Anonym bruker Skrevet 6. august 2017 #1 Skrevet 6. august 2017 Stedatteren min skal konfirmeres og jeg og samboeren min er blitt enig om at vi gir gave hver for oss til henne. Grunnen til dette er flere men utifra vår situasjon så har vi bestemt oss for å gjøre det slik. Og da trenger jeg gode ideer til hva jeg kan gi henne, hadde jo vært litt kjekt å gitt noe annet enn penger. Hun har ikke noen spesielle interesser utover det andre jenter i den alderen har (klær, sminke...) men hun er blitt glad i å gå på fjellturer i det siste. Og for hvilken sum bør man gi i gave stebarn?? Anonymkode: 8b667...59c
Anonym bruker Skrevet 6. august 2017 #2 Skrevet 6. august 2017 Et stebarn er jo noe av det nærmeste du kommer. Jeg ville nok lagt meg på rundt 10.000 tenker jeg. Hva med et telt eller en god sekk og så penger i tillegg? Anonymkode: a4e02...4b0
Anonym bruker Skrevet 6. august 2017 #3 Skrevet 6. august 2017 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Et stebarn er jo noe av det nærmeste du kommer. Jeg ville nok lagt meg på rundt 10.000 tenker jeg. Hva med et telt eller en god sekk og så penger i tillegg? Anonymkode: a4e02...4b0 What? Det er jo sinnsykt mye penger! Nå er min eldste bare 7 år, så jeg er kanskje på bærtur. Det hadde vært en sinnsyk sum til eget barn også 🙊 Anonymkode: ebed1...5de
smurfis Skrevet 6. august 2017 #4 Skrevet 6. august 2017 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Et stebarn er jo noe av det nærmeste du kommer. Jeg ville nok lagt meg på rundt 10.000 tenker jeg. Hva med et telt eller en god sekk og så penger i tillegg? Anonymkode: a4e02...4b0 10 000? Det er ikke alle som har råd til det da, uansett om det er stebarn eller egne barn. Dessuten får jo jenta gave av far også. Jeg ville gitt et fint smykke. Kanskje et enkelt kjede med en diamant? Eller så kan jo både telt og tursekk være en fin ting, men jeg synes absolutt ikke at du må gi penger i tillegg. Hva med noen ekstra bra billetter til en konsert hun hadde likt? En dag med styling og fotoshoot er det sikkert noen jenter som hadde elsket. Om hun har bunad, så sølv til den?Gavekort til kjøretimer...tja
Anonym bruker Skrevet 6. august 2017 #5 Skrevet 6. august 2017 Jeg gir for 5000kr til min stedatter neste vår. Jeg kan ikke begynne å spare før desember, og for min økonomi er det mye penger. Foreldrene gir ca 5000kr hver i tillegg men betaler også klær og selskapet, så de har en del utgifter der. Det er din økonomi som avgjør hvor mye du kan gi. ikke stress med hva andre gjør. Er selv på utkikk etter tips om gave.. Vurderer kamera eller ny pc, men sannsynligvis gir jeg iallefall 3000kr av de 5000 som pengegave, og kjøper noe mer varig for resten. Anonymkode: 3928f...a05
amandine Skrevet 6. august 2017 #6 Skrevet 6. august 2017 Jeg hadde kjøpt et smykke. Uten tvil. Det er personlig og et minne hun vil ha for livet. Jeg er vant med at man får en enkel diamantring omtrent i den alderen, det passer godt synes jeg.
Anonym bruker Skrevet 6. august 2017 #7 Skrevet 6. august 2017 En fotobok med bilder av henne, deg og familien er en fin gave. Skriv litt om tiden dere har hatt sammen, opplevelser, ferier osv. Om hun ikke har et smykkeskrin er det en flott gave, et stort voksensmykkeskrin. Koffert er en fin gave, f.eks sett med liten og stor koffert. Skal hun få bunad? Da kan jo sølv og tilbehør til den være fine gaver Når det kommer til sum må nesten økonomi avgjøre. Min sønn ble konfirmert i fjor og fikk da en gave til 25.000 kr, vi hadde riktignok pga gode kontakter betalt litt mindre, men det var verdien. Vi er gift så ingen steforeldre å få gave av Anonymkode: 67360...ac1
Anonym bruker Skrevet 6. august 2017 #8 Skrevet 6. august 2017 34 minutter siden, Anonym bruker skrev: Et stebarn er jo noe av det nærmeste du kommer. Jeg ville nok lagt meg på rundt 10.000 tenker jeg. Hva med et telt eller en god sekk og så penger i tillegg? Anonymkode: a4e02...4b0 10000 høres mye ut! Da vil det bli minst 40000 hvis hun har to ste foreldre. Anonymkode: b491c...c37
Anonym bruker Skrevet 6. august 2017 #9 Skrevet 6. august 2017 Syns dere gir veldig dyre gaver. 1000-1500 mener jeg er OK. Anonymkode: fe6bb...347
Anonym bruker Skrevet 6. august 2017 #10 Skrevet 6. august 2017 Jeg ga gave for ca 1500, av meg fikk både stesønn og stedatter klokka. Anonymkode: ac8fd...f4a
Anonym bruker Skrevet 6. august 2017 #11 Skrevet 6. august 2017 36 minutter siden, Anonym bruker skrev: Syns dere gir veldig dyre gaver. 1000-1500 mener jeg er OK. Anonymkode: fe6bb...347 Dette varierer jo fra familie til familie, men i vår familie gir vi 1500 kr til tante/onkelbarn. Anonymkode: 67360...ac1
geitemarken Skrevet 6. august 2017 #12 Skrevet 6. august 2017 Om hun ikke har koffert fra før ville jeg gitt henne det. Det er ikke lenge til hun begynner å reise på egenhånd. En litt symbolsk gave, om du vil ☺ Hvis hun ikke har fjellsko kan det også være fin gave. Jeg har selv nettopp kjøpt meg nye, Hoka sine. De koster jo en liten formue så det er jo en fin ting å få. Dagstursekk kan man aldri få for mange av hjemme hos oss. De er i konstant bruk. Gjerne en med camelback. Evt en større sekk om hun går lengere turer. Et medlemsskap i Den norske turistforening sammen med tur ting er jo en veldig fin gave. Sovepose for eksempel. Hvis du feiger ut (😉) og vil gi penger så er 1500-2500 evig nok. Men min erfaring er at de husker gavene de fikk best, spesielt de gavene som brukes år etter år.
Anonym bruker Skrevet 6. august 2017 #13 Skrevet 6. august 2017 En mulighet er også å gi henne noe som er arvegods i din familie. Det kan være et veldig fint symbol på at du anser henne som del av din familie. Mange konfirmanter ville satt veldig stor pris på en slik gest fra en stemor. Anonymkode: a4e02...4b0
Anonym bruker Skrevet 6. august 2017 #14 Skrevet 6. august 2017 4- 5000 + en god tursekk tenker jeg er en fin gave. Tenker at 10000 er en passelig sum per forelder, altså 20000 til sammen. Anonymkode: cbbb4...b93
Anonym bruker Skrevet 6. august 2017 #15 Skrevet 6. august 2017 10 000? 😱 Hadde det vært aktuelt å reise på tur med henne? Gi en koffert + en reise? Langhelg til London f.eks? Anonymkode: 890e8...e47
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå