Gå til innhold

Hvis katten spyr på lakenet ditt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis det ikke var mye spy, hadde jeg tørket det av og så vasket det på 60 eller 90 grader.

Hvis det var mye spy, hadde jeg kastet lakenet.

Anonymkode: 43f1d...cf5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kokvasker alltid håndklær, tuer/mopper og sengetøy. Så i min verden er det en selvfølge å vaske det lakenet på 90 grader altså. 

Skrevet

Jeg spør fordi mannen satt det på 40% vask, sammen med noe av sine klær! Jeg holdt på å spy. Han ble sint da jeg vasket lakenet igjen sammen med annet kokvask på 90•.... han mener det blir like rent på 40... men jeg ser mesteparten er enig med meg her. Jeg kunne vasket på 70 også, men ikke mindre 🤢 Hi

Anonymkode: 407a5...cc5

Skrevet
19 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ergo: det finnes ikke rene klesplagg, håndklær eller rent sengetøy i ditt hjem. Ull, som har selvrensende egenskaper, er det eneste som blir rent ved vask i kaldt vann. 

Mange bakterier, de fleste egentlig, må gi tapt på 60°C, men vil man være sikker på å få tøyet skikkelig rent, så vasker man på 70°C eller varmere. 

Urk ... 😖

Anonymkode: bb523...b48

Det er vaskemiddelet som gjør at det blir rent, ikke temperaturen. Regner med du ikke vasker hendene i 60 graders vann? Jeg regner også med at du ikke vasker klær uten vaskemiddel.

Skrevet
3 timer siden, Pobie skrev:

Det er vaskemiddelet som gjør at det blir rent, ikke temperaturen. Regner med du ikke vasker hendene i 60 graders vann? Jeg regner også med at du ikke vasker klær uten vaskemiddel.

Wow! Jeg er faktisk målløs. 

Anonymkode: b03a9...d14

Skrevet
På 5.8.2017 den 13.50, Superdolly skrev:

Kattespy er verre enn alt, så jeg hadde lagt lakenet i en pose, knytt den godt sammen og båret det rett ut i søpla.

Det nekter jeg å tro! Forleden gikk jeg ned i kjelleren for å brette klær, og da jeg flyttet på kleshaugen lå der en død mus i stivnet blod og en lekker hårball ved siden av - oppi alt av rene klær og håndduker. Kjedelig å vaske alt to ganger, men slapp i alle fall å brette klær den dagen.. 😜

Vasker alt med blod (fra dyr) oppkast, avføring og urin på minst 60 grader. Om det ikke tåler høy temperatur anser jeg det som ødelagt likevel. Vanlige klær med vanlig brukssmuss på 30 grader. Er det veldig skittent kjører jeg heller forvask og ekstra skylling for å få det rent. 

Anonymkode: 3a5c1...27f

Skrevet
4 timer siden, Pobie skrev:

Oi... Her trengs litt voksenopplæring, skjønner jeg. 

Vaskemidler tar de synlige flekkene. Temperatur tar seg av bakterier. 

Det du kaller rent, ser rent ut, men bakterier er usynlige for det blotte øye. Skjønner du det nå, eller skal jeg forklare det en gang til?

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Wow! Jeg er faktisk målløs. 

Anonymkode: b03a9...d14

Jeg og

Anonymkode: 59574...af2

Skrevet
13 timer siden, Anonym bruker skrev:

Oi... Her trengs litt voksenopplæring, skjønner jeg. 

Vaskemidler tar de synlige flekkene. Temperatur tar seg av bakterier. 

Det du kaller rent, ser rent ut, men bakterier er usynlige for det blotte øye. Skjønner du det nå, eller skal jeg forklare det en gang til?

Du får ta deg en tur til nærmeste sykehus og lære dem å vaske hendene på 90 grader da, siden såpe ikke tar bakterier.

Skrevet
5 minutter siden, Pobie skrev:

Du får ta deg en tur til nærmeste sykehus og lære dem å vaske hendene på 90 grader da, siden såpe ikke tar bakterier.

Hvorfor tror du de bruker håndsprit og overflatesprit?

Skrevet
10 minutter siden, Pobie skrev:

*klaskepanne»

Det har ikke streifet deg at det kan være forskjell på klesvask og håndvask? Lese litt kanskje? 

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor tror du de bruker håndsprit og overflatesprit?

De gjr jo ikke alltid det. De vasker hendene mellom pasienter og før rent arbeid og etter skittent arbeid. Har jobbet i helsesektoren.

Skrevet
3 timer siden, Pobie skrev:

De gjr jo ikke alltid det. De vasker hendene mellom pasienter og før rent arbeid og etter skittent arbeid. Har jobbet i helsesektoren.

Hvordan er det mulig å være så uvitende når du har jobbet i helsesektoren?

Skrevet
22 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det nekter jeg å tro! Forleden gikk jeg ned i kjelleren for å brette klær, og da jeg flyttet på kleshaugen lå der en død mus i stivnet blod og en lekker hårball ved siden av - oppi alt av rene klær og håndduker. Kjedelig å vaske alt to ganger, men slapp i alle fall å brette klær den dagen.. 😜

Vasker alt med blod (fra dyr) oppkast, avføring og urin på minst 60 grader. Om det ikke tåler høy temperatur anser jeg det som ødelagt likevel. Vanlige klær med vanlig brukssmuss på 30 grader. Er det veldig skittent kjører jeg heller forvask og ekstra skylling for å få det rent. 

Hva nekter du å tro? At jeg hadde kastet det lakenet?

Jeg har hatt katt i mange år, og har opplevd en - 1 - gang at en katt har kastet opp inne. Da på glatt gulv. Det er det mest ufyselige jeg har vært borti i hele mitt liv. Jeg har hatt hund i mange år også, og jeg har tre barn, og både barna og hunden har kastet opp flere ganger. Men ingenting av det kan i det hele tatt sammenliknes med kattespy. 

Så jeg gjentar, det lakenet hadde jeg kastet rett i søpla.

Skrevet
1 time siden, Superdolly skrev:

Hva nekter du å tro? At jeg hadde kastet det lakenet?

Jeg har hatt katt i mange år, og har opplevd en - 1 - gang at en katt har kastet opp inne. Da på glatt gulv. Det er det mest ufyselige jeg har vært borti i hele mitt liv. Jeg har hatt hund i mange år også, og jeg har tre barn, og både barna og hunden har kastet opp flere ganger. Men ingenting av det kan i det hele tatt sammenliknes med kattespy. 

Så jeg gjentar, det lakenet hadde jeg kastet rett i søpla.

At det var det kvalmeste. 😉 Jeg tror på at du hadde kasta lakenet. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...