*Miss Marple* Skrevet 7. august 2017 #1 Skrevet 7. august 2017 Vi har lovd mini å ligge i telt i sommer (det var vinter og lenge til sommer da) og nå nærmer det seg. Det er mange (ti)år siden sist jeg låg i telt og trenger tips til hva jeg trenger for å holde på helse og humør. Den tykkeste luftmadrassen er innkjøpt, og ullpledd pakket, men hva mer? Det er snakk om max to netter på campingplass.
Anonym bruker Skrevet 7. august 2017 #3 Skrevet 7. august 2017 Maurspray rundt hele teltet. Anonymkode: 889fb...7fc
Iiiiik Skrevet 7. august 2017 #5 Skrevet 7. august 2017 Jeg var på telttur med mine to yngste i fjor. De elsket det. Jeg sov ikke all verdens, men det tåler man jo for en natt eller to. Litt tykkelse på madrassen er greit, gjerne også en pute i tillegg til soveposen. Myggspray, en stol å sitte i utenfor teltet, godteri og godt humør er mine tips.
Himmel og hav Skrevet 7. august 2017 #6 Skrevet 7. august 2017 Stol. Det er grenser for hvor lenge man kan sitte på bakken før kroppen begynner å trygle om rette vinkler i hofter og knær. Hodelykt er også gull. Da kan man gjøre noe med begge hender og allikevel se.
amandine Skrevet 7. august 2017 #8 Skrevet 7. august 2017 Og for meg, primus og stekepanne og en dose pannekakerøre ( eneste gangen jeg bruker pose😊) og kjele så jeg kan få kaffe😊 Siden det begynner å mørkne om kveldene og nettene hadde jeg tatt med lommelykt, og også en powerbank så jeg vet jeg har strøm på mobilen 😊
Anonym bruker Skrevet 7. august 2017 #9 Skrevet 7. august 2017 Jeg har vert på telttur med barna i sommer😊 - pute,det er svært viktig for alle -god sovepose,det kan bli veldig kaldt - godt liggeunderlag -vin -sånn tennis eller annet gøy lek Kos dere😁 Anonymkode: 1150d...a85
sug lut Skrevet 7. august 2017 #10 Skrevet 7. august 2017 Eneste myggmiddel som FAKTISK fungerer er Mygga roll-on. Ellers, i tillegg til det som er nevnt: Kortstokk, nesespray (snorking i teltet er ikke poppis), campingbord siden dere skal på campingplass, drikkeflasker, primus og kjeler (eller stormkjøkken og rødsprit) og fyrstikker, og skal du lage pannekaker så for guds skyld ha pannne med non-stick-belegg og ikke de tradisjonelle metallpannene som fulgte med stormkjøkkenet, engangstallerkner, kaffekopper + pulverkaffe.
soleia Skrevet 7. august 2017 #11 Skrevet 7. august 2017 Slike tjukke luftmadrasser er kalde, så ullpleddet eg hadde med vart lagt oppå madrassa. Vi har berre med picnikteppe og ikkje stolar (men er kanskje mjuk trass mine 40++?). Deilig å ligge på å lese bøker medan ungane leikar. Stormkjøkken til å lage enkel mat eller kakao/kokekaffi. Gode lykter til å lese bøker på senga. Kjølebag, gjerne slik som går på straum.
MammantilNurket Skrevet 7. august 2017 #12 Skrevet 7. august 2017 En kartong rødvin og en pakke sobril.
Anonym bruker Skrevet 7. august 2017 #13 Skrevet 7. august 2017 7 minutter siden, MammantilNurket skrev: En kartong rødvin og en pakke sobril. Hahaha, visste du ville svare noe sånt Anonymkode: 0622f...5cc
Anonym bruker Skrevet 7. august 2017 #14 Skrevet 7. august 2017 Det viktigste her ble masse klær! om dagen var det så varmt at vi gikk i t skjorte og shorts,om natten var det iskaldt! Jeg sov med en vanlig genser,fleecegenser over den,jakke over den,sovepose fra sportsbutikk som skulle tåle -15 grader og ett tjukt teppe oppå der igjen.DA var det endelig grei temperatur så jeg fikk sove. Anonymkode: 91518...6ae
Anonym bruker Skrevet 7. august 2017 #15 Skrevet 7. august 2017 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hahaha, visste du ville svare noe sånt Anonymkode: 0622f...5cc Er ikke noe nytt at hun drikker med unger tilstedet nei. Anonymkode: 91518...6ae
sug lut Skrevet 7. august 2017 #16 Skrevet 7. august 2017 Husk lue og ulltrøye, ja! Det er som en sier over her veldig kalde netter selv om det er sommer.
MammantilNurket Skrevet 7. august 2017 #17 Skrevet 7. august 2017 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Er ikke noe nytt at hun drikker med unger tilstedet nei. Anonymkode: 91518...6ae Hva??? Skal man tvinge barna til å sove utendørs?? Stakkars unger.
Anonym bruker Skrevet 7. august 2017 #18 Skrevet 7. august 2017 2 minutter siden, MammantilNurket skrev: Hva??? Skal man tvinge barna til å sove utendørs?? Stakkars unger. Det blir litt krampaktig. Vi vet at du ikke setter pris på slik aktivitet. Det er helt greit. Anonymkode: d3805...c3d
Anonym bruker Skrevet 7. august 2017 #19 Skrevet 7. august 2017 6 minutter siden, MammantilNurket skrev: Hva??? Skal man tvinge barna til å sove utendørs?? Stakkars unger. Jupp, ikke barn og foreldre er allergiske mot frisk luft vettu Anonymkode: 0622f...5cc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå