Gå til innhold

Kjæresten snoker på min Facebook

Anbefalte innlegg

Skrevet

Typen min har aldri hatt Facebook selv, og jeg har hatt det i over ti år. I det siste har det vist seg at han snoker på Facebook profilen min gjennom hans bror (som jeg er venn med der). Det vil si at han logger inn med brorens navn med hans tillatelse og sjekker blandt annet min profil. Han ser på hvilke (manne)venner jeg har og rett og slett "sjekker" meg. Han har alltid vært sjalu men viser ikke det alltid selv om det noen ganger skal lite til før han blir mistenksom og da virker det som om han bruker andre midler for å på en måte bekrefte mistanken, som blandt annet at han snoker på profilen min. I dag spurte han meg "hvem er xxx" og først forstod jeg ikke hva han mente engang og det kom til slutt frem at han hadde sett denne personen på min Facebook, etter mye frem og tilbake.

Jeg føler det som at han går bak min rygg for å teste meg i stedet for å bare spørre meg rett ut om det er noe han lurer på... han opprettet også en Snapchat profil nylig med kallenavnet til min eks, og la meg til. Det han ikke visste på den tiden var at jeg med en gang visste det var typen min siden jeg fant kallenavnet ved siden av hans navn i kontaktlisten min så jeg skjønte det ikke var eksen.

Noen tanker? Jeg har sagt klart i fra at dette er ikke greit på noen måte men han mener jeg overdriver og legger til at kanskje jeg overdriver nettopp fordi jeg egentlig er redd for at han skal finne ut at jeg egentlig skjuler noe, så på den måten gir han på en måte seg selv rett ved å si at det er mistenktsomt at jeg reagerer så kraftig og blir sint fordi jeg føler han prøver å sette ut feller for meg.

Anonymkode: ed4da...268

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kom deg unna! Et forhold som ikke har tillit, som preges av sterk sjalusi og hvor han til og med fraskriver seg ethvert ansvar for egen usikkerhet og egne handlinger, det har ingen fremtid.

Dropp ham og finn deg en ordentlig mann, ikke en usikker type med kontrollbehov!

Pris deg lykkelig for at dere bare er kjærester og ikke samboere eller har barn sammen!

Anonymkode: c37a9...566

Skrevet

HI her:

Selv mener han det ikke er å snoke men at han bare var nysgjerrig og at han kom på det i dag og det var derfor han spurte. Jeg tror jeg kunne forstått det om han bare hadde spurt men måten det kom frem var slik:
Han: Har du blitt kjent med noen menn i det siste som er naturfotograf?
Jeg: Nei? (kunne virkelig ikke komme på hvem det skulle vært)

Han fortsatte å lure men sa kun at han lurte fordi "han bare hadde fått det på følelsen" og i over to timer skjønte jeg ikke hva i all verden han snakket om. Vi pratet ikke om det i to timer altså men det gikk over to timer før han da spurte "hvem er xxx" og jeg sa at det er fetteren til en god venninne (typen kjenner venninnen min og har møtt fetteren og hans kone så han skjønte visst da at det ikke var mistenksomt likevel siden fetteren hennes er "safe"). Så gikk det en god stund til og han sier at denne fetteren er naurfotograf. Det visste jo ikke jeg! Og det er dette jeg mener beviser at det er et slags spill, en felle han prøver å få meg inn i, ved at han spør på den måten. Tenker jo da spesielt på det med Snap i eksens kallenavn og. Tar jeg helt feil? Har han egentlig gjort noe galt??

Skrevet

Her kommer det opp mange røde flagg for meg, dette hadde vært nok til at jeg droppa å gå videre med han. Synes dette virker sykelig, spesielt dette med snapchat'en. 

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

HI her:

Selv mener han det ikke er å snoke men at han bare var nysgjerrig og at han kom på det i dag og det var derfor han spurte. Jeg tror jeg kunne forstått det om han bare hadde spurt men måten det kom frem var slik:
Han: Har du blitt kjent med noen menn i det siste som er naturfotograf?
Jeg: Nei? (kunne virkelig ikke komme på hvem det skulle vært)

Han fortsatte å lure men sa kun at han lurte fordi "han bare hadde fått det på følelsen" og i over to timer skjønte jeg ikke hva i all verden han snakket om. Vi pratet ikke om det i to timer altså men det gikk over to timer før han da spurte "hvem er xxx" og jeg sa at det er fetteren til en god venninne (typen kjenner venninnen min og har møtt fetteren og hans kone så han skjønte visst da at det ikke var mistenksomt likevel siden fetteren hennes er "safe"). Så gikk det en god stund til og han sier at denne fetteren er naurfotograf. Det visste jo ikke jeg! Og det er dette jeg mener beviser at det er et slags spill, en felle han prøver å få meg inn i, ved at han spør på den måten. Tenker jo da spesielt på det med Snap i eksens kallenavn og. Tar jeg helt feil? Har han egentlig gjort noe galt??

Nei, du tar ikke feil!

Du har fått flere alvorlige varselsignaler om at dette er en mann du ikke vil kunne ha det godt med i lengden. Går du videre med ham er mistenkeliggjøring, kontroll, sjalusi, manipulering det du får. Det han gjorde mtp. snapkontoen viser at han er sykelig sjalu.

Dropp ham så fort som mulig (og bli for all del ikke gravid med ham før den tid!). Du trenger ikke forklare noe, bare fortell ham at du har kommet frem til at du ikke har riktige følelser for ham og at dere er for forskjellige til at du tror dere vil ha noen fremtid sammen. Og så ønsker du ham lykke til videre i livet.

Dessverre tror jeg dette er en mann som kommer til å forsøke å manipulere deg inn i forholdet igjen, fortelle at du overdriver, at han skal skjerpe seg, at han har forstått at han kan stole på deg nå osv. osv. IKKE fall for slikt, for det er en del av manipuleringen hans! Alle slike argument bør du ta som en bekreftelse på at du gjør det rette i å dumpe ham!

Gjest Antarctica
Skrevet

Skrulling. 

Å lage falsk snapchat-konto er jo kun for eneste ting: å prøve å lure deg utpå med å se om du kan lokkes til å sende upassende meldinger og dermed "avsløre" noen følelser for eksen. Det er veldig, veldig sykt...

Å scanne facebook-kontoen din på jakt etter perifere venner, og å finne ut "alt" om dem, også ting du ikke selv vet, er like sykt. Især når han pakker det inn med at han "har på følelsen at du kjenner en naturfotograf"?

Skrevet

HI igjen--

Jeg mener også det han gjør er å prøve å "ta" meg på noe men han sier at det at jeg reagerer så voldsomt bare betyr at han har grunn til å mistenke meg. Jeg ender jo opp med å bli livredd for at han skal finne noe mistenkelig ved alle selv om det er menn jeg har jobbet med tidligere og som er helt uaktuelle på alle måter både for meg og dem og egentlig frister det mest å slette Facebook kontoen min for å slippe mer bråk.

Skrevet

Hvor lenge har dere vært sammen? 

Er denne mannen en kjekk og grei sett bort fra disse psyke tendensene du forteller om her? 

Anonymkode: dcf20...7c5

Skrevet
27 minutter siden, Anonym bruker skrev:

HI igjen--

Jeg mener også det han gjør er å prøve å "ta" meg på noe men han sier at det at jeg reagerer så voldsomt bare betyr at han har grunn til å mistenke meg. Jeg ender jo opp med å bli livredd for at han skal finne noe mistenkelig ved alle selv om det er menn jeg har jobbet med tidligere og som er helt uaktuelle på alle måter både for meg og dem og egentlig frister det mest å slette Facebook kontoen min for å slippe mer bråk.

Han prøver ( og klarer ) å få deg til å føle skyld! Han er sjuk i hodet, usikker og sjalu. 

Du sier du helst vil slette fb , for å unngå bråk? Det er et varsel! Et stort, blinkende varsel! 

Skrevet (endret)

Snoking i alle former - brev, papirer, dagbok, almanakk, mobil, pc generelt eller eller fb som her - er grunn til å gå øyeblikkelig. Det er privat.

I tillegg til at han er en komplett psyko generelt, altså. Løp!

Endret av sug lut
Gjest Antarctica
Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

HI igjen--

Hva med heller å slette kjæresten..?

Han omfortolker din reaksjon på urettferdig behandling som at den likevel er rettferdig - hva skal du da si når han en dag kommer med grovere påstander? Han har jo i så fall bestemt seg for hva som er "sannheten" uansett.

Og hvis du går på nåler og lurer på hva han skal "finne" neste gang han snoker - selv om du vet at du ikke har noe å skjule - hva sier det om forholdet?

Skrevet

LØP! 

Han der er ingenting å samle på! Snoking er ikke greit, å lage fake snap-konto er sykt! Hold deg langt unna

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

HI igjen--

Så det du sier er at du vil beholde kjæresten og heller fortsette å la deg manipulere og isolere helt til du er så nedbrutt psykisk at du tilpasser deg alle hans syke væremåter og kontrollregimer.

Du får ha lykke til, for jeg garanterer deg at om du ikke dumper ham her og nå så er dette bare den første av en lang rekke frustrerte tråder du vil ha her om denne mannen i årene fremover mens du kaster bort livet ditt på en mann som driver en form for psykisk vold og manipulering av deg. Han er ingen mann, han er en syk person som trenger behandling om han noensinne skal være i stand til å ha et sunt forhold til en dame.

Ut fra dette svaret ditt så viser du at han allerede har kommet svært langt i sin manipulering og nedpsyking av deg. Du tilpasser deg absolutte urimeligheter og sykelig adferd "for å slippe bråk".

Hovedinnlegget ditt viser at du fremdeles har din sunne fornuft med deg, og at du fremdeles vet forskjellen på rett og galt. Dette siste svaret ditt viser dessverre at du allerede er så manipulert av ham at du tviler på deg selv, du lever i konstant frykt, og du også kommer til å isolere deg selv - for å leve i klørne på en mann som kommer til å ødelegge deg.

Uansett hvor "god og snill og fantastisk" han er på andre måter så er han IKKE verdt å bli ødelagt for! Og du er allerede på vei til å bli ødelagt. Kom deg unna!

Men du vil jo ikke komme deg unna mens du fremdeles kan, vil du?

Skrevet

Jeg kan aldri forså at jenter/damer finner seg i sånt? Hvorfor gidder du? Du skjønner vel at dette ikke er noe han kommer til å slutte med? Kom deg bort fra det manipulerende svinet! 

Anonymkode: a6e82...aa7

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

HI igjen--

Har dere barn sammen? Hvor lenge har dere vært kjærester?

Anonymkode: e061c...f5b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...