - spesielt når hun har en mann som ikke har noen forståelse for hva hun har gått gjennom og hva det ev. vil koste henne å flytte dit. Om hun ikke takler å bo der så sitter hun fint i det - kan ikke flytte før det er gått et år for å ikke tape på et salg, da er hun fast i et hus som kan gjøre henne sykere og en mann som ikke vil vise noen medfølelse for hennes ev. problemer.

Jeg stusser også på den første setningen - "mannen har sett seg ut et hus han ønsker". Når han så mener det er tullete å ikke kjøpe huset av His grunner, da bagatelliserer han hennes følelser og traumer - for det å få det han ønsker seg er viktiger. Ikke bare én alarmklokke som ringer her...

Anonymkode: abe6b...541

Skrevet

Ikke kjøp det huset. Det er ikke særlig verdt å sitte i "drømmehus et" hvis dine vansker blir større og verre av det.

Anonymkode: 31401...06f

Skrevet

Dette er ikke et dilemma. Dere kjøper selvfølgelig ikke det huset!! Dilemmaet er om du skal se etter et annet hus med den mannen.... 

Anonymkode: 78501...33c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...