Anonym bruker Skrevet 9. august 2017 #1 Skrevet 9. august 2017 Er det alltid en og samme måned, eller varierer det fra barnehage til barnehage? Jenta gikk i en bhg (A) i et år. Fra aug 16 - aug 17. Vi fikk henne inn i en bhg (B) nærmere hjemmet fom aug i år. Fikk giro fra A med betaling ut juli mnd, og en kommentar om at august er betalingsfri mnd. Ungen har hatt ferie hele juli, og skal ha første dag i B 15. aug, og alt nå har jeg fått giro fra B for aug og sep mnd med betalingsfrist 1. sep. Bare max uheldig? Kjører A og B hver sin betalingsfri mnd? Anonymkode: f4db0...572
Anonym bruker Skrevet 9. august 2017 #2 Skrevet 9. august 2017 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Er det alltid en og samme måned, eller varierer det fra barnehage til barnehage? Jenta gikk i en bhg (A) i et år. Fra aug 16 - aug 17. Vi fikk henne inn i en bhg (B) nærmere hjemmet fom aug i år. Fikk giro fra A med betaling ut juli mnd, og en kommentar om at august er betalingsfri mnd. Ungen har hatt ferie hele juli, og skal ha første dag i B 15. aug, og alt nå har jeg fått giro fra B for aug og sep mnd med betalingsfrist 1. sep. Bare max uheldig? Kjører A og B hver sin betalingsfri mnd? Anonymkode: f4db0...572 Jeg trodde som regel at det var juli måned. Men se hva som står i vedtektene til barnehagene. Anonymkode: b51cf...2eb
Anonym bruker Skrevet 9. august 2017 #3 Skrevet 9. august 2017 Kan se ut som dere er max uheldige ja. De fleste kommunale bhger har juli som betalingsfri men vil anta dette er opptil eier Anonymkode: c3b1e...28d
Anonym bruker Skrevet 9. august 2017 #4 Skrevet 9. august 2017 35 minutter siden, Anonym bruker skrev: Er det alltid en og samme måned, eller varierer det fra barnehage til barnehage? Jenta gikk i en bhg (A) i et år. Fra aug 16 - aug 17. Vi fikk henne inn i en bhg (B) nærmere hjemmet fom aug i år. Fikk giro fra A med betaling ut juli mnd, og en kommentar om at august er betalingsfri mnd. Ungen har hatt ferie hele juli, og skal ha første dag i B 15. aug, og alt nå har jeg fått giro fra B for aug og sep mnd med betalingsfrist 1. sep. Bare max uheldig? Kjører A og B hver sin betalingsfri mnd? Anonymkode: f4db0...572 Er det ikke i samme kommune, eller har dere gått fra én privat til en annen, eller fra kommunal til privat eller visa versa? I vår kommune har alle bhg samme betalingsfrie mnd (juli), men det kan være lokale forskjeller. Sjekk vedtektene ☺ Anonymkode: b1eb2...4cc
Anonym bruker Skrevet 9. august 2017 #5 Skrevet 9. august 2017 Glemte å si at A sine vedtekter sier: "Det skal betales for 11 terminer uavhengig av ferie og annet fravær." Men ingenting om når den betalingsfri mnd er. B har ikke oppdatert nettside. Vi går fra en privat til en annen privat, men i samme kommune. Er nok bare uheldige, ja. Jeg vet at vi har valgt ferien selv, men kjedelig at hun har 6 - nesten 7 uker - ferie, og så må vi betale hele året. Vi står i det. For all del. Hadde bare vært kjekt å bruke 3000 på klær/utstyr heller Takker for svar. Anonymkode: f4db0...572
Anonym bruker Skrevet 9. august 2017 #6 Skrevet 9. august 2017 Betalingsfri i august gjør at førskolebarna og andre som slutter betaler for en mnd mer enn om det er i juli. Innbringende for barnehager som sprer oppstart for de yngste ut over høsten. Anonymkode: 8b080...945
Anonym bruker Skrevet 9. august 2017 #7 Skrevet 9. august 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Betalingsfri i august gjør at førskolebarna og andre som slutter betaler for en mnd mer enn om det er i juli. Innbringende for barnehager som sprer oppstart for de yngste ut over høsten. Anonymkode: 8b080...945 Nei, det gjør de ikke. De har jo hatt en betalingsfri måned i starten av barnehageåret Anonymkode: b51cf...2eb
Anonym bruker Skrevet 9. august 2017 #8 Skrevet 9. august 2017 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Betalingsfri i august gjør at førskolebarna og andre som slutter betaler for en mnd mer enn om det er i juli. Innbringende for barnehager som sprer oppstart for de yngste ut over høsten. Anonymkode: 8b080...945 Det var akkurat det jeg også tenkte. Men tro om det er lov når vedtektene ikke sier noe om NÅR den betalingsfri mnd er? Anonymkode: f4db0...572
Anonym bruker Skrevet 9. august 2017 #9 Skrevet 9. august 2017 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Innbringende for barnehager som sprer oppstart for de yngste ut over høsten. Hvordan mener du at det er innbringende? Anonymkode: b51cf...2eb
Anonym bruker Skrevet 9. august 2017 #10 Skrevet 9. august 2017 Her er betalingsfristen 1. i hver mnd. Så for meg blir juni betalingsfri siden fristen var 1.juli. Fra julilønninga måtte jeg betale bhg(får lønn 12.) siden fristen er 1.august. Anonymkode: 1b313...d33
Anonym bruker Skrevet 9. august 2017 #11 Skrevet 9. august 2017 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Det var akkurat det jeg også tenkte. Men tro om det er lov når vedtektene ikke sier noe om NÅR den betalingsfri mnd er? Anonymkode: f4db0...572 Men hadde dere ikke betalingsfri i august 16 da? Anonymkode: b51cf...2eb
Anonym bruker Skrevet 9. august 2017 #12 Skrevet 9. august 2017 9 minutter siden, Anonym bruker skrev: Glemte å si at A sine vedtekter sier: "Det skal betales for 11 terminer uavhengig av ferie og annet fravær." Men ingenting om når den betalingsfri mnd er. B har ikke oppdatert nettside. Vi går fra en privat til en annen privat, men i samme kommune. Er nok bare uheldige, ja. Jeg vet at vi har valgt ferien selv, men kjedelig at hun har 6 - nesten 7 uker - ferie, og så må vi betale hele året. Vi står i det. For all del. Hadde bare vært kjekt å bruke 3000 på klær/utstyr heller Takker for svar. Anonymkode: f4db0...572 Men da betalte dere vel ikke noe i august -16, så da har dere betalt for 11 mnd. i bhg A. Altså september -16 t.o.m. juli -17. Anonymkode: 3ffd4...84a
Anonym bruker Skrevet 9. august 2017 #13 Skrevet 9. august 2017 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Men hadde dere ikke betalingsfri i august 16 da? Anonymkode: b51cf...2eb Jo vi hadde det. Og jeg kom på det akkurat i det jeg svarte (Men hun fikk ikke oppstart før helt i slutten av mnd.) Betyr lite. Ingen problem, var bare nysgjerrig. Syns fortsatt det er rart at det ikke kommer frem av vedtektene, though. Anonymkode: f4db0...572
Anonym bruker Skrevet 9. august 2017 #14 Skrevet 9. august 2017 38 minutter siden, Anonym bruker skrev: Betalingsfri i august gjør at førskolebarna og andre som slutter betaler for en mnd mer enn om det er i juli. Innbringende for barnehager som sprer oppstart for de yngste ut over høsten. Anonymkode: 8b080...945 Det er jo bare tull da. Vi har betalingsfri juli, og vår seksåring sluttet/tok ferie i juli. Vi fikk likevel faktura for de to første ukene i august. Nytt barnehageår begynner ikke før midten av august. Anonymkode: e97ba...257
Anonym bruker Skrevet 9. august 2017 #15 Skrevet 9. august 2017 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er jo bare tull da. Vi har betalingsfri juli, og vår seksåring sluttet/tok ferie i juli. Vi fikk likevel faktura for de to første ukene i august. Nytt barnehageår begynner ikke før midten av august. Anonymkode: e97ba...257 Her begynner nytt barnehageår 1. august. De som skal begynne på skolen begynner på sfo da. Anonymkode: 530e1...b0a
Mamma_til_2 Skrevet 10. august 2017 #16 Skrevet 10. august 2017 Hi kontakt den gamle bhg og hør med de om det har skjedd en feil, i 90% av bhg er juli betalingsfri.
Anonym bruker Skrevet 10. august 2017 #17 Skrevet 10. august 2017 12 minutter siden, Mamma_til_2 skrev: Hi kontakt den gamle bhg og hør med de om det har skjedd en feil, i 90% av bhg er juli betalingsfri. Hi har jo funnet ut at det stemmer Anonymkode: b51cf...2eb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå