Anonym bruker Skrevet 6. august 2017 #1 Skrevet 6. august 2017 Har en 8 og en 11 åring. På hverdager har 8-åringen leggetid 20:00 og 11-åringen 21:00. Det vil si de skal være i seng i pysjen da. I helgene får de være oppe en time ekstra hver, altså 21:00 og 22:00. Noen ganger har de overnatting, og da tøyer vi reglene litt. Men ellers er det standard. Nå når de er sommer og de ikke har skole, får de være oppe til 21:00 og 22:00 hver kveld. Ser mange av klassekameratene deres nesten kan legge seg som de vil, hvertfall i helgene. Hva synes dere er ok, er våre leggetider for strenge? Anonymkode: ae85a...461
Anonym bruker Skrevet 6. august 2017 #2 Skrevet 6. august 2017 I hverdagen går min kommende 5 klassing i seng 19.30-20.00. Da leser han en halvtime hvis han ikke er for trøtt. De dager han trener blir det senere. 7 åringen går i dusjen kl 19 senest. Sovner veldig fort etter høytlesing. Anonymkode: 744d0...c0d
Anonym bruker Skrevet 6. august 2017 #3 Skrevet 6. august 2017 Jeg har to på 8 og 10, de legger seg samtidig. I dag var de i sengen kvart på ti og leste til ti, da var jeg inne og sa natta og skrudde av lyset. De har stort sett vært oppe til ti halv elleve nå i ferien, og sover tilsvarende lenge om morgenen. Nå har vi 1,5 uke på oss til å komme i hakk til skolen begynner. Da er begge i seng og lyset av en gang mellom halv ni og ni Anonymkode: a1b0e...045
Anonym bruker Skrevet 6. august 2017 #4 Skrevet 6. august 2017 Kommer jo an på når de må stå opp. Mine er 9 og 11, legger seg samtidig, og det betyr at kveldsstell starter ca 20.00, og at de etter stell, godnattstund osv bør slukke lyset 21.00. De står opp 07.45 når de skal på skolen. Anonymkode: eba43...095
Anonym bruker Skrevet 6. august 2017 #5 Skrevet 6. august 2017 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Kommer jo an på når de må stå opp. Mine er 9 og 11, legger seg samtidig, og det betyr at kveldsstell starter ca 20.00, og at de etter stell, godnattstund osv bør slukke lyset 21.00. De står opp 07.45 når de skal på skolen. Anonymkode: eba43...095 Men nå i ferien seiler det fullstendig... Anonymkode: eba43...095
Anonym bruker Skrevet 6. august 2017 #6 Skrevet 6. august 2017 Vi har omtrent samme leggetiden som dere. Da er ungene våkne på opplagte til neste morgen i sjutiden. To ganger i uka går de imidlertid på en aktivitet som slutter så sent at de må være oppe litt senere. Nå i sommer har de fått regulere leggetiden litt mer etter hva de har drevet med og hvem de har vært sammen med. Det har fungert helt fint. Noen kvelder har blitt sene, andre kvelder har de lagt seg til vanlig tid. De må uansett opp før 9, som regel før 8. Da merker de selv at det er dumt å rangle til langt på natt. Anonymkode: 83d7f...6ab
Anonym bruker Skrevet 6. august 2017 #7 Skrevet 6. august 2017 12åringen sitter og spiser kveldsmat nå. Vi har hatt tv kveld idag, så vi har kost oss på sofaen sammen. Hun har igrunn lagt seg rundt midtnatt hver dag såfremt hun ikke må tidlig opp dagen etter. Hun har ingen problemer med å snu døgnet, hun er fryktelig lett slik. Normalt skal hun være i seng kl 22 noe hun har hatt i mange år nå, men nå sovner hun sjeldent før ellve. Hun har alltid trengt lite søvn unntatt når hun var baby. Når hun var baby sov hun 23timer av døgnet, så virker nesten som hun tok all søvnen da. Legger hun seg tidligere blir det bare krøll med søvnen siden hun våkner så mange ganger og da slår migrenen hun har ut. Så etter mye prøving frem og tilbake ble det legging kl 22 i hverdager. Hadde hun ikke vært så kraftig plaget med migrenen som hun er så hadde hun måtte finne senga tidligere tror jeg, mest for at jeg hadde fått litt kveld. Men nå har det vært minimalt med anfall og i sommer har hun ikke hatt ett eneste ett, selv med veldig seine kvelder. Storesøster legger seg før henne. Hun har igrunn ingen legge tid, for hun tusler til seng når hun vil. Hun finner senga som oftes før ni og liggerr og prater med venner litt før hun legger seg for å sove. Anonymkode: 53321...502
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå