Anonym bruker Skrevet 7. august 2017 #1 Skrevet 7. august 2017 Jeg har regning på 5000 kroner, får 6000 utbetalt hver 14. dag. Ville du satt av 2500 kroner 1.utbetaling så det blir delt 50/50 på hver betaling, eller ville du satt av 1500 kroner og heller betalt mer en annen gang? Anonymkode: a77ea...0a5
Anonym bruker Skrevet 7. august 2017 #2 Skrevet 7. august 2017 Har du ikke annen inntekt enn de 6000 hver 14.dag? Barnebidrag, barnetrygd, annen stønad? Hva med redusert betaling i bhg når du har så lav inntekt? Hvordan betaler du bolig og alt annet? Anyways, jeg ville sett an hvilke andre utgifter jeg hadde i de ulike 14.dagersperiodene. Ideelt ville jeg satt av minst 2500 (halve summen) av den første utbetalingen, gjerne enda mer hvis det var mulig, slik at jeg heller hadde mer å rutte med senere, istedenfor å først "leve godt" og bruke opp alt, og så måtte bruke mesteparten av neste utbetaling på regningen (hva om det i mellomtiden har dukket opp uforutsette utgifter og så hadde jeg brukt opp penger på unødvendige ting istedenfor å sette av til regningen jeg i det minste visste om). 😊 Anonymkode: 3c8bd...a70
Anonym bruker Skrevet 7. august 2017 #3 Skrevet 7. august 2017 Med sånne utbetalinger er min erfaring at det lureste er å ha en egen utgiftskonto og hele tiden prøve å være bittelitt i forkant så du ikke trenger å tenke på hvilken dato regningen forfaller. Sett av en viss sum fra hver lønn som føres over til denne kontoen. Det løsnet alt for meg, har også utbetalt hver 14 dag og det ble veldig knotete ifht regninger. Jeg satte opp årsbudsjett, dvs tok alle faste utgifter i løpet av året (inkl lisens o.l) og delte på 12. Overførte så den summen til utgiftskonto hver mnd og ble da liggende i forkant. Anonymkode: 2221f...f60
Anonym bruker Skrevet 7. august 2017 #4 Skrevet 7. august 2017 Sett opp budsjett og ha to kontoer. Den ene kontoen betaler du alle regninger fra og den andre har du kort til og handler mat, bensin o.l fra Da får du en ryddig økonomi som er lettere å forholde seg til Anonymkode: 03781...30e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå