Gå til innhold

Pølser i bursdag....?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må det serveres pølse i brød/lomper i barnebursdag? Skal holde barnebursdag neste helg for første gang og bursdagen er på formiddagen, slutter kl 13.

Føler selv det holder med kaker og frukt + godteripose.... 

Bor i trøndelag, hvis plassering har noe å si 😉

Anonymkode: 3d183...8ba

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Veldig OK med noe mat, ikke bare sukker!

hva med pizzasnurrer eller fylte horn?

Skrevet

Gr

1 minutt siden, Julia1984 skrev:

Veldig OK med noe mat, ikke bare sukker!

hva med pizzasnurrer eller fylte horn?

Einig.  Pizzasnurrar eller horn er bra :)

Skrevet

Alle forventer mat i bursdag, så barna kommer sultne. Skal du droppe mat må du spesifisere det i innbydelsen så foreldrene får gitt de litt mat før de kommer.

Men det må jo ikke være pølser da, vi hadde pizzasnurrer i forrige bursdag og det var stor suksess.

Anonymkode: a9764...726

Skrevet

Veldig spesielt og kjipt å ikke ha med noe mat i bursdagsselskap. Nei, det må ikke være pølser, det kan være pizza, pannekaker, gryte, suppe, grillmat, pizzasnurrer og tusenvis av andre varianter av mat. Mener sug lut skrev at hun hadde sushi i en av barnebursdagene, så det er jo ingen begrensninger for kreativiteten - så lenge man vet at barna som kommer liker mat av den slags. Jeg kunne gjerne selv servere sushi i minsten sin bursdag, forutsatt at ungene i barnehagen liker det. Vi har også servert både pannekaker, hjemmelaget pizza, kjøttsuppe, pulled pork og lignende i bursdagene her hjemme.

Skrevet

Kjipt faktisk 😂😂 

Nei, mer praktisk egentlig... Føler det blir mindre mas... Ungene har jo knapt tid til å sitte i ro, mange å leke med og masse fremmede og spennende leker... 

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kjipt faktisk 😂😂 

Nei, mer praktisk egentlig... Føler det blir mindre mas... Ungene har jo knapt tid til å sitte i ro, mange å leke med og masse fremmede og spennende leker... 

Men da må du opplyse i invitasjonen at barna må spise hjemme før de kommer i bursdag.

Skrevet

Du skriver at bursdagen er ferdig kl 13, så da regner jeg med at den starter kl 11?

Ingen mat midt i lunsjtiden? Kun kaker og frukt? Det har jeg aldri opplevd, og vi har både arrangert og vært i ørten barnebursdager!

Anonymkode: 440f2...c3b

Skrevet

Med bursdag midt i lunsjtid bør de få annen mat enn bare kaker og frukt. Om du syns det blir mas å trekke noen pølser kan jeg love deg at det blir minst like mye 'mas' med en gjeng høye på sukker uten skikkelig mat i magen. 

Hva med boller eller påsmurte rundstykker da? 

Skrevet

Heller mat og mindre kaker og droppe godteriposer.

Anonymkode: c1314...b42

Skrevet

Når en har bursdag i lunsjtiden forventes det lunsjmat. Om ikke annet kan du lage varme osteskiver med ketsjup?

Anonymkode: bb743...222

Skrevet

Mat er bedre enn kaker og godteri. Å invitere i lunchtiden å kun servere sukker er spesielt, ja

Anonymkode: 266a8...579

Skrevet

Når jeg vokste opp hadde vi alltid bare kaffeselskap i bursdager, men det var med slekt og familie og alltid ettermiddag. I en barnebursdag ville jeg prioritet mat framfor kaker om du skal kutte ut noe, heller mat og en ispinne enn bare kaker og godteri. Hvis ikke ville jeg satt pris på beskjed slik at jeg kan gi barnet lunsj før det kommer, ingen har godt av å spise seg mett på bare kaker. 

Anonymkode: 978e8...4d1

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Heller mat og mindre kaker og droppe godteriposer.

Anonymkode: c1314...b42

Nei nei. Godteriposer er stasfor barna

Anonymkode: 35723...c98

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Må det serveres pølse i brød/lomper i barnebursdag? Skal holde barnebursdag neste helg for første gang og bursdagen er på formiddagen, slutter kl 13.

Føler selv det holder med kaker og frukt + godteripose.... 

Bor i trøndelag, hvis plassering har noe å si 😉

Har du ikke råd til en pakke pølser ?

Skrevet

I helgene er vi sent oppe. Frokost spises ofte etter 11. Så hvis mine er bedt i bursdag klokken 11 kommer de rett fra senga. Har de en halv skive innabords er det maks.

Med mindre det står noe annet i invitasjonen hadde jeg forventet mat i bursdagen. Så hadde inn styrt med frokost først.

Anonymkode: be2a0...880

Skrevet

Trønder her også;) Du kan jo gå for Sodd om du heller ønske det😉

Usnsett så syns hvertfall vi det va bedre at ungan spise litt "ordentlig" mat. Da orke dæm ikke så my kake og godis etterpå. 

Enkelt å hiv 30 pølsa i en kasserolle, evnt på grillen, server med lompe/brød, ketchup, sennep og ha ei bløtekake/sjokoladekake + nå godis eller is etterpå?!

lykke te i helga!

Anonymkode: ea37d...d83

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Trønder her også;) Du kan jo gå for Sodd om du heller ønske det😉

Usnsett så syns hvertfall vi det va bedre at ungan spise litt "ordentlig" mat. Da orke dæm ikke så my kake og godis etterpå. 

Enkelt å hiv 30 pølsa i en kasserolle, evnt på grillen, server med lompe/brød, ketchup, sennep og ha ei bløtekake/sjokoladekake + nå godis eller is etterpå?!

lykke te i helga!

Forresten.. vi skreiv i invitasjonen at dæm inviteres te bursdag kor det serveres pølse med brød, kake, is og godteri. Greit for foreldre å vit ka ungan går te. Foreldre va også invitert.

Skrevet
30 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har du ikke råd til en pakke pølser ?

😂😂😂

Morsom du.... 

Har selvfølgelig råd til det, 2 pakker til og med... Og brød... Og ketchup...

Men ser rett og slett ikke poenget med pølser/mat i barnebursdag. 

Men ok.. Må vel bøye meg for de sultne barna og servere noe annet enn kaker..  Godteriposen skal de få...

Skrevet
47 minutter siden, Anonym bruker skrev:

😂😂😂

Morsom du.... 

Men ok.. Må vel bøye meg for de sultne barna og servere noe annet enn kaker..  Godteriposen skal de få...

Det har noe med forventninger å gjøre, siden det er en så innarbeidet vane at man får mat i barneselskap så forventer gjestene det og kommer sultne.

Det er jo ikke noe problem å la være, men da må du oppgi om det.

Ene sønnen min var i en bursdag på kino en gang, de hadde leid hele den minste salen og fikk satt opp en film for hele klassen der. Da fikk vi innbydelse hvor det sto at det bare ville bli servert popcorn og brus, helt greit det, da spiste han bare litt før han dro

Anonymkode: a9764...726

Skrevet
52 minutter siden, Anonym bruker skrev:

😂😂😂

Morsom du.... 

Poenget er at barna kommer sultne 😉  kaker og digg etterpå er supert 😃Kose dere 

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

😂😂😂

Morsom du.... 

Hvorfor så oppsatt på godteripose?Det er en uting å sende med godtepose hjem etter bursdagen!

Anonymkode: 6265a...d42

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...