Anonym bruker Skrevet 9. august 2017 #1 Skrevet 9. august 2017 Min kjæreste har hatt en holdning om at det var viktig å gi gaver til våre respektive stebarn. Jeg har ikke syntes dette har vært så viktig, da barn i dag får nok gaver og at det ikke nødvendigvis er DETTE som viser barnet at man bryr seg. Uansett, våre meninger har vært litt delt der, men iom at han har kjøpt gaver til mine barn så kjøpte jeg også gaver til hans to minste. Han har også en eldre datter men som han har relativt lite kontakt med pga et anspent forhold til moren hennes. I våres ga jeg min kjæreste et gavekort til en opplevelse som han må bruke før vinteren setter i. Jeg tror at han satte pris på gaven, men jeg har siden jeg ga den, ikke hørt prat om noe som helst hva han tenker om den. I og med at den var ganske dyr, så spleiset foreldrene mine med på en del av gaven. De hørte faktisk aldri noe takk fra hans side - selv om han selv ofte snakker om at han synes det er sååååå viktig å si takk for gaver og slikt. Uansett, jeg klarer ikke helt å se at han snakker som han gjør, men heller at han snakker mer enn han gjør. Nå blir eldste datteren hans 18 år snart og han skal ut å spise med henne og hennes besteforeldre. Jeg skal ikke være med da de bor i en annen by. Så tenker jeg: bør jeg kjøpe en presang til denne jenta. Jeg har jo truffet henne noen ganger, men det blir vel toppen to ganger i året i tre år. Det er datteren til min kjæreste, men der stopper det. I tillegg har jeg en vanskelig økonomisk situasjon for tiden og det hjelper jo ikke. Min kjæreste ga min sønn presang i 18-årsdag for noen år siden, men han var også invitert til feiringen med familie. Bør jeg kjøpe presang - jeg føler selv at det ikke er nødvendig mtp hele settingen. Tenker at kjæresten min kanskje synes det er rart, men da får han bare synes det. Eller er dette ikke greit? Anonymkode: 55580...080
Anonym bruker Skrevet 9. august 2017 #2 Skrevet 9. august 2017 Jeg tenker at selvsagt kjøper du noe til henne. Om økonomien er trang eller vanskelig så kjøper du noe som ikke er så dyrt. Anonymkode: e1bea...31f
Anonym bruker Skrevet 9. august 2017 #3 Skrevet 9. august 2017 Oi oi oi. Selvfølgelig kjøper du noe ! Trenger ikke være så dyrt da. 2 stk gavekort på kino. Parfyme. Ett eller annet. Bedre å gi enn å ikke gi altså Anonymkode: ddbf2...51b
Anonym bruker Skrevet 10. august 2017 #4 Skrevet 10. august 2017 Ja det bør du så absolutt gjøre. Trenger ikke være dyrt, men en oppmerksomhet bør du gi. Anonymkode: 930de...5ce
Anonym bruker Skrevet 10. august 2017 #5 Skrevet 10. august 2017 Jeg har 3 stebarn, hvor de to eldste har et rimelig anstrengt forhold til meg. De får likevel gaver til bursdag og jul, noe annet ville vært rart. ☺️ trenger ikke være noe dyrt! Nå siste året, etter at jeg og mannen fikk barn sammen (altså deres halvsøster), har vi kjøpt en gave fra alle 3, og så har mannen evt spleiset på noe sammen med moren deres i tillegg. Før det gav jeg en liten oppmerksomhet alene.. Ene er veldig glad i film (og samler på DVD av favorittfilmer/serier uansett om de ligger på netflix etc) og ønsker seg gjerne gavekort på cdon feks, da går det fint an å tilpasse sum etter egen økonomi.. Anonymkode: e10af...755
Anonym bruker Skrevet 10. august 2017 #6 Skrevet 10. august 2017 Jeg ser ikke helt hva din gave til din kjæreste har med gaver til barna å gjøre. Og gir dere ikke gaver sammen til barna? Det ville løse en del både økonomisk og med tanke på at du synes det blir for mange gaver. Hør med ham om du kan være med å spleise litt på den gaven han gir 18-åringen nå. Eller send med en liten gave bare fra deg. Men en gave er naturlig å gi. Du omtaler dem som stebarn. Da er de en del av din familie, selvom du ikke er biologisk mor. Da gir man gave til bursdagen. Anonymkode: 86f1b...339
Anonym bruker Skrevet 10. august 2017 #7 Skrevet 10. august 2017 Skjønner ikke greia. Her gir vi alle gaver sammen? Får mitt barn noe av meg så er den fra meg OG samboer, og omvendt. Høres utrolig slitsomt ut å måtte ordne hver sine gaver. Anonymkode: fdeb4...3ff
Anonym bruker Skrevet 10. august 2017 #8 Skrevet 10. august 2017 Selvsagt gir du henne gave! Enten sammen med faren hennes, eller alene. Og hva har gaven du ga til kjæresten din med dette å gjøre? Anonymkode: d3183...a4d
Anonym bruker Skrevet 10. august 2017 #9 Skrevet 10. august 2017 Selvfølgelig skal hun ha gave, men litt rart at dere ikke gir en sammen da... Dere har kanskje helt delt økonomi og han mye mer penger enn deg? Da ville jeg kjøpt en koselig liten hilsen til henne, det å bli tenkt på og husket er mye viktigere enn prisen. Anonymkode: aedfe...6ec
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå