Gå til innhold

Gruer meg til ordinært ultralyd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mer det vanlig å grue seg? Jeg er nesten sikker på at jeg får dårlige nyheter selv om jeg har friske barn fra før av så gruer jeg meg like mye hver gang.. tenker om barnet er alvorlig syk osv, noen jeg kjenner fikk dårlige nyheter og måtte ta abort. Har hatt ca 3- 4 ul fram til nå. Men det er jo på oul de oppdager om noe er gale :/  

Dette går utover søvnen min.

Anonymkode: 6dd94...615

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om du har hatt 3-4 ul allerede ville jeg senket skuldrene altså, de ser veldig mye før ordinær ul også så du hadde nok fått vite det om de så noe mistenkelig.

Prøv å ikke bruke så mye negativ energi på dette, man får ikke gjort noe fra eller til likevel. Det er mye som kan gå feil i et svangerskap, noe ser man på tidlig ul, noe ser man på ordinær ul og noe ser man ikke før etter barnet er født, men de aller fleste barn blir jo født friske. Skal man bruke hele svangerskapet på å være så engstelig blir det veldig slitsomt for deg, og får du et friskt barn er det jo helt borkastet energi, negativ energi.

Nei, problemer får vi håndtere når de kommer, om de kommer. Ikke før de kanskje kommer....

Anonymkode: a9da3...52f

Skrevet

Det går bra 

Anonymkode: 7337b...98a

Skrevet

Siden du allerede har hatt 3-4 ul allerede tror jeg nok du kan senke skuldrene. 

Men skjønner hva du mener. Jeg fikk dårlige nyheter på en ul i uke 12 en gang. neste svangerskap etter det var veldig skremmende. Forventet hele tiden å få slag i ansiktet med at noe var galt. Slappet ikke av før barnet var født. 

Anonymkode: 3b1a1...c85

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Siden du allerede har hatt 3-4 ul allerede tror jeg nok du kan senke skuldrene. 

Men skjønner hva du mener. Jeg fikk dårlige nyheter på en ul i uke 12 en gang. neste svangerskap etter det var veldig skremmende. Forventet hele tiden å få slag i ansiktet med at noe var galt. Slappet ikke av før barnet var født. 

Leit å høre at du fikk dårlige nyheter ♥ 

Kan jeg spørre hvilke nyheter det var? Og hva skjedde videre? 

Er selv 6+3 nå, og har akkurat bestilt ul i uke 12. Vurderte å bestille før bare for å se at det er liv. Er veldig bekymret nå pga tidlige sa før. De skjedde/var utstøtt før uke 6, forskjellen fra de og nå er at jeg da kun såvidt kunne skimte positiv strek. Nå har jeg fått sterk strek, og positiv ukeindikator 1-2 etterfulgt av 2-3. Det beroliget meg litt, men vurderer nå å ta en til for å se at jeg stiger. Føler det blir så overkill å ha ul nå, uke 12 og 18 og evt 3d. Må ta fri fra jobb en hel dag pga reiseavstand😑

Anonymkode: eb134...6c5

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Leit å høre at du fikk dårlige nyheter ♥ 

Kan jeg spørre hvilke nyheter det var? Og hva skjedde videre? 

Er selv 6+3 nå, og har akkurat bestilt ul i uke 12. Vurderte å bestille før bare for å se at det er liv. Er veldig bekymret nå pga tidlige sa før. De skjedde/var utstøtt før uke 6, forskjellen fra de og nå er at jeg da kun såvidt kunne skimte positiv strek. Nå har jeg fått sterk strek, og positiv ukeindikator 1-2 etterfulgt av 2-3. Det beroliget meg litt, men vurderer nå å ta en til for å se at jeg stiger. Føler det blir så overkill å ha ul nå, uke 12 og 18 og evt 3d. Må ta fri fra jobb en hel dag pga reiseavstand😑

Anonymkode: eb134...6c5

Jeg tenker det ikke er overkill. Det er greit å få roet tankene. Spesielt hvis man er bekymret og har opplevd noe kjipt før.

jeg skulle bare på en vanlig gynekologtime og fikk ul i samme slengen. Fant nakkefold på over 8mm. Ble sendt rett til rikshospitalet og tok prøver som viste trisomi 21. Vi valgte å avslutte svangerskapet. Angrer ikke, men sliter fortsatt med avgjørelsen uansett.  

Men neste svangerskap var tøft. Hjalp ikke at jeg hadde morkaken foran og en rolig baby ;) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...