Gå til innhold

Nav og kontrollspørsmål

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg synes dette var rart, ringte til nav og de spurte meg et kontrollspørsmål.. Det har aldri skjedd før, men jeg lurer på om det er fordi de må sjekke at de virkelig snakker med meg? eller kan det ha vært sånn at andre har prøvd å rinnge inn og prøv å få informasjon om meg uten at jeg vet?

Anonymkode: 4b27b...073

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er noe vi gjør av og til for å være sikker på at vi snakker med riktig person. Noen gjør det oftere enn andre. Det har neppe vært andre som har fisket etter informasjon om deg.

Hilsen ei som jobber i NAV.

Anonymkode: 77f54...2a3

Skrevet

Okei ble litt paranoid her jeg haha, men hadde de gitt beskjed om noen fisket informasjon om meg, vet eksen prøver å gjøre det avogtil.. Han er litt pscyho..

Anonymkode: 4b27b...073

Skrevet

Får hver gang jeg ringer nav :)

Anonymkode: ff440...bd9

Skrevet

Hvilket spm fikk dere da?

Anonymkode: ec0d2...c1d

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Får hver gang jeg ringer nav :)

Anonymkode: ff440...bd9

Det har aldri jeg fått når jeg ringer nav, så rart

Anonymkode: e4dda...88f

Skrevet

Jeg får det innimellom . Sist ble jeg spurt om adresse 

Anonymkode: cf824...a92

Skrevet

Nav skal alltid stille kontrollspørsmål når man ringer inn. Men det er ikke alle veilederne som sier at de gjør det. Istedenfor spør de spørsmål i samtalen for å avklare at det er rett person som ringer. 

Hilsen veileder på NAV Kontaktsenter 

Anonymkode: 9a906...ec9

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nav skal alltid stille kontrollspørsmål når man ringer inn. Men det er ikke alle veilederne som sier at de gjør det. Istedenfor spør de spørsmål i samtalen for å avklare at det er rett person som ringer. 

Hilsen veileder på NAV Kontaktsenter 

Hva slags spørsmål stiller de for å avklare hvem som ringer?

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva slags spørsmål stiller de for å avklare hvem som ringer?

F.eks hva fikk du utbetalt sist, hva har du søkt på og når sendte du inn søknaden, når venter du barn, når var du i kontakt sist.. Finnes tusen ting å spør om om man bruker fantasien, men det må være spørsmål ikke hvem som helst kan svare på som den det gjelder ikke burde ha problemer med å svare på. 

Jeg er en av dem som sier at jeg stiller kontrollspørsmål da jeg synes det er ryddigere. Da spør jeg ofte om kontonummer, fødselsdato for barn eller dato for giftemål.. Om den som ringer ikke kan svare på noe forsøker jeg å spøøre om andre ting, men er jeg i det minste tvil om det er rett person som ringer gir jeg ikke ut noe informasjon. Brudd på taushetsplikten er alvorlig så jeg stiller så mange spørsmål jeg føler jeg trenger for å sikre at jeg gir informasjon til rett person.. 

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

F.eks hva fikk du utbetalt sist, hva har du søkt på og når sendte du inn søknaden, når venter du barn, når var du i kontakt sist.. Finnes tusen ting å spør om om man bruker fantasien, men det må være spørsmål ikke hvem som helst kan svare på som den det gjelder ikke burde ha problemer med å svare på. 

Jeg er en av dem som sier at jeg stiller kontrollspørsmål da jeg synes det er ryddigere. Da spør jeg ofte om kontonummer, fødselsdato for barn eller dato for giftemål.. Om den som ringer ikke kan svare på noe forsøker jeg å spøøre om andre ting, men er jeg i det minste tvil om det er rett person som ringer gir jeg ikke ut noe informasjon. Brudd på taushetsplikten er alvorlig så jeg stiller så mange spørsmål jeg føler jeg trenger for å sikre at jeg gir informasjon til rett person.. 

Jeg har vært endel i telefonkontakt med nav i det siste, og er  99% sikker på at jeg nesten aldri har blitt stilt et eneste kontrollspørsmål.

Skrevet
16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har vært endel i telefonkontakt med nav i det siste, og er  99% sikker på at jeg nesten aldri har blitt stilt et eneste kontrollspørsmål.

Som sagt de kan ha "vevd" det inn i samtalen eller noen ganger kommer innringer umiddelbart med så mye informasjon at det er åpenbart at det er rett person som ringer.. Hvilke vurderinger de har gjort når du har ringt er vanskelig å si, men rutinen er at vi alltid skal forsikre oss om at det er rett person som ringer og så er det opp til hver enn veileder eksakt hvordan de vil gjøre det.. 

Du kan jo etterspøre kontrollspørsmål neste gang du ringer om du opplever å ikke bli spurt 😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...