Anonym bruker Skrevet 7. august 2017 #1 Skrevet 7. august 2017 Og svingende energisk. Hva foregår? (absolutt ikke gravid). Anonymkode: dc055...e8d
Anonym bruker Skrevet 7. august 2017 #2 Skrevet 7. august 2017 Begynt på ny prevensjon? Har det vart lenge? Jeg vurderte å hive tlf i veggen isted fordi den ikke koblet seg til nett, men jeg er gravid..:p Anonymkode: d4d6f...a85
Anonym bruker Skrevet 7. august 2017 #3 Skrevet 7. august 2017 Ja, begynt på ny medisin. Lamictal. Det har vart ei ukes tid, det var vel da jeg slettet snap det begynte😂Medisinen har jeg tatt ca 1,5 måned. Men alvorlig, det er ikke moro med alt dette sinnet og aggresjonen. hi Anonymkode: dc055...e8d
Anonym bruker Skrevet 7. august 2017 #4 Skrevet 7. august 2017 Du bør seriøst ta opp dette med behandleren din. Det er ikke sukkertøy du spiser.. Anonymkode: 2065f...e69
Anonym bruker Skrevet 7. august 2017 #5 Skrevet 7. august 2017 Lamictal kan ha heavy bivirkninger de første mnd og du bør såklart diskutere dette med behandleren din, også i forhold til å finne rett dose. Lamictal skal gjøre deg stabil, ikke mannevond. Jeg begynte på Lamictal uten å sette meg inn i bivirkninger og endte opp suicidal på pumping etter overdose. Så senere at suicidalitet var en mulig bivirkning. Man bør virkelig følges tett opp ved oppstart på denne type medisiner. Anonymkode: d4d6f...a85
Anonym bruker Skrevet 7. august 2017 #6 Skrevet 7. august 2017 Ja, jeg vet jo dette. Saken er at jeg har vært sånn også før jeg begynte på medisinene, mener jeg. Kanskje dette er starten på en oppsving eller nedtur, tenker jeg litt på. Skal forresten i oppfølgingsmøte med lege og psykolog denne uka. hil Anonymkode: dc055...e8d
Anonym bruker Skrevet 7. august 2017 #7 Skrevet 7. august 2017 Jeg ble også veldig hissig under opp og nedtrapping av lamictal. Det tar en stund og mye prøving for å finne riktig dose og man bør ha tett oppfølging i den perioden for man kan finne på himla mye dumt. Det vet jeg alt om. Anonymkode: d4d6f...a85
Anonym bruker Skrevet 7. august 2017 #8 Skrevet 7. august 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Jeg ble også veldig hissig under opp og nedtrapping av lamictal. Det tar en stund og mye prøving for å finne riktig dose og man bør ha tett oppfølging i den perioden for man kan finne på himla mye dumt. Det vet jeg alt om. Anonymkode: d4d6f...a85 Haha, ja det kan jeg tro. Her har legen bare gitt meg pillene og ikke gitt lyd før etter 1,5 måned. Hva fant du på under opptrappingen? Jeg har vært på nippet til å denge nabodama, og jeg går med sterke hevntanker etter en liten disputt med henne. Hvilken dose endte du på, forresten? hi Anonymkode: dc055...e8d
Anonym bruker Skrevet 7. august 2017 #9 Skrevet 7. august 2017 Er det en slags antidepressiva?? Jeg har gått på antidepressiva i mange år. Har prøvd å slutte/trappe ned noen ganger, og da blir jeg litt sånn. Rasende for ingenting!!! Helt forferdelig! Men har jo funnet ut at jeg ikke skal prøve å trappe ned flere ganger, da jeg virkelig trenger medisinen... Anonymkode: 09035...a7f
Anonym bruker Skrevet 7. august 2017 #10 Skrevet 7. august 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Er det en slags antidepressiva?? Jeg har gått på antidepressiva i mange år. Har prøvd å slutte/trappe ned noen ganger, og da blir jeg litt sånn. Rasende for ingenting!!! Helt forferdelig! Men har jo funnet ut at jeg ikke skal prøve å trappe ned flere ganger, da jeg virkelig trenger medisinen... Anonymkode: 09035...a7f Det er et antiepileptikum. Anonymkode: dc055...e8d
Anonym bruker Skrevet 7. august 2017 #11 Skrevet 7. august 2017 Aggresjon og irritabilitet er en av de vanlige bivirkningene av Lamictal iflg. Felleskatalogen. Vær også obs på at leverproblemer kan gi økt sinne, så du bør også følges opp med blodprøver for å sjekke leverfunksjon, siden påvirkning av lever også er en av bivirkningene man kan få. Bra du skal til lege/psykolog denne uken Anonymkode: d8944...9d5
Anonym bruker Skrevet 7. august 2017 #12 Skrevet 7. august 2017 35 minutter siden, Anonym bruker skrev: Haha, ja det kan jeg tro. Her har legen bare gitt meg pillene og ikke gitt lyd før etter 1,5 måned. Hva fant du på under opptrappingen? Jeg har vært på nippet til å denge nabodama, og jeg går med sterke hevntanker etter en liten disputt med henne. Hvilken dose endte du på, forresten? hi Anonymkode: dc055...e8d Jeg kranglet mye med mange, voldsomt hissig og klar til å slå ned hvem som helst følte jeg. Etter ca 3-4 uker endte det jo med selvmordsforsøk (ikke noe som indikerte at jeg skulle ha grunn til det). Slet lenge med sinne til og fra. Men jeg fikk det som stemningsstabiliserende pga bipolar lidelse, sto på 650 mg pr døgn på det meste, men vil si jeg var mest stabil på rundt 350 mg. For min del så sluttet jeg på alt av medisin når livet stabiliserte seg og jeg har vært symptomfri siden heldigvis (gikk mange år i terapi). Du burde jo tatt blodspeil relativt ofte nå i starten, veldig dårlig oppfølging du får..! Anonymkode: d4d6f...a85
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå