Gå til innhold

Svelge kameler for husfredens skyld?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Gubben har kort lunte for tiden og på lørdag gikk det en kule varmt mellom oss. Helt hans skyld og fullstendig idiotisk av han. Satte igang en enorm krangel foran sønnen vår, jeg ble ufattelig provosert, skuffa og lei meg, men klarte å roe meg ned og vi snakket ikke mer om det. Nå har det gått tre dager og vi har fremdeles ikke sagt annet til hverandre enn hei, hadet, henter du i barnehagen i dag etc. 

 

Skal jeg svelge kameler og ta initiativ til å "bli venner", eller vente på han? Erfaringsmessig tar han aldri slikt initiativ. Så hvor lenge skal jeg gidde å gå rundt her uten å snakke med gubben?

Anonymkode: 7cdb0...0ab

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En mann som aldri tar ansvar for forholdet etter en krangel hadde ikke forblitt min mann lenger hvis han ikke var villig til å bli med i parterapi for at vi skulle lære oss å bedre kommunikasjonen i forholdet.

Snakk med ham, fortell ham at du er lei av å ha det slik etter hver krangel og at du i morgen ringer familievernkontoret og regner med at han blir med dit. Vil han ikke, spør han rett ut om han da ønsker skillsmisse, for du orker ikke lenger leve i et forhold med så dårlig kommunikasjon og hvor dere er så dårlige eksempler for sønnen deres.

Anonymkode: 955b8...d27

Skrevet

En krangel er aldri bare den enes skyld! 😂

Forøvrig er det vel bare å gi mannen en klem og så er dere ferdig med den saken?

Ikke noe vits å sitte og fordele skyld i etterkant, det er veldig destruktivt. 

Anonymkode: b97c8...5c6

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

En krangel er aldri bare den enes skyld! 😂

Forøvrig er det vel bare å gi mannen en klem og så er dere ferdig med den saken?

Ikke noe vits å sitte og fordele skyld i etterkant, det er veldig destruktivt. 

Anonymkode: b97c8...5c6

Men i alle dager, da, selvsagt kan en krangel være kun den enes skyld, dersom vedkommende er komplett kukskalle og alternativet til å "dele skyld for krangel" er å holde kjeft og ta i mot.

Skrevet
3 minutter siden, sug lut skrev:

Men i alle dager, da, selvsagt kan en krangel være kun den enes skyld, dersom vedkommende er komplett kukskalle og alternativet til å "dele skyld for krangel" er å holde kjeft og ta i mot.

Alternativet er jo å heve seg over det og snu ryggen til. En krangel krever 2 og begge må delta.

Skrevet
4 minutter siden, skjotta skrev:

Alternativet er jo å heve seg over det og snu ryggen til. En krangel krever 2 og begge må delta.

Med andre ord, svelge kameler for en husfred som er omtrent like solid som fredsavtaler i Midt-Østen. Det er ikke veldig sunt.

Skrevet
Akkurat nå, sug lut skrev:

Med andre ord, svelge kameler for en husfred som er omtrent like solid som fredsavtaler i Midt-Østen. Det er ikke veldig sunt.

Nei. Som i "nå oppfører du deg som en unge og det nekter jeg å ta del i" 

Skrevet

Når vi ikke krangler (og det gjør vi sjelden) er han en fin fyr altså. Men når det innimellom koker over blir han en skikkelig drittsekk, lirer utav seg de verste gloser og smeller med dørene etc. IG som sagt, han tar aldri ansvaret etterpå. Men hvis jeg tar initiativ til å bli venner så er han alltids med på det også blir vi ferdige med det. Det er bare så irriterende å alltid måtte være den som "kryper til korset", dårlig siden denne krangelen virkelig bare var hans skyld. HI

Anonymkode: 7cdb0...0ab

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Når vi ikke krangler (og det gjør vi sjelden) er han en fin fyr altså. Men når det innimellom koker over blir han en skikkelig drittsekk, lirer utav seg de verste gloser og smeller med dørene etc. IG som sagt, han tar aldri ansvaret etterpå. Men hvis jeg tar initiativ til å bli venner så er han alltids med på det også blir vi ferdige med det. Det er bare så irriterende å alltid måtte være den som "kryper til korset", dårlig siden denne krangelen virkelig bare var hans skyld. HI

Anonymkode: 7cdb0...0ab

Det er kanskje noe som alltid skjer. Men det er ikke noe som fungerer for deg.

Enten får du bare fortsette å finne deg i det, men da kommer du trolig også på sikt til å miste respekten for ham.

Eller så får du gjøre noe med det at dere sliter med kommunikasjonen og kreve at dere gjør noe med det.

Anonymkode: 955b8...d27

Gjest Antarctica
Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Når vi ikke krangler (og det gjør vi sjelden) er han en fin fyr altså. Men når det innimellom koker over blir han en skikkelig drittsekk, lirer utav seg de verste gloser og smeller med dørene etc. IG som sagt, han tar aldri ansvaret etterpå. Men hvis jeg tar initiativ til å bli venner så er han alltids med på det også blir vi ferdige med det. Det er bare så irriterende å alltid måtte være den som "kryper til korset", dårlig siden denne krangelen virkelig bare var hans skyld. HI

Anonymkode: 7cdb0...0ab

Hvis han både skjeller deg ut med "de verste gloser" og deretter nekter å ta tak i hvordan dere har det etterpå, da har han veldig, veldig dårlig relasjonskompetanse...

Skrevet
1 time siden, Pashla skrev:

Hvis han både skjeller deg ut med "de verste gloser" og deretter nekter å ta tak i hvordan dere har det etterpå, da har han veldig, veldig dårlig relasjonskompetanse...

Og hva kan vi gjøre med det?

Anonymkode: 7cdb0...0ab

Skrevet
27 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Og hva kan vi gjøre med det?

Anonymkode: 7cdb0...0ab

Man kan jo håpe at parterapi vil hjelpe. Ikke noe du og han vil greie å rette på alene i hvert fall.

Anonymkode: 955b8...d27

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...