Gå til innhold

Alkohol......again......

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ferietid, og gode dager. 

Tar dere ofte 1 glass vin på sein-ettermiddagen/kvellinga (les: 18-19 tiden) detsom dete sitt ute å nyter en lun kveld på terassen.??

Tar dere ofte en pils til grillmaten? 

Anonymkode: 9702f...29d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sjelden! Hender når vi har besøk, men drikker helst farris, så jeg klarer meg fint med det. 

Anonymkode: dfdc7...d66

Skrevet

Ja! I ferien drikker vi stort sett noe alkohol hver dag. Ikke så mye selvsagt,  da må vi ha barnevakt. Men en øl eller to til middag, og gjerne en eller to etter det også, det går fint.

Anonymkode: 9a198...9eb

Skrevet

Min mann drikker hver eneste dag i ferier... altså, ikke full.. men tar seg kanskje en øl til middagen. Så 2-3 på terrassen på kvelden. Jeg liker bedre Pepsi Max eller saft, så blir ofte det på meg.. noen ganger tar jeg meg et glass vin eller en cider. Ikke problem når man ikke blir full, mener jeg. Var på ferie i Danmark.. der satt besteforeldre som hadde ansvar for små barn og koste seg med en øl før kl 12 på morgenen i fornøyelsespark. 😂 De har et så mye mer avslappet forhold enn oss til alkohol. Jeg føler det er mye usikkerhet og litt sånn tabu rundt det... man skal liksom ikke røre alkol når man er foreldre til små barn. Jeg tenker alle må klare å bruke hodet. Så lenge det er forsvarlig og man ikke blir full, må det være ok? 

Anonymkode: ea2f7...d1f

Skrevet

Godt å høre det er flere som tenker slik. 

Ser innimellom at naboen tar ett glass røsvin eller 3 på verandaen mår de griller. 

Og jeg har hatt en diskusjon med en bekjent dom mener at har du barn som er til stede då skal alkohol ikke nytes.....

Selv har det hent at jeg har drukket meg småbrisen etter at ungen på 11 har lagt seg. 

Men det er vel snakk om mengen her da. 

Tror ingen tar skade av om pappa tar 1 øl til fredagstacoen , eller at mamma tar 1 glass røbvin en fredagskveld. 

Anonymkode: 9702f...29d

Skrevet

Da barna var små gjorde jeg det sjeldent eller aldri. Etter de ble skolebarn, så drikker jeg ganske så ofte om sommeren ja. Men ikke mye, absolutt ikke. Bare ofte. 

Skrevet

Det handler om mengde og det handler om du er typen som blir drittsekk eller ikke med noen glass innabords. Husker faktisk at mine foreldre tok drakk på div grillfesten osv da vi var små. Men mine foreldre har alltid oppført seg bra. Husker faktisk jeg synes det var litt morsomt at jeg fikk med de voksne på å danse disco 😂 

Anonymkode: 365c8...e7e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...