Anonym bruker Skrevet 10. august 2017 #1 Skrevet 10. august 2017 Hei! Kjæresten min og meg har alltid delt alt av utgifter 50/50, både lån, regninger og mat. Selv om han har tjent mer enn meg har dette vært greit. Nå etter vi fikk barn og h*n begynte i barnehagen har jeg gått ned i stilling for at barnet ikke skal ha full barnehageuke. Jeg har derfor utbetalt en del mindre enn før, men allikevel deler vi 50/50 på alle utgifter.. Kjæresten har nesten 10.000,- mer utbetalt enn meg. Hvordan gjør dere dette? Anonymkode: ae2ae...bd5
Anonym bruker Skrevet 10. august 2017 #2 Skrevet 10. august 2017 Gift dere og ha felles økonomi! Evt. skriv samboerkontrakt og fordel utgifter utfra inntekter. Anonymkode: b6e92...51b
Anonym bruker Skrevet 10. august 2017 #3 Skrevet 10. august 2017 Hvis dere var enige om at du skulle ned i stilling bør dere heller betale slik at dere sitter igjen med like mye (du bør også be en pensjonssparing som veier opp for det du taper i fremtidig pensjon som dere betaler felles). Hvis det derimot bare var du som ville ned i stilling og han vil gjøre sin del på hjemmebane synes jeg det er rettferdig at dere deler slik dere gjør nå. Anonymkode: f89ca...099
Anonym bruker Skrevet 10. august 2017 #4 Skrevet 10. august 2017 Da vi ble sammen og kun jeg hadde barn betalte vi etter evne. Jeg tjente kanskje 10.000 og han mellom 40 og 60. Nå har vi utbetalt ganske likt. Jeg setter inn 8000 på Matkonto og 9000 på regningskonto. Han setter inn 24.000 på regningskonto. Jeg har igjen mer enn han på konto fordi jeg kjøper alt til ungene. Anonymkode: 40b7c...b35
Anonym bruker Skrevet 10. august 2017 #5 Skrevet 10. august 2017 Felles barn = felles økonomi. Noe annet hadde jeg ALDRI godtatt. Anonymkode: 52fae...587
Anonym bruker Skrevet 10. august 2017 #6 Skrevet 10. august 2017 Jeg og mannen min delte sånn ca 50/50 da vi flyttet sammen i en leid leilighet. Men da vi bestemte oss for å kjøpe hus, gifte oss og etterhvert få barn var det ikke noe mitt og ditt lenger. Her i huset er alt vårt, vårt hus, våre biler, våre penger. Vi har opprettet en felles regningskonto som alle faste utgifter går ut fra, og en felles matkonto med kort til som bare brukes i matbutikken. Mannen setter inn 19.0000 i måneden til de felles kontoene og jeg setter inn 16.000. Han tjener litt mer enn meg. Jeg får i tillegg barnetrygdene (vi har fire barn) inn på min konto siden jeg står for det meste av hverdagshandlingen av klær, gaver osv. I perioder har han tjent mye mer enn meg, når jeg har tatt litt ulønnet permisjon i påvente av barnehageplass, jobbet litt redusert en periode osv, da har selvfølgelig han betalt det meste. Vi er gift, vi har fire barn vi oppdrar og forsørger sammen, det er ikke noe ditt eller mitt da. Men vi har ingen særkullsbarn da, skjønner at det blir litt mer ditt og mitt i familier med særkullsbarn og alle skal sørge for sine. Om dere var enige i at du skulle jobbe redusert for å ta deg av deres felles barn må jo han kompensere for det økonomisk ved å ta en større del av fellesutgiftene, ellers må du jo opp i stilling igjen. Anonymkode: 2d6fc...64f
Anonym bruker Skrevet 10. august 2017 #7 Skrevet 10. august 2017 9 minutter siden, Anonym bruker skrev: Felles barn = felles økonomi. Noe annet hadde jeg ALDRI godtatt. Anonymkode: 52fae...587 Sier kun damer som tjener dårligere enn mannen🙄 Anonymkode: 5b0fe...f22
Anonym bruker Skrevet 10. august 2017 #8 Skrevet 10. august 2017 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Sier kun damer som tjener dårligere enn mannen🙄 Anonymkode: 5b0fe...f22 Jeg er mellomleder i privat bedrift og tjener vesentlig bedre enn min mann som jobber i barnehage. Og vi har felles økonomi, noe annet hadde jeg aldri godtatt. Anonymkode: 8b8da...6eb
Anonym bruker Skrevet 10. august 2017 #9 Skrevet 10. august 2017 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Sier kun damer som tjener dårligere enn mannen🙄 Anonymkode: 5b0fe...f22 Jeg tjener mer enn mannen, men hadde ikke giddet separat økonomi med felles barn likevel. Hadde blitt altfor mye å regne på. I perioder der jeg jobber mye overtid så holder han fortet hjemme f.eks. Hvor mye skulle jeg betalt ham for det? Halvparten av det jeg tjener ekstra? Skulle jeg da først trukket fra skatt og utgifter til å komme meg til og fra jobben? Altfor komplisert, mye bedre å dele alt. Anonymkode: 8bbfc...39c
Mrs.HvorErNøkleneMine? Skrevet 10. august 2017 #10 Skrevet 10. august 2017 52 minutter siden, Anonym bruker skrev: Sier kun damer som tjener dårligere enn mannen🙄 Anonymkode: 5b0fe...f22 Det stemmer ikke. Vi har felles økonomi og jeg tjener vesentlig mer enn mannen. Det finnes ikke noen mine eller dine penger i vårt hus, alt er felles.
Anonym bruker Skrevet 10. august 2017 #11 Skrevet 10. august 2017 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Sier kun damer som tjener dårligere enn mannen🙄 Anonymkode: 5b0fe...f22 Er du idiot? Det er en selvfølge. Og selv om du er en kvalm dust så kan jeg allikevel opplyse deg om at jeg tjener mer enn mannen. Selv om det ikke har noen betydning i dette spørsmålet. Anonymkode: 52fae...587
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå