Gå til innhold

Må man koke flasken til baby 3 måneder? Id

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller holder det med oppvaskmaskin? 

Anonymkode: 632c1...da1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man bør vel koke til 4 eller 6 mnd, husker ikke helt anbefalingene. Men i Norge tviler jeg på at det er krise uansett. 

Anonymkode: cd7f8...5d6

Skrevet

Mme bakterier kan være farlig. Jeg koker til min på 4 mnd.

Helsesøster så må gjøres til 6 mnd 

Anonymkode: 63527...252

Skrevet

Er det noe forskjell på mm og mme mtp bakterier? 

Skrevet

Er vel anbefalt å sterilisere frem til 6 mnder, det gjorde vi hvertfall! 

Anonymkode: a74ec...c8a

Skrevet

Gir du MME så ville jeg kokt flaskene i heler perioden babyen får MME dette pga bakterieveksten som oppstår i MME etter du blander den og spesielt mtp cronobacter som kan være dødelig.

Når babyen er ferdig å drikke så skyll flasken i kaldt vann. Jeg pleier å koke flaskene om kvelden. Jeg har ikke kjøpt mikrosterilisator, men det tar nok mye kortere tid med den.

Husk at du også bør koke vannet du bruker i MME i hele perioden babyen får MME. Jeg koker opp om morgenen også tar jeg noe over på termos mens resten setter jeg kaldt. Dette er fordi det er anbefalt at MME blir blandet ut i vann som  er rundt 70 grader. Så jeg blander MME ut i det varme vannet før jeg tilsette kaldt vann som er kokt opp tidligere på dagen.

Har du oppvaskmaskin som vasker på 70 grader så mener jeg at da trenger du ikke å koke flaskene, men jeg gjør det selvom. Synes flaskene blir så misfarget i oppvaskmaskinen 

Anonymkode: 94be5...38e

Skrevet
7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Gir du MME så ville jeg kokt flaskene i heler perioden babyen får MME dette pga bakterieveksten som oppstår i MME etter du blander den og spesielt mtp cronobacter som kan være dødelig.

Når babyen er ferdig å drikke så skyll flasken i kaldt vann. Jeg pleier å koke flaskene om kvelden. Jeg har ikke kjøpt mikrosterilisator, men det tar nok mye kortere tid med den.

Husk at du også bør koke vannet du bruker i MME i hele perioden babyen får MME. Jeg koker opp om morgenen også tar jeg noe over på termos mens resten setter jeg kaldt. Dette er fordi det er anbefalt at MME blir blandet ut i vann som  er rundt 70 grader. Så jeg blander MME ut i det varme vannet før jeg tilsette kaldt vann som er kokt opp tidligere på dagen.

Har du oppvaskmaskin som vasker på 70 grader så mener jeg at da trenger du ikke å koke flaskene, men jeg gjør det selvom. Synes flaskene blir så misfarget i oppvaskmaskinen 

Anonymkode: 94be5...38e

Meg bekjent er det kun en type mme som skal blandes med 70 grader. De vanligste blandes med 40 grader. Man skal lese på boksen og følge anvisningen til produsenten som er godkjent av norske helsemyndigheter.

Anonymkode: 9a3b2...b77

Skrevet

Det er ikke mme, men mm. Koker for å være sikker.  

Skrevet

Kokte alt til barnet begynte å kravle. Alt spises på da og det er mye bakterier over alt uansett hvor mye man vasker, så da blir kokingen unødvendig. Synes det dog er litt rart alt ting skal gå fra sterilt, til... jajaj.. det er møkk over alt så det er ikke så nøye.

Anonymkode: 8e9f8...375

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kokte alt til barnet begynte å kravle. Alt spises på da og det er mye bakterier over alt uansett hvor mye man vasker, så da blir kokingen unødvendig. Synes det dog er litt rart alt ting skal gå fra sterilt, til... jajaj.. det er møkk over alt så det er ikke så nøye.

Bakterier som kommer fra mme er farligere har jeg skjønt 

Anonymkode: 63527...252

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Det handler ikke om å sterilisere flaskene. Tenk deg bare hvor mye bakterier en baby som har eldre søsken får i seg. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...