Anonym bruker Skrevet 5. august 2017 #1 Skrevet 5. august 2017 Har flyttet til hus med hage med kirsebærtre og lurer på hva som er godt (og ikke så arbeidskrevende) å lage av kirsebær? Kan jeg fryse kirsebærene først og så tine dem igjen og lage noe av dem til høsten eller er det best å gjøre det mens de er ferske? Hva lager du? Tidsbruk? Vil gjerne ha oppskrifter/linker også. :-) Anonymkode: 35dfe...c8d
Anonym bruker Skrevet 5. august 2017 #2 Skrevet 5. august 2017 Kirsebær likør har vi laget flere år, men siden vi drikker minimal sprit, så har vi sluttet. Nå spiser fuglene de Anonymkode: 4758e...639
Tøystykke Skrevet 5. august 2017 #3 Skrevet 5. august 2017 Du kan fryse dem ned. Men kirsebær er ikke godt , da
Anonym bruker Skrevet 5. august 2017 #4 Skrevet 5. august 2017 De er ikke gode nei. Kun i sprit med mye sukker, men selv om det er godt holder det med 2-4 små glass i året, så ikke poeng å lage Anonymkode: 4758e...639
Anonym bruker Skrevet 5. august 2017 #5 Skrevet 5. august 2017 Ingen som lager syltetøy, saft, gelé og slike ting av kirsebær? Tenkte meg at det var mulig, men vet ikke om det blir godt? Veldig mye sukker som trengs, kanskje? Og må man plukke ut hver stein for hånd eller hvordan gjør man det? Anonymkode: 35dfe...c8d
Anonym bruker Skrevet 5. august 2017 #6 Skrevet 5. august 2017 15 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ingen som lager syltetøy, saft, gelé og slike ting av kirsebær? Tenkte meg at det var mulig, men vet ikke om det blir godt? Veldig mye sukker som trengs, kanskje? Og må man plukke ut hver stein for hånd eller hvordan gjør man det? Anonymkode: 35dfe...c8d Min mamma lagde alltid syltetøy av kirsebær, mange som liker det. Men jeg vet desverre ikke hvordan det lages, men tror ikke hun tok ut steinene. Jeg kan ikke skjønne at man ikke skal kunne lage ting av kirsebær, kirsebær er jo godt Mulig det trengs mye sukker, men det kan jo ikke være mer sukker enn i rips som er ganske surt. Vil tro at det bør være mulig å lage kirsebærgele på samme måte som man lage ripsgele, uten at jeg vet det for sikkert. Ripsgele har jeg laget flere ganger, men aldri kirsebær Anonymkode: 14396...34c
the amazing spidermamma Skrevet 5. august 2017 #7 Skrevet 5. august 2017 Kirsebær er jo kjempegodt! Men surt, ja! Jeg har vokst opp med kirsebærsaft. Sikkert med masse sukker i, men dette er min mors domene, så jeg har ingen oppskrifter. Den kan også brukes til riskremen hvis du har det til jul, gjerne også med noen bær oppi. Kirsebærsyltetøy er også godt, og dessuten er det godt på ostekake, i gelelokket! Jeg ønsker meg et kirsebærtre...
Gullunger Skrevet 5. august 2017 #8 Skrevet 5. august 2017 Jeg lager kirsebærsyltetøy. Tar ut steinene og koker de med syltepulver og sukker. Det blir kjempegodt! Vi bruker de også til vaniljeis. Da varmer jeg syltetøyet opp igjen. Varme bær, is og krem.. Nam 😊
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå