Anonym bruker Skrevet 9. august 2017 #1 Skrevet 9. august 2017 Vurderer å søke på en 90% stilling medleverturnus. Rus og psykiatri. Er vant til å jobbe turnus, men har aldri jobbet medleverturnus. Turnusen er slik: 2 døgn på og 7 dager fri, 2 døgn på og 7 dager fri, 3 døgn på og 7 dager fri. Med jobb hver fjerde helg. Har tre barn fra 6-13 år. Har besteforeldre som kan stille opp om nødvendig. Men, er usikker på om dette er noe for meg. Er usikker på om jeg vil trives med å måtte være borte 2-3 døgn hver eneste uke. Og går det greit å jobbe slik når man har barn? Noen med meninger og erfaringer? Anonymkode: a152a...7fc
Anonym bruker Skrevet 9. august 2017 #2 Skrevet 9. august 2017 Sålenge du enten har mann/samboer (som støtter evt jobbskifte. Siden du jobber turnus antar jeg han er vandt til å noen ganger ha de alene utenfor skoletid også :p) eller andre (som nettopp besteforeldre) som kan bo med barna disse dagene, høres det jo topp ut.. Du er jo ikke egentlig borte 2-3 dager hver uke - du er borte 2-3 dager for så å ha en hel uke fri i strekk. 😊 om alt ordner seg med barnepass syns jeg det høres topp ut. Ja det er hardt å være borte hele døgnet i flere dager, men du får god tid mellom periodene, og kan ha masse tid til husarbeid og barn, og til deg selv. 😊 Anonymkode: 16909...7d8
Anonym bruker Skrevet 9. august 2017 #3 Skrevet 9. august 2017 Ja, du sier noe. Det frister å søke, men er i tvil. Lurer liksom på om jeg syns det blir fryktelig lenge å være på jobb 2-3 døgn. Også er jeg usikker på om jeg klarer å sove når jeg er på jobb... er litt redd jeg kommer til å være på "vakt" hele tiden og ikke få sove. Da blir det jo slitsomt. Flere med erfaring/mening? Hi Anonymkode: a152a...7fc
Anonym bruker Skrevet 9. august 2017 #4 Skrevet 9. august 2017 Det er en livsstil for meg. Jobbet sånn i 8 år, hatt en pause nå i en annen stilling og jeg savner det! Liker friheten det gir å ha så lange fri perioder. Det var lett når jeg var alene å få turnus tilpasset mitt behov slik at jeg hadde fri når skolen hadde høst og vinterferie. Jobbet annenhver jul , og jobbet den julen jeg ikke hadde barn. Har en far som stiller opp og det har egentlig aldri bydd på problemer. 3 dager går fort. Men første fridag etter jobb periode er hellig. Da hviler jeg og har tid for meg selv. Jeg hadde også slike tanker som du har før jeg startet i slik jobb, men for min del veide fordelene tyngst. Og jeg elsker jobben min! Anonymkode: 5f061...a3f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå