Gå til innhold

Hvor nær andre sopplukkere kan man gå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var i går ute og lette etter sopp. Det var det også andre som gjorde i samme område. Hvis du ser andre sopplukkere i "ditt" område. Hvor nær innpå dem kan man plukke? Hvis jeg ser noen som plukker kantareller er det da greit at jeg begynner å plukke 2 meter unna? 10? 50? 

Anonymkode: 48f46...042

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tenker alt er greit så lenge du ikke kommer og plukker i samme tua:)

Anonymkode: 6a15d...f41

Skrevet

10-15 meter

Anonymkode: 7cf29...0b7

Skrevet

IKKE nær. Da slipper jeg bikkja.

Skrevet
12 minutter siden, sug lut skrev:

Hvorfor ikke? 

Anonymkode: 7aa66...2d7

Skrevet

10-15 meter, med mindre du er nær familie. Å begynne å plukke nesten oppi hendene på en som allerede er der ville jeg synes var frekt.

Skrevet
24 minutter siden, sug lut skrev:

Min hund er sterkere enn din, så det så!

Skrevet

Men hvem plukker soppen i midten?

Skrevet

Tja. Er de i bånd så hadde jeg ikke brydd meg. Frittgående sopplukkere skal man passe seg for. De kan skade deg for livet. 

Anonymkode: be01f...27b

Skrevet
14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Han kan vel bare sitte og se på...?

Anonymkode: 176a5...91b

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Den som har skygget de andre og ligger på lur i buskene til bikkjeslagsmålet mellom de andre har startet :D

Anonymkode: 72ee9...dba

Skrevet

Jeg går aldri nær noen som plukker sopp og har aldri opplevd at andre har kommet nær meg heller. Tror jeg til og med hadde stusset om noen begynte å plukke 100 meter fra meg. Ikke fordi det ville vært galt, men fordi jeg aldri har opplevd det og ville blitt veldig overrasket. Mitt inntrykk er at de fleste respekterer andres områder, at det er litt sånn "først til mølla"-prinsipp på et område.

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg går aldri nær noen som plukker sopp og har aldri opplevd at andre har kommet nær meg heller. Tror jeg til og med hadde stusset om noen begynte å plukke 100 meter fra meg. Ikke fordi det ville vært galt, men fordi jeg aldri har opplevd det og ville blitt veldig overrasket. Mitt inntrykk er at de fleste respekterer andres områder, at det er litt sånn "først til mølla"-prinsipp på et område.

Helt enig. Kan jeg se deg er du for nær.

Skrevet
6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg var i går ute og lette etter sopp. Det var det også andre som gjorde i samme område. Hvis du ser andre sopplukkere i "ditt" område. Hvor nær innpå dem kan man plukke? Hvis jeg ser noen som plukker kantareller er det da greit at jeg begynner å plukke 2 meter unna? 10? 50? 

2 meter var skrekkelig nærme da

Anonymkode: 03b46...3a6

Skrevet

Så nært man bare vil :) ingen som eier soppen. 

Anonymkode: 52362...6bf

Skrevet
4 timer siden, sug lut skrev:

Da ringer jeg politiet. 

Skrevet
1 time siden, sug lut skrev:

Helt enig. Kan jeg se deg er du for nær.

Enig! I fjor skulle jeg til et fast sted. Jeg vet at noen andre vet om det stedet også. Plutselig oppdaget jeg at en person med soppkurv gikk 25 meter foran meg, og da forstod jeg at det var den som visste om det stedet. Da gikk jeg meg en annen runde mens jeg sa noen gloser for meg selv. Men etter en stund gikk jeg tilbake, for rett ved siden av det opplagte stedet finnes det nemlig et hemmelig sted bare jeg er gal nok til å lete på... og så plukket jeg alt mitt der ;)

Det er faktisk så enkelt - ser man noen er de for nære på sopptur!

Skrevet
1 time siden, MrsRiddick skrev:

Da ringer jeg politiet. 

Hehe, det rekker du ikke.

Skrevet
6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Han kan vel bare sitte og se på...?

Anonymkode: 176a5...91b

😂kongekommentar😂 nå lo jeg høyt! 

Skrevet
13 minutter siden, sug lut skrev:

Hehe, det rekker du ikke.

Rekker ikke? Hva mener du med det? Det er ikke lov å pusse hunden på folk eller å ha hundene løse nå. Hva er det jeg skal rekke?

Skrevet
21 minutter siden, MrsRiddick skrev:

Rekker ikke? Hva mener du med det? Det er ikke lov å pusse hunden på folk eller å ha hundene løse nå. Hva er det jeg skal rekke?

Å, rull inn da! Dette er på vei til å bli en morsom tråd. Kan ikke du finne en annen tråd å spre ditt 'muntre' åsyn i?

Anonymkode: 14338...4c9

Skrevet
33 minutter siden, *Miss Marple* skrev:

😂kongekommentar😂 nå lo jeg høyt! 

Litt i ammetåka her nå. Jeg skjønt'n ikke, jeg...?

Anonymkode: 95e5a...964

Skrevet

Med tanke på at skogen er svær og det er mye sopp, ville jeg stusset på om noen plukket innen synsrekkevidde egentlig😂 Aldri opplevd heller. Føler det er en slags kode mellom sopp og bærplukkere, trø meg inkje for nære😜

Ps eneste som er verre enn sopplukkere er ihuga molteentusiaster. Ligg unna!

Skrevet
1 minutt siden, Optatium skrev:

Med tanke på at skogen er svær og det er mye sopp, ville jeg stusset på om noen plukket innen synsrekkevidde egentlig😂 Aldri opplevd heller. Føler det er en slags kode mellom sopp og bærplukkere, trø meg inkje for nære😜

Ps eneste som er verre enn sopplukkere er ihuga molteentusiaster. Ligg unna!

Jeg synes de aller verste er ramsløkplukkere haha

Skrevet
12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg synes de aller verste er ramsløkplukkere haha

Det vet jeg ikke noe om, vokser ikke ramsløk her😜

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...