Gå til innhold

Mannens eks er venner med min kommende svigermor..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde normalt ikke brydd meg, men denne eksen har gjort mye rart og stygt mot meg, fordi hun er bitter. Så hun svarer på poster til svigermor med intern humor, forteller henne hvor flott hun er osv.. Mannen er ganske irritert fordi hun gjør det kun for å markere seg, det har vært mye greier med denne eksen. Resten av familien hand har slettet henne fordi hun lager kvalme og er ufin mot meg, men svigermor liker henne tydeligvis godt.. Jeg liker egentlig svigermor godt, men jeg har sluttet å gratulere når de har bryllupsdag, eller kommentere på andre poster hun legger ut.. Rett og slett fordi hun ikke svarer på mine svar, eller mine poster, mens ekssvigerdatter får både svar, hjerter og lange svar..

Jeg vet det er barnslig, men det sårer faktisk litt..

Anonymkode: 0af50...b2b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Glem aldri én ting: det var din mann som valgte å skille seg fra damen. Hans konflikt med henne er ikke morens konflikt, og hvilken relasjon hans mor har til folk hun kjenner er ikke hans sak.

At et par skilles kan være en stor sorg for partene rundt. De har også en relasjon til den som liksom må "ut" av familien, og det lar seg ikke klippe av så brått. Jeg savner fortsatt min eksmanns foreldre, og ville ikke holde det ut om jeg skulle forbys å snakke med  dem!

Anonymkode: b883d...0c3

Skrevet
5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Glem aldri én ting: det var din mann som valgte å skille seg fra damen. Hans konflikt med henne er ikke morens konflikt, og hvilken relasjon hans mor har til folk hun kjenner er ikke hans sak.

At et par skilles kan være en stor sorg for partene rundt. De har også en relasjon til den som liksom må "ut" av familien, og det lar seg ikke klippe av så brått. Jeg savner fortsatt min eksmanns foreldre, og ville ikke holde det ut om jeg skulle forbys å snakke med  dem!

Anonymkode: b883d...0c3

☝️

Skrevet

Sluttet å gratulere henne? Her graver du din egen grav altså...

Anonymkode: 4ebff...420

Skrevet

Skjønner at det er irriterende, men er ikke stort å gjøre med det.. likt her...

Anonymkode: 63a97...f70

Skrevet

Drit i å kommunisere med svigermor på Facebook om det er ekssvigerdatteren sin arena, bruk telefonen isteden 

Er det bursdag, bryllupsdag eller noe annet så skriv en sms, eller ring 

Anonymkode: 9d603...b53

Skrevet

Hvis det er din kommende svigermor, så kan det vel ikke være din mann?

Anonymkode: 70a34...b24

Skrevet

Jeg kommenterer på statusene til moren til eksen min, selv om jeg er gift osv. Hvis ikke man har mer kontakt enn på Facebook ser jeg ikke problemet med det. 

Mamma er også på besøk til min bestemor. Tenk skulle pappa sin nye kjæreste nekte henne det, og blir sur på bestemor fordi mamma kom på besøk osv. 

Skjerp deg! Å vis svigermoren din at du er glad i henne selv om eks svigerdatteren også gjør det 🖒

Anonymkode: 41cf2...79e

Skrevet

Hadde ting vært "normalt" hadde jeg virkelig ikke brydd meg, jeg forstår jo at de har kjent hverandre i flere år. Men i dag er dessverre sosiale medier såpass integrert at det er en del av hverdagen, slik er det bare. Når min svigermor da har lange "samtaler" på veggen sammen med hans eks, og hun samtidig ikke liker eller kommenterer min gratulasjon, så er det faktisk litt leit, og flaut. 

Eksen har laget mye bråk, hun har gjort ting som er helt sykt og jeg hadde trodd man opplevde slikt, dette var bare noe man så på TV..Alt har vært rettet mot meg, og litt mot mannen. Etter hennes siste "stunt" var alle egentlig litt målløs, min svigerfar, svoger og stort sett alle i hans familie slettet henne fra fb fordi de ikke ville ha noe med henne å gjøre på noen som helst måte. Svigermor sa det samme, at eksen var jo helt forferdelig, og at hun ikke var interessert i å ha kontakt med henne på noe vis. Så ja, det sårer, både meg, og mannen, han var glad han var ferdig med henne og kommet seg vekk, og han skulle ønske moren ikke hadde så mye kontakt med henne.

Han sier også at eksen er så overstrømmende på fb kun for å markere seg overfor oss, hun vil vise seg og "plage", jeg har ikke tenkt å forklare mer her, for det spiller ingen rolle hva hun gjør. 

Mannen og eksen var forøvrig "bare" kjærester i noen år, ikke bodd sammen og ingen barn. Han brukte tid på å klare å komme bort fra henne, for det er ikke bare menn som er fæl og har psykopatiske trekk, man leser jo det stadig her inne om menn, men det finnes av det andre kjønnet også.

Jeg gratulerer henne, men responderer aldri på noe hun poster på fb, heller ikke mannen min, han syns det er for idiotisk å se på.

Så ja, jeg er sikkert barnslig, men jeg kan ikke styre følelser? Jeg overser og prøver å ikke bry meg, men det stikker litt når jeg får eksen hans opp "tryne" på fb. 

Og han er forøvrig mannen min?🤔Om et par mnd blir han ektemannen min også🤗

Skrevet

Dytter denne, for nå ble jeg faktisk usikker på om skal bry meg med dette, eller altså skjerpe meg🤔

Skrevet

Hun eksen vil jo at du skal bry deg, så jeg ville prøvd å bite i det sure eple å la være 😡

Skrevet

Gjør som en sier, feit i fb, det løser det meste for deg. Ring eller send SMS med gratulasjoner, de trenger ikke være offentlige. Du bidrar jo til å konkurrere med å tviholde på fb. Ta deg feks en fb pause, deaktivert profilen din så slipper du hele problemet. Noen folk er kokko, hvor mye du lar det påvirke deg er opp til deg selv tenker jeg.

Anonymkode: 100d7...9c5

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hun eksen vil jo at du skal bry deg, så jeg ville prøvd å bite i det sure eple å la være 😡

Tilsynelatende bryr jeg meg ikke, men jeg gjør jo det sånn for meg selv, er derfor jeg skriver her inne😅

Både mannen og jeg vet at hun driver sånn bare for å markere seg, og det er liksom helt greit, jeg skjønner hva hun driver med og om hun trives med det, så kan hun bare holde på.

Det jeg henger meg opp i er jo svigermor som til tross for at hun vet hva som har skjedd, hun vet hva eksen har gjort, og hun har sagt at hun ikke ønsker å ha noe med eksen å gjøre, så har de tydeligvis en god tone, og da blir jeg usikker på svigermor. Selvsagt kan hun være venner med hvem hun vil, men ikke si en ting og gjør noe annet.. For svigermor sier også at hun er så glad for mannen og meg, og jeg er så bra osv, men hvorfor da "overse" meg og være "buddies" med eksen?🙄

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Gjør som en sier, feit i fb, det løser det meste for deg. Ring eller send SMS med gratulasjoner, de trenger ikke være offentlige. Du bidrar jo til å konkurrere med å tviholde på fb. Ta deg feks en fb pause, deaktivert profilen din så slipper du hele problemet. Noen folk er kokko, hvor mye du lar det påvirke deg er opp til deg selv tenker jeg.

Anonymkode: 100d7...9c5

Jeg gidder liksom ikke å deaktivere fb fordi svigermor er venner med hans eks🙄 Jeg gratulerer ol via tlf og slikt, det er egentlig ikke poenget. Poenget er at svigermor faktisk gjør meg usikker på hva som er sant ifht eksen og deres kontakt. Det igjen gjør at jeg trekker meg unna. Og det er nok det eksen vil, men når jeg ikke vet hvor svigermor står, så blir det sånn..

Skrevet

Kanskje svigermoren din lider av "jeg kan ikke være frekk" gener og bare svarer for høffelighetesskyld? 

Be mannen din ta dette opp med moren sin Åsså!

Skrevet

"Ikke følg" svigermor -da ser du ikke svar fra eksen og er fortsatt venner med svigermor på FB. 

Send henne heller SMS eller ring.

Skjønner for øvrig godt at du er såret.

Skrevet

Jeg ville bedt mannen snakke med svigermor. Men ikke at han skal nevne noe om deg, jeg vil da tro han ikke liker at de har kontakt om hun har laget mye styr for dere.. 

Svigermor her er altfor snill og vil ikke ekskludere noen.. Så hun sa en gang til mannen når hun inviterte til bursdagsfeiring at hun lurte på å invitere henne også (da visste hun litt om alt helvette vi hadde vært gjennom med henne) så mannen ga klar beskjed om at kommer hun, kommer ikke vi.. Siden har hun ikke hatt noe annet enn høflighetsfraser med dama når de treffes tilfeldig. 

Anonymkode: 09893...0b1

Skrevet

Hvis du slutter å gratulere svigermor, da lar du din manns eks styre ditt forhold til sin svigerfamilie, og det synes jeg ikke du skal gi henne! Jeg tror jeg ville gratulert svigermor også på fb, ikke så mye for svigermors skyld, men for å vise din manns eks at du IKKE har tenkt å la deg fortrenge. Kanskje du kan finne på noe sammen med svigermor en dag før bryllupet, og så legge ut noe på fb etterpå om det dere har gjort, og skryte av svigermoren din? Vet du sikkert føler det blir feil, men jeg tror det kan være verdt det om du tenker litt langsiktig.

Jeg synes forøvrig at følelsene du har rundt dette er veldig forståelige, og jeg forstår også at du ikke har lyst å vise svigermor noen oppmerksomhet når hun gjør som hun gjør. Men jeg tror det er viktig å huske det du selv skrev om din manns eks. Hun er psykopat eller har tydelige psykopatiske trekk. Nå har hun tydeligvis bestemt seg for å slå klørne i din svigermor. Du vet nok fra din mann om hva denne eksen er i stand til, og også hva hun har gjort mot deg, så jeg vil tro at om du tar et mentalt skritt tilbake og ser på situasjonen på litt avstand, så ser du at svigermor nå garantert blir manipulert og styrt slik psykopat-eksen vil. Resten av familien til din mann har sett hvem din manns eks er, og din svigermor har også egentlig gjort det, men for en stund dessverre blitt dratt inn igjen i eksens garn. Alt som gjør at du sier du liker svigermor som person er trolig også grunnene til at hun nå er det sårbare punktet i familien (den som forsøker å være snill med alle, som ikke vil støte ut noen, som kanskje har mye empati. Kanskje hun også er litt "svak" og lite vant med å stå opp for seg selv, og kanskje også en god dose med konfliktskyhet?) og dermed et lett bytte for din manns manipulerende spill.

Jeg er enig med det andre har skrevet, at det er din mann som bør ta opp morens kontakt med hans eks. Ikke fordi hans mor sårer deg, men fordi det er vanskelig for ham at hun fortsetter å ha et tilsynelatende så nært forhold til en som gjorde ham så mye vondt og som er så ustabil, og også at han lurer på hvorfor hun er så vennlig med eksen som er så stygg med deg som han nå skal gifte seg med, mens hun overser deg på fb. Han må få frem at det er han som legger merke til dette, at det ikke er du som klager på det. Han bør få frem at morens valg sårer ham, og er pussig med tanke på den forhistorien som ligger bak.

Du skriver ikke noe om hva eksen gjorde mot deg som var så ille, og det trenger du heller ikke. Men det var tydeligvis ille siden din manns familie alle valgte å slette henne på fb og kutte all kontakt med henne. Hvis denne eksen gjør noe som helst mer mot deg/dere så synes jeg at dere bør anmelde henne for trakassering! Psykopater slutter sjeldent hvis man ikke tar igjen på en måte som de ikke selv kan kjempe mot lenger - eller før de finner et annet objekt for sitt fokus (f.eks. ny mann, ny svigerfamilie, kanskje ny eks og ny ekssvigerfamilie). Jeg vil tro at det er meget sannsynlig for at din manns eks vil lage mer trøbbel før bryllupet og i den første tiden etterpå, nettopp fordi det er da hun har mest "makt" til å såre deg/dere og lage trøbbel. Men gjør hun mer mot deg eller dere som er over streken, kontakt politiet og anmeld henne for trakassering, ev. be om en besøks-/kontaktforbud. Dere må ikke leve med hennes trakassering.

Men ikke gi henne den makten at hun får definere forholdet ditt til svigermor. Ikke la hun få være grunn til at andre kan kalle deg uhøflig (hvis de legger merke til at du ikke lenger gratulerer svigermor etc. på fb). Da hever du deg over det. Og jeg tror at hvis du holder ut en periode + at din mann snakker med sin mor + at dere ev. anmelder henne og/eller får kontaktforbud, så vil hans eks til slutt fase seg selv ut av livene deres, eller også svigermor vil fase henne ut. Da vil det være til ditt beste om du har greid å opprettholde et godt forhold til din svigermor tross alt.

Anonymkode: 7f3f4...6ad

Skrevet

Du trenger ikke å deaktivere fb, men du kan blokkere svigermor så hennes statuser ol. Ikke kommer opp på veggen din.

Anonymkode: 5137e...2fb

Skrevet

Tusen takk for alle svar!☺️

Mannen skal ta det opp med henne, han syns det er helt idiotisk at hun i det hele tatt svarer. Og dette har har sagt helt på egenhånd, fordi det sårer meg, og det er respektløs overfor han☺️Han har tydeligvis tenkt endel på dette den siste dagen, for ham var plutselig ganske irritert på moren..

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tusen takk for alle svar!☺️

Mannen skal ta det opp med henne, han syns det er helt idiotisk at hun i det hele tatt svarer. Og dette har har sagt helt på egenhånd, fordi det sårer meg, og det er respektløs overfor han☺️Han har tydeligvis tenkt endel på dette den siste dagen, for ham var plutselig ganske irritert på moren..

Så bra mannen tar initiativ til å snakke med moren selv! :)  Høres ut som en fornuftig mann ;)

Skrevet
5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Så bra mannen tar initiativ til å snakke med moren selv! :)  Høres ut som en fornuftig mann ;)

Han er ganske fornuftig, og jeg er glad han kom frem til det selv😄

Gjest Darwinia:-)
Skrevet (endret)
På 5.8.2017 den 1.43, Anonym bruker skrev:

Hadde normalt ikke brydd meg, men denne eksen har gjort mye rart og stygt mot meg, fordi hun er bitter. Så hun svarer på poster til svigermor med intern humor, forteller henne hvor flott hun er osv.. Mannen er ganske irritert fordi hun gjør det kun for å markere seg, det har vært mye greier med denne eksen. Resten av familien hand har slettet henne fordi hun lager kvalme og er ufin mot meg, men svigermor liker henne tydeligvis godt.. Jeg liker egentlig svigermor godt, men jeg har sluttet å gratulere når de har bryllupsdag, eller kommentere på andre poster hun legger ut.. Rett og slett fordi hun ikke svarer på mine svar, eller mine poster, mens ekssvigerdatter får både svar, hjerter og lange svar..

Jeg vet det er barnslig, men det sårer faktisk litt..

Treffes din svigermor og din manns eks? Og hvor ofte treffes dere (du og svigermor)? Hvis dere treffes ofte kan det jo hende at svigermor ikke ser behovet for å kommunisere på Facebook. Deg kan hun jo "kommentere" og "like" i virkeligheten. Svigerdatteren ser hun kanskje aldri lengre og da får hennes poster litt mer oppmerksomhet enn dine fordi det er deres eneste kommunikasjonsmulighet?

Og en annen ting: har du pleid å gratulere KUN på facebook eller har du gratulert i virkeligheten? Hvis du kun har gratulert på Facebook kan det jo hende at svigermor synes du kunne påkostet deg en telefonsamtale. Hvis du har gratulert i virkeligheten føler hun kanskje at det ikke er nødvendig å takke for Facebook-gratulasjonen, da hun heller takker for den gratulasjonen hun fikk på telefon/da du stakk innom.

Endret av Darwinia:-)
Skrevet
1 time siden, Darwinia:-) skrev:

Treffes din svigermor og din manns eks? Og hvor ofte treffes dere (du og svigermor)? Hvis dere treffes ofte kan det jo hende at svigermor ikke ser behovet for å kommunisere på Facebook. Deg kan hun jo "kommentere" og "like" i virkeligheten. Svigerdatteren ser hun kanskje aldri lengre og da får hennes poster litt mer oppmerksomhet enn dine fordi det er deres eneste kommunikasjonsmulighet?

Og en annen ting: har du pleid å gratulere KUN på facebook eller har du gratulert i virkeligheten? Hvis du kun har gratulert på Facebook kan det jo hende at svigermor synes du kunne påkostet deg en telefonsamtale. Hvis du har gratulert i virkeligheten føler hun kanskje at det ikke er nødvendig å takke for Facebook-gratulasjonen, da hun heller takker for den gratulasjonen hun fikk på telefon/da du stakk innom.

Vi er innom jevnlig og får selvsagt telefon eller melding ved bursdag ol. Det er ikke bare en gang dette på fb, men hver gang, om hun sjekker inn en plass, skriver en status eller hva som helst. Alle andre får svar, bare ikke jeg. Og eksen klarer oftest å dra i gang en hel samtale i svigermors statuser.. Jeg vet det virker barnslig, men jeg tenker faktisk på det..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...