Gå til innhold

Søsken til barn som trasser

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som har flere barn. Hvordan håndterer dere situasjonen når dere er alene med barna og den ene slår seg helt vrang? Det er snakk om hysterisk hyling, og jeg rives mellom trangen til å gi oppmerksomhet til barnet som er rolig og som kanskje er eller i allefall blir lei seg fordi søsken hyler, og å prøve å roe ned den hysteriske, noe som forsåvidt kan virke umulig.. Det er jo ikke mulig å være i samme rom som trasseren, men idet jeg tar med meg den rolige til et annet rom og gir denne oppmerksomhet så blir hylingen enda verre i naborommet, og jeg er redd det kan forårsake redsel og følelse av å bli forlatt hos den som trasser. Kan jo ikke være begge steder samtidig, og heller ikke så lenge om gangen på hvert sted, så blir jo fortvilet selv fordi jeg ikke strekker til... Hva gjør dere?

Anonymkode: 7837b...25a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor gamle er de? Ved trassanfall blir jeg litt trassig selv. Prøver å trøste/forklare en kort stund, hjelper ikke det sier jeg at vi kan snakkes etterpå når han er ferdig med å hyle. Trekker meg da litt unna og prøver å overse. Men alder er vesentlig her mener jeg. Er den andre eldre kan han forstå at han må vente litt o.l. Trasses det i timesvis kan man jo ikke bare sitte der og trøste.

Anonymkode: db59e...c08

Skrevet

Tette i alder. "Trasseren" er eldst, 5år. Takk for råd, greit å høre hvordan andre takler det. Hender jeg også blir litt trassig, og irriterer meg over det etterpå, men siste "anfall" (to-tre perioder i løpet av en time) mener jeg at jeg forholdt meg rolig og saklig og prøvde å trøste når jeg følte det var riktig. Føles likevel feil å la yngste "lide", både i form av å måtte høre på hylingen og å måtte sitte alene og vente i perioder... Kunne unngått trassanfallet ved å la h*n få viljen sin i utgangspunktet, men ønsker å være forelder og holde på grensene jeg setter.. Ikke lett nå når grensene plutselig testes mye oftere enn før og barnet ønsker å bestemme alt i alle situasjoner...

HI

Anonymkode: 7837b...25a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...