Anonym bruker Skrevet 5. august 2017 #1 Skrevet 5. august 2017 Mini på 1.5 år hadde feber fra natt til tirsdag og til onsdag kveld. Etter det har han vært normal, men tullet litt med legging og sånn sett fått litt mindre søvn enn ellers (ikke gråting eller noe). Han spiser ikke helt topp for tiden, men holder på å få hjørnetennene og er innimellom tydelig at han har vondt i munnen pga det. Har ikke blemmer/sår/noe unormalt i munnen såvidt jeg har sett under tannpuss da. Idag våknet han med utslett. Mest i nakken (helt fra baksiden av øret på ene siden og til den andre), der er prikkene rosa og veldig tydelige. Når jeg da sjekket videre ser jeg at han har prikker på ryggen også, men de er litt blekere og med større avstand til hverandre. Han har ikke prøvd å klø seg i nakken etc så han virker ikke plaget. Tenkte på tredagersfeber, men får det ikke helt til å stemme,ikke bare fordi han ikke hadde feber "lenge nok". Feberen var forresten ikke så høy, mellom 38.5 og 39.5. Noen tips til hva det kan være? Har ikke introdusert nye matvarer siste uken. Bør jeg holde han hjemme til utslettet er borte? Anonymkode: 7c6c7...4b1
Anonym bruker Skrevet 5. august 2017 #2 Skrevet 5. august 2017 Fikk tatt et par ikkesågode bilder. Han har noen få svake prikker på magen også men mest rygg og i ene siden (frem mot magen). Anonymkode: 7c6c7...4b1
klg,2 boys now:) Skrevet 5. august 2017 #3 Skrevet 5. august 2017 4. Eller 5. Barnesykdommen kanskje?det er ett virus,kommer utslett etter feber
Anonym bruker Skrevet 5. august 2017 #4 Skrevet 5. august 2017 Jeg tipper det enten er den fjerde barnesykdommen, eller varmeutslett etter runden med svette netter. Anonymkode: 194af...e47
Anonym bruker Skrevet 5. august 2017 #5 Skrevet 5. august 2017 Kan det være fjerde barnesykdom uten at han hadde feber i minst 3 dager? Kan varmeutslett komme i ettertid? Han var ikke svett inatt men var det de to nettene med feber. Men han får ny pysj hver kveld, og jeg har skiftet laken og sengetøy så skal ikke være svette som "henger igjen". Er 100% sikker på at utslettet kom i.l.a natten, han badet igår kveld og da hadde han det ikke 😊 er fjerde barnesykdom/tredagersfeber jeg først tenkte på, og kanskje det som stemmer best selv om feberen ikke var så høy og ikke varte mer enn to dager (han har ikke vært forkjølet eller hatt magetrøbbel). Og så er jeg redd for vannkopper da, men vi har ikke så mye kontakt med andre barn (men har vært på besøk hos ei som jobber i bhg) og har heller ikke hørt at det går noe sånt i området nå. Syns ikke det ligner på da jeg hadde det heller, men jeg var 15 så fikk det ganske heftig Anonymkode: 7c6c7...4b1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå