Anonym bruker Skrevet 9. august 2017 #1 Skrevet 9. august 2017 Hvordan gjorde dere det før bhg start? Kontantstøtte? Anonymkode: 3e43e...2ca
Anonym bruker Skrevet 9. august 2017 #2 Skrevet 9. august 2017 Kontantstøtte frem til han var 2 år. Anonymkode: 15758...7bf
Anonym bruker Skrevet 9. august 2017 #3 Skrevet 9. august 2017 Fikk barnehageplass i desember. Barn født november og desember. Anonymkode: c480d...77d
Anonym bruker Skrevet 9. august 2017 #4 Skrevet 9. august 2017 Har to barn født i januar og februar Så fort jeg ble gravid begynte jeg spare 20% av lønna, tenkte jeg skulle leve på 80% både i svangerskapet og permisjonen Sparte alt av feriepenger, skattepenger, bursdagspenger osv hele svangerskapet og permisjonen Hadde hjemme ferie to år på rad Far tok fedrekvoten som tidskonto, jobbet tre dager i uken og var hjemme to. Jeg jobbet da de to dagene han vad hjemme og hadde ulønnet permisjon de tre dagene han jobbet. Begge tok noen fridager uten lønn før barnehagestart i august Hadde kontantstøtte og noen måneder avdragsfrihet på boliglånet Gikk helt fint Anonymkode: 30220...66a
Anonym bruker Skrevet 9. august 2017 #5 Skrevet 9. august 2017 ja, kontantstøtte frem til oppstart i barnehage august samme år. Barn født i februar og mars. Anonymkode: fbcf4...b0a
Anonym bruker Skrevet 9. august 2017 #6 Skrevet 9. august 2017 Barn født i januar. Begynte spare hver mnd fra jeg var gravid, sparte også når jeg var i permisjon og fortsatt fikk permisjonspenger. Fikk kontantstøtte fra februar året etter og supplerte månedlig med pengene vi hadde spart. Kuttet også alle unødvendige utgifter, var mye vi klarte oss uten ☺️ Anonymkode: ca850...06d
Mia_73 Skrevet 9. august 2017 #7 Skrevet 9. august 2017 Barn født i november, begynte i bhg da han var nesten 2. Mannen tjener ok, vi har lite lån og med kontantstøtte gikk det helt fint. Vi har ikke noe særlig forbruk da.
Anonym bruker Skrevet 9. august 2017 #8 Skrevet 9. august 2017 the long winter? Anonymkode: 73ef7...039
Anonym bruker Skrevet 9. august 2017 #9 Skrevet 9. august 2017 Har barn født i januar og desember. Ene var(av ulike grunner) 2,5 år når han begynte(den gang fikk man kontantstøtte til 3 år) i bhg. Han som er født i desember begynner neste uke, er 20 mnd nå. Jeg jobber deltid til vanlig(men har hatt litt redusert stilling siste året) og har mulighet for å jobbe helg og kveld, så har gått greit å ha han hjemme til nå. Men kontantstøtten har jo vært grei å ha i tillegg. Anonymkode: 00388...f76
Anonym bruker Skrevet 9. august 2017 #10 Skrevet 9. august 2017 Vi har en født i februar. Jeg skal egentlig tilbake på jobb i des men tar ulønnet perm fra des-april. Så tar far sin permisjon fra april-august(inkludert ferie). Oppstart i barnehage fra august. Kontantstøtten får vi ikke før i mars så da vi har måttet spare opp penger fra vanlig lønn fra før jeg ble gravid. Har ca 70 000 spart opp. Anonymkode: 64c4f...654
Anonym bruker Skrevet 9. august 2017 #11 Skrevet 9. august 2017 To barn som er født i januar. Første gang jobbet jeg annen hver uke og da var besteforelde og tante barnevakt. Faren pendlet på jobb, så han var ikke så mye tilstede denne uka. Ungen begynte i barnepark når hun var to år, da var lillesøster født. Når permisjonen var over begynte jeg å jobbe igjen, men ikke fult. Min søster hadde også fått barn og vi jobbet på samme sted så vi paset hverandres barn om ikke besteforeldre eller faren hadde de. Jobbet hun kvelden var ungene hos meg og jeg tok med hele skokken på jobb der min søster tok de med hjem. Min søsterr hadde også en valp som var med på slep. For oss fungerte dette veldig bra og vi storkoste oss. Muligens sp kunne det virke som ett kaos fra utsiden, men for oss var det ikke det. Siden vi jobbet på samme sted og vi var så få ansatte var det ikke noe problem å jobbe motsatte vakter slik at det gikk opp. Og vi var utrolig heldige med bestforeldre som koste seg med barnebarna. Gikk det dager uten at de hadde passet eller sett de så kom de, for det var jo så lenge siden. Og selv om min far jobbet så var det ikke noe problem å ha med tre småbarn på jobb om det var kræsj i barnevakt. Ungene storkoste seg og bestfar storkost seg, han fikk gjort det han skulle selv med tre unger på slep. Jeg er veldig glad jeg fikk den tiden med ungene. Vi klart å nyt småbarnstiden til det fulle før hverdagens tidsklemme kom. Anonymkode: 4b373...acb
Anonym bruker Skrevet 9. august 2017 #12 Skrevet 9. august 2017 Barnet er i født i november og begynner i barnehage i november Anonymkode: daf00...b46
Anonym bruker Skrevet 9. august 2017 #13 Skrevet 9. august 2017 Har hatt november og desemberbarn. Begge fikk barnehageplass fra de var ett år. På novemberbarnet måtte vi betale fra august, men det var nå en vesentlig rimeligere pris enn det hadde vært med ulønna perm i 7 mnd.. Har nå et marsbarn, og ingen sjans på plass før august . Nå tøyer vi permisjonen, slik at vi slipper ulønna perm. Men blir travelt med mye jobb på oss begge. Som småbarnsforeldre er ikke overskuddet så stort at vi kunne lagt oss opp så mange månedslønner fra vi ble klar over barnet. Klarer dere som tjener omtrent likt å spare 6 månedslønner på 9mnd graviditet+ca. 12mnd perm? Det har ikke vi sjans på. Tror jeg. Burde vi klare det? Anonymkode: 57766...2f8
Anonym bruker Skrevet 9. august 2017 #14 Skrevet 9. august 2017 9 minutter siden, Anonym bruker skrev: Har hatt november og desemberbarn. Begge fikk barnehageplass fra de var ett år. På novemberbarnet måtte vi betale fra august, men det var nå en vesentlig rimeligere pris enn det hadde vært med ulønna perm i 7 mnd.. Har nå et marsbarn, og ingen sjans på plass før august . Nå tøyer vi permisjonen, slik at vi slipper ulønna perm. Men blir travelt med mye jobb på oss begge. Som småbarnsforeldre er ikke overskuddet så stort at vi kunne lagt oss opp så mange månedslønner fra vi ble klar over barnet. Klarer dere som tjener omtrent likt å spare 6 månedslønner på 9mnd graviditet+ca. 12mnd perm? Det har ikke vi sjans på. Tror jeg. Burde vi klare det? Anonymkode: 57766...2f8 Med kontantstøtte + avdragsfrihet på lån + oppsparte midler + litt bevissthet rundt pengebruk går det akkurat Anonymkode: 30220...66a
Anonym bruker Skrevet 9. august 2017 #15 Skrevet 9. august 2017 Født i november, etter permisjonen tar jeg 5 uker ferie + to uker ulønnet før far tar 5 uker ferie. Starter i bhg i begynnelsen av januar Anonymkode: bb245...ec3
Anonym bruker Skrevet 9. august 2017 #16 Skrevet 9. august 2017 Født i november 2013, begynte i bhg august 2015. Fikk ikke plass i storesøsters bhg i januar så ble 9 mnder i ulønnet permisjon. Levde på oppsparte midler, kontanstøtte, hadde avdragsfrihet på huslånet og i et par måneder var jeg dagmamma for annet barn for å spe på litt. Anonymkode: 9c8d7...f79
MamsenMedToSmå Skrevet 9. august 2017 #17 Skrevet 9. august 2017 Har barn født i januar og mars. Hadde ulønnet perm og etterhvert kontantstøtte. De begynte i bhg da de var ca 1,5 år.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå