Gå til innhold

tidlig ul

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må jeg gå gjennom fastlege, eller kan jeg ringe direkte til gyn pol/føden?

Jeg er utrolig bekymret i dette svangerskapet, har ikke vært hos lege eller jordmor enda, er i uke 7/8.

Har tidligere hatt sa i uke 5 og i uke 7/8.

Anonymkode: de871...11c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må ha henvisning fra fastlege eller gjøre det privat hos gynekolog 

Anonymkode: ca134...ca5

Skrevet

Enten snakke med fastlegen eller betale selv privat. Er ikke sikkert fastlegen din gir deg henvisning.

Anonymkode: 6bace...576

Skrevet

Ingen plasser å gjøre det privat her.

HI

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ingen plasser å gjøre det privat her.

HI

Om det ikke er spesiell indikasjon så er det ikke sikkert de henviser til ul. 

Anonymkode: fe9f6...f8a

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Om det ikke er spesiell indikasjon så er det ikke sikkert de henviser til ul. 

Ok. Ikke engang om man er bekymret og har mistet flere ganger før? Var til tidlig ul i uke 6 sist, da jeg mistet i uke 7/8, men jeg husker ikke hvorfor jeg fikk tidlig ul. Vet bare at når jeg begynte å blø i uke 7/8, så ba de meg komme asap.

HI

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ok. Ikke engang om man er bekymret og har mistet flere ganger før? Var til tidlig ul i uke 6 sist, da jeg mistet i uke 7/8, men jeg husker ikke hvorfor jeg fikk tidlig ul. Vet bare at når jeg begynte å blø i uke 7/8, så ba de meg komme asap.

HI

Har du mistet flere ganger før kan det være du henvises. Det er jo lite eller ingenting de kan gjøre om du mister så tidlig. Kanskje ulik praksis på ulike sykehus. Du kan jo alltids spørre.

Skrevet

Kommer an på legen din, jeg har fått henvisning til tidlig ul begge gangene kun fordi jeg har vært bekymret.

Skrevet

Bekymring er ikke grunnlag for p få tidlig ultralyd. Men at du har mistet flere ganger er

Anonymkode: 5fdb4...e00

Skrevet

Takk :) Men jeg kan vel ikke bestille hastetime hos fastlegen bare for å få henvisning? Har første time hos fastlege om 3 uker.

HI

Skrevet

Men uansett hva de ser eller ikke ser på ul, så kan det endre seg timen etter. De gjør jo ikke noe så tidlig. 

Anonymkode: a94c6...25b

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men uansett hva de ser eller ikke ser på ul, så kan det endre seg timen etter. De gjør jo ikke noe så tidlig. 

Anonymkode: a94c6...25b

Neida, det vet jeg, men da får jeg jo evt bekreftet at det er et levende foster der.

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...