Anonym bruker Skrevet 7. august 2017 #1 Skrevet 7. august 2017 Jeg har barnet annenhver helg, en gang i uken og 50/50 ferier. Altså 4 uker på sommeren, annenhver jul, 17 mai, høstferie, vinterferie osv.. Og det blir 37,5 % Hvordan regnes samvær? I netter? Jenta mi blir hentet på kvelden før leggetid så jeg har barnet hele søndagen fra morgen til kveld, men denne dagen regnes ikke med, så sånn helt egentlig, når du tar det ned til detaljer, får eksen min bidrag for, de søndagene jeg har barnet, fordi de ikke regnes med siden barnet ikke sover over til mandags morgen. Så da får eksen betalt for de 26 søndagene det er i året som jeg har barnet, men barnet blir hentet ved leggetid. Jeg har dårlig råd, er student og syntes det er kjipt å havne på 37,5% samvær, når 40% er grensen for at jeg kan få forsørgerstipend i tillegg til vanlig stipend. Og med de søndagene som jeg har barnet, men som ikke regnes med siden det ikke er natten til mandag, så er det så uheldig og dumt fordi jeg i praksis har barnet 40% om du kan si det sånn. Jeg betaler for mye og har utgifter med barnet, og trenger virkelig dette ekstra stipendet for å klare meg. Noe som kan gjøres? Anonymkode: be9ac...d33
Anonym bruker Skrevet 7. august 2017 #2 Skrevet 7. august 2017 Kan du ikke ha henne en dag eller to ekstra i feriene eller noe? Det er vel ikke så mye som skal til for å komme opp i 40%. Anonymkode: d6df8...ccf
Anonym bruker Skrevet 7. august 2017 #3 Skrevet 7. august 2017 Det letteste er jo at du leverer i barnehage/skole mandag morgen i dine samværsgelger. Da har du barnet nok til å søke om forsørgerstipend. Regner med at far også er interessert i at du har best mulig økonomi for barnets del, og kan gi fra seg to kvelder/netter i måneden for det. Så er det bare å skrive ny samværsavtale hvor dette fremgår, med begges signatur, og legge denne ved søknaden. Jeg regner med at du jobber ved siden av studier siden du har så mye tid uten barnet? Da er det egentlig bare å jobbe ennå mer, du bestemmer jo i stor grad inntekten din selv, alt etter hvor mye du jobber. Anonymkode: df199...2df
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå