Anonym bruker Skrevet 6. august 2017 #1 Skrevet 6. august 2017 Jeg legger merke til at nesten alle som skriver at de er overvektige her inne har alltid en unnskyldning for at de er blitt tjukke. "Jeg har Xkg for mye, fordi jeg.... medisiner, mobbing, psykiske traumer, fyll inn blank.." Er jeg den eneste som har vært overvektig fordi jeg 1) elsker å spise 2) elsker mat 3) var livredd for fysiskfostring, altså lat?! Anonymkode: 2c28c...019
Anonym bruker Skrevet 6. august 2017 #2 Skrevet 6. august 2017 Jeg ble tjukk pga medisiner, men har nok forsatt å være tjukk pga overnevnte 3 punkter. Anonymkode: b83f8...bfb
Anonym bruker Skrevet 6. august 2017 #3 Skrevet 6. august 2017 Jeg var feit fordi jeg ikke hadde metthetsfølelse. Kunne glatt spise tre voksne porsjoner med middag uten å kjenne det en plass. Var alltid sulten og hadde alltid lyst på mat. Nå har jeg tatt operasjon (snart fire år siden) og det å ha metthetsfølelse er helt fantastisk. Jeg spiser en liten porsjon og blir mett! Anonymkode: fece3...456
Anonym bruker Skrevet 6. august 2017 #4 Skrevet 6. august 2017 Tror du må skille mellom de som veier 10-15 kg for mye fordi de spiser for mye middag og snoper litt hver kveld og de som veier 140 kg fordi de overspiser og har en spiseforstyrrelse. Jeg veier 20 kg for mye fordi jeg trøstespiser. Jeg er ufør og ensom, sitter her alene hver eneste dag mens alle andre er på jobb, så spiser jeg da.... Anonymkode: dd849...9f0
Anonym bruker Skrevet 6. august 2017 #5 Skrevet 6. august 2017 Jeg er ikke overvektig, men passer inn i alle de tre punktene. Og det er bare et mirakel at jeg ikke er overvektig. Hadde jeg vært det ville årsaken(e) vært mat, godteri og latskap. Jeg har hatt haugevis med problemer og greier som jeg kunne brukt som unnskyldning, men hva hjelper det. Det tar fra meg andvarsfølelse og følelsen av å ha makt til å gjøre noe med det. Anonymkode: f56ec...81e
Anonym bruker Skrevet 6. august 2017 #6 Skrevet 6. august 2017 Jeg veide 30 for mye. Litt lat, kombinert med slitsom barseltid. Det var kortversjonen Det ER mange som har en "forklaring" på sin overvekt. Min var en beintøff barseltid med syv sykehusinnleggelser med sønnen. Fem måneder total. Jeg var selvsagt utslitt,og med et barn som trengte mat en gang i timen så satt jeg stort sett med puppene ute og trøstespiste. Da kommer kiloene fort. Men det kom lysere tider for min del og nå er jeg på rett vei, -15 kg til nå. Jeg tenker at det er mange som er i "den mørke perioden" der jeg var. Synes du er litt dømmende, mulig unnskyldningen er teite for deg, for de som står som sydd inn i mørket, hva det måtte være, er deres forklaring reell. Anonymkode: ea2c1...555
februarprins2013 Skrevet 6. august 2017 #7 Skrevet 6. august 2017 59 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg legger merke til at nesten alle som skriver at de er overvektige her inne har alltid en unnskyldning for at de er blitt tjukke. "Jeg har Xkg for mye, fordi jeg.... medisiner, mobbing, psykiske traumer, fyll inn blank.." Er jeg den eneste som har vært overvektig fordi jeg 1) elsker å spise 2) elsker mat 3) var livredd for fysiskfostring, altså lat?! Anonymkode: 2c28c...019 Nei er samme her,men skal begynne og slanke meg imorgen, klarte og slanke meg 20kg før men så var motvisjonen borte,skal ikke gi meg så lett nå
Anonym bruker Skrevet 6. august 2017 #8 Skrevet 6. august 2017 Dine grunner stemmer ikke for meg i det hele tatt. Ikke elsker jeg å spise, og er ikke spesielt glad i mat egentlig, og ikke er jeg redd for fysisk fostring. Overspise og træstespise er noe jeg aldri har gjort. Men jeg ble syk, ble mer eller mindre sengeliggende i 2 år. Jeg bodde alene og da ble matvanene mine deretter. For å få i meg noe som helst, så ble det mye enkle løsninger og ferdigmat som ikke var det sunneste. Hadde ikke krefter til å lage ordentlig mat, og hadde heller ikke noe særlig matlyst. Så dårlige spisevaner, kombinert med masse utprøving av forskjellige medisiner og fullstendig inaktivitet, gjorde at jeg la på meg en god del. Nå som jeg er på vei til å bli frisk igjen, så forsvinner kiloene igjen. Så mulig du mener det er en dårlig unnskyldning hi, men det er grunnen til at jeg er overvektig. Grunnen er ikke at jeg er for glad i mat og er lat Anonymkode: e2da7...685
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå