Gå til innhold

Noen som har hatt matforgiftning her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk skjelvinger en kveld, og følte meg akutt syk. Som om noe alvorlig var galt med kroppen min. Følte en sterk uro.

Så, etter et par timer, begynte det: Magetrøbbel. Skikkelig diaré, det holdt meg våken om natten og jeg gikk på do hele natten og påfølgende dag. Jeg fikk veldig feber, og lå rett ut og måtte sove. Vekslet mellom svette, og frostanfall der jeg var iskald og likblek. Jeg var veldig svimmel, holdt på å ramle og slå meg, og hadde ikke fotfeste i denne perioden. Så fikk jeg et nytt skjelveanfall, med samme uro (jeg så hendene mine skalv). Og så fikk jeg vondt i magen igjen...

Det roet seg litt etter hvert selv om jeg nå ca 3 dager etterpå fortsatt er løs i magen, men "flyr ikke ned" doen lenger heldigvis. 

Men jeg har motoriske problemer. Å snakke går greit, men jeg snakker om føttene mine. Jeg sliter litt med å plassere dem, det er ikke drøyt (enhver lege ville nok avfeid det som at jeg er normal), men det er nok til at jeg merker at det er noe galt. Var ute på trappa for å vanne tomatene mine istad og da tråkket jeg på min egen fot. Klarte ikke, på elegant vis, å flytte på føttene heller, så dro dem fra hverandre med kraft. Er også veldig svimmel.

Er det motoriske, skjelvingene, magetrøbbelen, feberen, frostanfallene osv bare en del av det å ha f.eks matforgiftning? Ble litt bekymret. Må sies at jeg også fikk anfall med akutt trøtthet der jeg sovnet sporenstreks (like etter skjelveanfallet), jeg hadde ikke sjans til å holde meg våken. Sov bare i 5 minutter, så våknet jeg igjen og følte meg bedre :(:(

Anonymkode: 6022d...c50

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva har du spist da? 

Anonymkode: e063c...3d6

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva har du spist da? 

Anonymkode: e063c...3d6

Det eneste jeg kan komme på er en burger fra McDonalds :)

Men jeg lurte ikke på om noe jeg har spist kan være årsaken (det kan det ALLTID, selv mat du lager hjemme), men jeg lurte på: Er det motoriske, skjelvingene, magetrøbbelen, feberen, frostanfallene osv bare en del av det å ha f.eks matforgiftning? 

For det har jeg ingen kunnskap om, har hatt diaré før, men ikke alt det andre samtidig...

Skrevet

.

Skrevet

Det høres veldig ut som slik jeg hadde det da jeg ble matforgiftet i Thailand for mange år siden.

Anonymkode: eb297...ea1

Skrevet
57 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det høres veldig ut som slik jeg hadde det da jeg ble matforgiftet i Thailand for mange år siden.

Anonymkode: eb297...ea1

Ok! Kan ha vært forgiftning da. Kanskje jeg bør tipse mattilsynet 😨

Skrevet

Jeg har blitt matforgiftet to ganger tidligere, sist gang for 2 uker siden. 

Helt grusomt! Kan skrive under på INTENSE magesmerter, diaré, oppkast, skjelver/rister i både ben og armer, svett av smertene. Og det pågår hele natten, så jeg er helt utslitt og rar i kroppen 1-2 dager etterpå. 

Anonymkode: 80fa5...a97

Skrevet

Ble matforgifta av østers en gang. 5 dager med 40 i feber, rennaræv og spying så det sto etter. Spydde grønn galle. Jeg ønsket å dø. 

Anonymkode: a4fc5...8cd

Skrevet

Orker ikke mer. Har vært sånn I 8 dager nå.

I morges (vel, nylig) så måtte jeg løpe på do. Jeg har så syke magesmerter at jeg holder på å kaste opp. Jeg er veldig kvalm. Sånne dype, intense smerter. 

Og det er diaré.. men det verste er at magesmertene er der hele tiden selv om jeg akkurat har vært på do.

Når bør jeg dra til legen? Reiser på ferie nå og, og kan ikke dra innom der idag.. vet at potetmel kan hjelpe, men vet ikke om jeg orker. 

Skrevet

Du burde vært hos legen for mange dager siden 

Anonymkode: 951e6...ef4

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du burde vært hos legen for mange dager siden 

Anonymkode: 951e6...ef4

Grunnen til at jeg ikke har dratt er at jeg anser diaré i seg selv som et uskyldig symptom. Og det har vært diaré hele veien, men noen dager har det vært rolig. I går kjente jeg meg mye bedre i magen, idag var det på'n igjen.

Hva skal legen gjøre egentlig? 

Skrevet

Legen kan blant annet sjekke deg for matinfeksjoner som f.eks salmonella. Bestill time med seg. 

Anonymkode: a4fc5...8cd

Skrevet

Dra til legen. Nå i dag. Du kan ha salmonella, og det er alvorlig.

Anonymkode: 71228...a0e

Skrevet

Ringte legekontoret, de anbefalte imodium, så det skal jeg kjøpe. Allmenntilstanden er jo god, bortsett fra løs mage og smerter (og kvalme), er ikke svimmel og har ikke feber osv. Legekontoret sa at det ikke er noe de behandler, med mindre man er så dårlig at man må legges inn på sykehus. Og mtp at jeg ikke har feber osv, så vil de at jeg i første omgang prøver litt div. reseptfrie legemidler fra apoteket. Hvis det ikke gir seg om 1-2 uker skulle jeg ringe igjen (eller om jeg får feber osv).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...