Anonym bruker Skrevet 8. august 2017 #1 Skrevet 8. august 2017 Jeg er uke 16 og den siste uken har jeg følt babyen bevege seg hver dag og spesielt etter jeg drikker kaffe/cola osv.. De siste dagene har jeg hatt mye vondt i magen og føler ingenting.. Vet det er tidlig å kunne føle hver dag men blir litt urolig. Kan babyen ha snudd på seg/ flyttet? Anonymkode: 0fbcc...d3f
Anonym bruker Skrevet 8. august 2017 #2 Skrevet 8. august 2017 Det er tidlig å skulle kjenne liv hver dag, så jeg hadde ikke stresset med det MEN: ta alltid kontakt med jordmor/fødested dersom du er bekymret. Kanskje en liten tur på helsestasjonen for å høre hjerteslag kan roe deg ned? Med magevondt, mener du type magesekken eller livmorsområdet? Anonymkode: 25fd6...3fd
Anonym bruker Skrevet 8. august 2017 #3 Skrevet 8. august 2017 Babyen kan absolutt ha snudd seg på en måte som gjør at du ikke kjenner bevegelsene. Som du sier selv så er det tidlig for å kjenne hver dag. Det er jo tidlig for å kjenne bevegelser i det hele tatt! Anonymkode: cfc62...c39
Anonym bruker Skrevet 8. august 2017 #4 Skrevet 8. august 2017 Livmorsområdet, føles som kynnere, men var verre igår.. Anonymkode: 0fbcc...d3f
Anonym bruker Skrevet 8. august 2017 #5 Skrevet 8. august 2017 Jeg kjente ingenting før oul Anonymkode: a85a1...f9e
Anonym bruker Skrevet 8. august 2017 #6 Skrevet 8. august 2017 Sant Er ikke førstegang så det er mulig derfor jeg kjenner tidlig, men regner med det kommer igjen en dag snart Anonymkode: 0fbcc...d3f
Fandens Oldemor Skrevet 8. august 2017 #7 Skrevet 8. august 2017 Ring og snakk med dem med en gang. Du har ingenting å tape på det.
Anonym bruker Skrevet 8. august 2017 #8 Skrevet 8. august 2017 17 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg er uke 16 og den siste uken har jeg følt babyen bevege seg hver dag og spesielt etter jeg drikker kaffe/cola osv.. De siste dagene har jeg hatt mye vondt i magen og føler ingenting.. Vet det er tidlig å kunne føle hver dag men blir litt urolig. Kan babyen ha snudd på seg/ flyttet? Anonymkode: 0fbcc...d3f Du vet hvorfor du kjenner så mye etter du har drikket kaffe og cola? Drikker du mye av det? Anonymkode: 148e8...6b5
Anonym bruker Skrevet 8. august 2017 #9 Skrevet 8. august 2017 har sånne kramper som kommer og gå fra ryggen til magen, men jeg har vært ganske stressa da så kan være det.. Anonymkode: 0fbcc...d3f
Anonym bruker Skrevet 8. august 2017 #10 Skrevet 8. august 2017 Ring føden og be om en sjekk. Anonymkode: 08211...205
Anonym bruker Skrevet 8. august 2017 #11 Skrevet 8. august 2017 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ring føden og be om en sjekk. Anonymkode: 08211...205 Man får ikke sjekk bare fordi man ikke kjenner liv i uke 16! Da hadde de hatt det travelt på føden hvis alle skulle komme for sjekk. Fosteret er enda så lite at det kan godt være det ligger å sparker innover. Så lenge du ikke har andre symptomer som blødning, unormale smerter osv så ville jeg tatt det helt med ro. Anonymkode: 5622d...28e
Fandens Oldemor Skrevet 8. august 2017 #12 Skrevet 8. august 2017 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Man får ikke sjekk bare fordi man ikke kjenner liv i uke 16! Da hadde de hatt det travelt på føden hvis alle skulle komme for sjekk. Fosteret er enda så lite at det kan godt være det ligger å sparker innover. Så lenge du ikke har andre symptomer som blødning, unormale smerter osv så ville jeg tatt det helt med ro. Anonymkode: 5622d...28e Du kan jo ikke sitte der og snakke for alle, "man" hadde i alle fall fått det sjekket ut her jeg bor. Nå sier jo hi at hun faktisk har smerter, også. I tillegg har hun kjent liv hver dag før det plutselig ble stille, og det skal man ta på alvor.
Anonym bruker Skrevet 8. august 2017 #13 Skrevet 8. august 2017 Hvor er du bor da? Anonymkode: 0fbcc...d3f
Gjest Antarctica Skrevet 8. august 2017 #14 Skrevet 8. august 2017 1 time siden, Fandens Oldemor skrev: Du kan jo ikke sitte der og snakke for alle, "man" hadde i alle fall fått det sjekket ut her jeg bor. Nå sier jo hi at hun faktisk har smerter, også. I tillegg har hun kjent liv hver dag før det plutselig ble stille, og det skal man ta på alvor. Støtter denne. Og jeg er IKKE kjent for å være hysterisk.
Anonym bruker Skrevet 8. august 2017 #15 Skrevet 8. august 2017 2 timer siden, Fandens Oldemor skrev: Du kan jo ikke sitte der og snakke for alle, "man" hadde i alle fall fått det sjekket ut her jeg bor. Nå sier jo hi at hun faktisk har smerter, også. I tillegg har hun kjent liv hver dag før det plutselig ble stille, og det skal man ta på alvor. Men i uke 16 er det dessverre ikke noe man kan gjøre med det. Anonymkode: ae1d4...f42
Gjest Antarctica Skrevet 8. august 2017 #16 Skrevet 8. august 2017 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Men i uke 16 er det dessverre ikke noe man kan gjøre med det. Anonymkode: ae1d4...f42 Kommer jo an på hva de finner.
Anonym bruker Skrevet 8. august 2017 #17 Skrevet 8. august 2017 Har ikke følt noe Idag heller, tenker at de ikke kan gjøre noe i uke 16, eneste jeg vet er at jeg har foreliggende morkake så skulle bare ringe om jeg hadde blødninger.. men blør ikke så.. Anonymkode: 0fbcc...d3f
Anonym bruker Skrevet 8. august 2017 #18 Skrevet 8. august 2017 3 minutter siden, Pashla skrev: Kommer jo an på hva de finner. Hva mener du de skulle finne som de kan gjøre noe med da? Anonymkode: ae1d4...f42
Anonym bruker Skrevet 8. august 2017 #19 Skrevet 8. august 2017 Hvis det er urinveisinfeksjon så kan det gi kynnere Anonymkode: 0fbcc...d3f
Anonym bruker Skrevet 8. august 2017 #20 Skrevet 8. august 2017 Kan du ikke ringe hs eller jordmor og høre om du kan stikke innom for en rask sjekk? De kan jo lytte etter hjertelyd og føle litt? Sjekke for UVI. Ellers kan du få privat undersøkelse med UL på dagen... Anonymkode: 148e8...6b5
Anonym bruker Skrevet 8. august 2017 #21 Skrevet 8. august 2017 Jeg hadde masse vonde kynnere i 2. svangerskap, dette pga UVI. Det at du ikke kjenner baby kan være helt normalt, ville tatt en urinprøve var jeg deg. Lykke til! Anonymkode: 74fd9...f84
Anonym bruker Skrevet 8. august 2017 #22 Skrevet 8. august 2017 8 timer siden, Anonym bruker skrev: Ring føden og be om en sjekk. Anonymkode: 08211...205 Tror ikke man får komme på sjekk på føden før etter uke 23. Kan du ikke ringe jordmor (hvis du går hos jordmor?) i morgen, og spørre om du kan få komme inn til en rask sjekk. Det tar henne ikke mange minuttene det..... Anonymkode: 4763b...8aa
Anonym bruker Skrevet 8. august 2017 #23 Skrevet 8. august 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Har ikke følt noe Idag heller, tenker at de ikke kan gjøre noe i uke 16, eneste jeg vet er at jeg har foreliggende morkake så skulle bare ringe om jeg hadde blødninger.. men blør ikke så.. Anonymkode: 0fbcc...d3f Da vet du jo hvorfor du ikke kjenner så mye 😊 med begge mine kjente jeg minimalt med spark. Morkaka lå som en pute Anonymkode: fd2d8...99b
Gjest Antarctica Skrevet 8. august 2017 #24 Skrevet 8. august 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Tror ikke man får komme på sjekk på føden før etter uke 23. Kan du ikke ringe jordmor (hvis du går hos jordmor?) i morgen, og spørre om du kan få komme inn til en rask sjekk. Det tar henne ikke mange minuttene det..... Anonymkode: 4763b...8aa Jeg har vært der i uke 14. Fikk ultralyd for å se om det var liv.
Gjest Antarctica Skrevet 8. august 2017 #25 Skrevet 8. august 2017 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Hva mener du de skulle finne som de kan gjøre noe med da? Anonymkode: ae1d4...f42 Send meg en PM, så skal jeg svare. Vil ikke skremme HI unødig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå