Anonym bruker Skrevet 10. august 2017 #1 Skrevet 10. august 2017 En kollega av meg skal slutte og begynne i ny jobb. Vi samlet inn penger på jobb til gave og i helgen som var så hadde hun personalfest der kun utvalgte var bedt. Flere synes dama suger nå og hun ene vil ha pengene sine tilbake for gaven ved å gjøre det slik. Greit at folk kan gjøre hva de vil på fritiden, men man utelater vel ikke 5 kollegaer man har jobbet med i 4-5 år og som man ikke har trøbbel med på jobb? Jeg synes også det ikke er greit, men orker ikke å bry meg så voldsomt må jeg innrømme. Men trist at hun velger å ikke inkludere alle som kunne ha kommet. Anonymkode: 7b9e1...a20
Anonym bruker Skrevet 10. august 2017 #2 Skrevet 10. august 2017 Jeg gir aldri til folk jeg ikke liker uansett. Så når jeg har gitt er det fordi jeg liker vedkommende. Om jeg da ikke hadde blitt invitert på en fest hadde ikke dette påvirket mitt syn på vedkommende. Og det er da naturlig å føle man kommer bedre overens med enkelte kollegaer, det er ikke noe automatikk i at man da misliker de andre. Muligens det er litt dårlig gjort hvis det er et lite og intimt arbeidsmiljø. Likevel synes jeg det er barnslig å be om pengene tilbake basert på dette. Får litt ungdomsskole vibber her. Anonymkode: 1aa27...9cc
Luksusdyret Skrevet 10. august 2017 #3 Skrevet 10. august 2017 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg gir aldri til folk jeg ikke liker uansett. Så når jeg har gitt er det fordi jeg liker vedkommende. Om jeg da ikke hadde blitt invitert på en fest hadde ikke dette påvirket mitt syn på vedkommende. Og det er da naturlig å føle man kommer bedre overens med enkelte kollegaer, det er ikke noe automatikk i at man da misliker de andre. Muligens det er litt dårlig gjort hvis det er et lite og intimt arbeidsmiljø. Likevel synes jeg det er barnslig å be om pengene tilbake basert på dette. Får litt ungdomsskole vibber her. Anonymkode: 1aa27...9cc Signerer at det er barnslig å be om pengene tilbake. Men å utelukke 4 eller 5 stk fra personalfest i forbindelse med at du slutter er skikkelig råttent. Hadde nok endret syn på vedkommende, men ikke bedt om pengene tilbake. Det er bare barnslig.
Heihånåerdetjuligjen Skrevet 10. august 2017 #4 Skrevet 10. august 2017 Jeg hadde heller ikke bedt om tilbakebetaling av pengene. Men det er ufint å ikke be alle. Har denne kollegaen allerede fått gaven sin? Slik at hun vet at alle var med på den? I så fall er det veldig spesielt å utelate 4-5 stk.
Anonym bruker Skrevet 10. august 2017 #5 Skrevet 10. august 2017 Hvor mange er dere totalt? Å utelate 4 av 20 er ikke greit, men å utelate 4 av 8 bør være innafor. Anonymkode: 784c8...6d4
Anonym bruker Skrevet 10. august 2017 #6 Skrevet 10. august 2017 56 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvor mange er dere totalt? Å utelate 4 av 20 er ikke greit, men å utelate 4 av 8 bør være innafor. Anonymkode: 784c8...6d4 11 stykker og 7 ble bedt. Hun ene mente det kunne jo skyltes plassmangel, ja særlig må jeg si. Fikk min kollega i vrangstrupen nå så like greit hun slutter så kan hun jo starte opp på samme viset der hun begynner. Anonymkode: 7b9e1...a20
Anonym bruker Skrevet 10. august 2017 #7 Skrevet 10. august 2017 Jeg ville jo heller sørget for at navnene til de som ikke ble bedt står først på kortet når dere gir gaven, med store tydelige bokstaver Anonymkode: 8f828...1a3
It's all about me Skrevet 10. august 2017 #8 Skrevet 10. august 2017 Ble gaven overrakt på denne festen? Det er i så fall like hjernedødt av den som overrekker som hos dama som avslutter et arbeidsforhold med å stenge ute flere fra personalfest. Hvis gaven blir overrakt på siste arbeidsdag på jobben er det noe annet. Å utestenge enkelte er alikeve kjipt, men ingen grunn til å kreve pengene igjen.
Anonym bruker Skrevet 10. august 2017 #9 Skrevet 10. august 2017 Hvor stor er aldersspennet da? Går hun sammen med di andre hun ba privat ellers? Anonymkode: 4119f...9b2
sug lut Skrevet 10. august 2017 #10 Skrevet 10. august 2017 De var med på gaven av egen fri vilje. Nå er de snurt for ikke å få mat. Herre.
Anonym bruker Skrevet 10. august 2017 #11 Skrevet 10. august 2017 44 minutter siden, It's all about me skrev: Ble gaven overrakt på denne festen? Det er i så fall like hjernedødt av den som overrekker som hos dama som avslutter et arbeidsforhold med å stenge ute flere fra personalfest. Hvis gaven blir overrakt på siste arbeidsdag på jobben er det noe annet. Å utestenge enkelte er alikeve kjipt, men ingen grunn til å kreve pengene igjen. Gaven ble overrekt på denne festen og hun ene sa det var synd ikke de andre kunne komme, men hun visste jo ikke at noen ikke var bedt så hun føler seg nå stokk dum som fikk seg til å dra. Er jo forøvrig ikke hennes feil at hun sa ja til invitasjonen. Vi som jobber der er i alderen 20- 63 og ja det var god blanding mellom de som kom. Anonymkode: 7b9e1...a20
Anonym bruker Skrevet 10. august 2017 #12 Skrevet 10. august 2017 1 time siden, sug lut skrev: De var med på gaven av egen fri vilje. Nå er de snurt for ikke å få mat. Herre. Snurt for å ikke få mat? ærlig talt,stemmer ikke det. Tåler ikke gluten så må nesten alltid ha med min egen mat, men å ha selskap og sikkert snakke dritt om de som ikke var der kunne de nå spart seg for, og spesielt å drive å sende andre snap med teksten personalfest? Men du er kanskje en sånn som synes slikt er akseptabelt? Anonymkode: 7b9e1...a20
Anonym bruker Skrevet 10. august 2017 #13 Skrevet 10. august 2017 Men hvem mener de at de skal ha pengene tilbake fra da, når gaven allerede er kjøpt og overrekt? Skal de som ble invitert på festen spleise på pengene de som ikke ble invitert vil ha tilbake? Sier seg selv at man ikke kan få pengene igjen for en gave som allerede er kjøpt og betalt Anonymkode: 8f828...1a3
Anonym bruker Skrevet 10. august 2017 #14 Skrevet 10. august 2017 Ikke greit å verken utelate noen eller kreve penger tilbake! Anonymkode: a10dc...9bb
Anonym bruker Skrevet 10. august 2017 #15 Skrevet 10. august 2017 Det for under meg stadig over hvor ille mange synes det er å bli utelatt i jobbsammenheng, samtidig som så mange mener barn i hvertfall fra 10-12 årsalderen må få bestemme selv hvem de vil invitere. Jeg synes man skal invitere alle eller veldig få fra en gruppe i alle settinger, men det er likevel ingen katastrofe å bli utelatt av og til. Det kan det være mange grunner til. Anonymkode: 784c8...6d4
Anonym bruker Skrevet 10. august 2017 #16 Skrevet 10. august 2017 Det mest spesielle her var vel å sende snap til de som ikke ble invitert, for å gni det inn?! Like greit du blir kvitt henne høres det ut som. Anonymkode: c2fdd...a11
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå