Anonym bruker Skrevet 7. august 2017 #1 Skrevet 7. august 2017 Har ei jente pÄ 7 Är som er sÄ snill nÄr hun er sammen med andre folk(pÄ skolen,frisÞren,legen,helsesÞster etc...), men nÄr hun er sammen med oss foreldre svarer hun frekt og er skikkelig "tenÄring".Vi har prÞvd alt fÞler vi for Ä fÄ den adferden av henne, men uten hell.Er det noen med gode tips?burde hun straffes pÄ noe vis hvis hun eks svarer: "ja og sÄÄ??da fÄr dere bare draaa da Ä koooose dere masse!Jeg bryr meg ikke!"og typisk er eks"hvis jeg ikke fÄr is sÄ gidder jeg ikke gjÞre det"hvis ikke....osv Anonymkode: 0147b...69a
Anonym bruker Skrevet 7. august 2017 #3 Skrevet 7. august 2017 PÄ en mÄte sÄ er det jo fint at hun er sÄ trygg pÄ dere at hun tÞrr Ä gi dere denne motstanden, og viser jo sosial intelligens ved Ä ikke vÊre sÄnn mot "hvem som helst" (dere fÄr trÞste dere med det ) Men hun har nok ikke vondt av at dere viser grenser for hvordan hun fÄr snakke til dere ogsÄ... Her pleier jeg Ä si nettopp det "snakk til meg pÄ en ordentlig mÄte, jeg finner meg ikke i Ä bli snakket sÄ stygt til" etc Hva for straff/konsekvens vet jeg ikke. Min er et par Är yngre en din. Men jeg husker sÄ klart det du beskriver fra bÄde meg selv, og mine fem yngre sÞstre igjennom oppveksten... Heldigvis gÄr det seg til. Vi er alle 6 bra folk i dag (sykepleiere, Þkonom, politi) Lykke til! Anonymkode: e8b54...38e
Anonym bruker Skrevet 7. august 2017 #4 Skrevet 7. august 2017 Ta henne pÄ ordet. Ikke bry dere om tonefallet. Anonymkode: e5ce1...af7
Anonym bruker Skrevet 7. august 2017 #5 Skrevet 7. august 2017 Uff. Ikke begynn med straff. Blir bare verre. Ta tak i situasjonen nÄr det oppstÄr. Som nevnt over, snakk ordentlig til meg. GÄ 100% inn. Anonymkode: 987e8...0c2
Miss Chatterbox Skrevet 7. august 2017 #6 Skrevet 7. august 2017 Jeg var sĂ„nn selv. Det som funket pĂ„ meg var trusler om at mine foreldre kom til Ă„ holde meg hjemme fra skolen med melding til lĂŠreren som ville bli lest hĂžyt: Xx fikk ikke komme pĂ„ skolen i dag fordi hun har husarrest grunnet seriĂžs frekkhet. Jeg trodde dem hver gang, og skjerpet meg etterhvert.....Â
Anonym bruker Skrevet 8. august 2017 #7 Skrevet 8. august 2017 13 hours ago, Miss Chatterbox said: Jeg var sÄnn selv. Det som funket pÄ meg var trusler om at mine foreldre kom til Ä holde meg hjemme fra skolen med melding til lÊreren som ville bli lest hÞyt: Xx fikk ikke komme pÄ skolen i dag fordi hun har husarrest grunnet seriÞs frekkhet. Jeg trodde dem hver gang, og skjerpet meg etterhvert..... Ouf, ikke gjÞr dette. Feil pÄ sÄ mange plan. Anonymkode: f10b9...4da
NyttÄrs barn Skrevet 8. august 2017 #8 Skrevet 8. august 2017 Siden hun er grei ute sÄ er det nok ikke sÄ gÊrent, da har hun forstÄtt at det er slik det gjelder Ä oppfÞre seg. Samtidig er det ikke greit Ä vÊre frekk hjemme. Du kan jo si at hun skal snakke sÄnn til dere som hun selv Þnsker Ä bli snakket til. Tenk om alle i familien snakker sammen i denne sjargongen hvor lite trivelig ville det bli?
NyttÄrs barn Skrevet 8. august 2017 #9 Skrevet 8. august 2017 Akkurat nÄ, NyttÄrs barn skrev: Siden hun er grei ute sÄ er det nok ikke sÄ gÊrent, da har hun forstÄtt at det er slik det gjelder Ä oppfÞre seg. Samtidig er det ikke greit Ä vÊre frekk hjemme. Du kan jo si at hun skal snakke sÄnn til dere som hun selv Þnsker Ä bli snakket til. Tenk om alle i familien snakker sammen i denne sjargongen hvor lite trivelig ville det bli? Jeg tenker ogsÄ at hun kan ha et behov for Ä slippe ut steamen hjemme, kanskje hverdagen ute byr pÄ en del utfordringer som gjÞr at frustrasjonen luftes i det trygge hjemme.
Anonym bruker Skrevet 9. august 2017 #10 Skrevet 9. august 2017 Takk for svarđđ»Ja kan vell vĂŠre glad for at hun oppfĂžrer seg hos andređđHun kan komme Ă„ si unnskyld seinere pĂ„ dagen og det er jo ogsĂ„ bra.FĂ„r se etterhvert, ser med skrekk pĂ„ tenĂ„rene hvis dette fortsetterđ Anonymkode: 0147b...69a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for Ă„ kommentere
Du mÄ vÊre et medlem for Ä kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt Ă„ melde seg inn for Ă„ starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nÄ