Gå til innhold

Dere som bor i by


Anbefalte innlegg

Skrevet

Av en viss størrelse som kan tilby teater, show, konserter og andre forestillinger. Hvor mye benytter dere de kulturelle tilbudene? Hvor ofte er dere ute og spiser? 

Anonymkode: 1be35...be8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De periodene jeg har bodd i større byer har jeg brukt slike tilbud mindre enn når jeg har bodd på mindre steder, ironisk nok ;)

Hverdag er hverdag, selv om man bor i større byer. Tilbudene er der hele tiden. På mindre steder er jeg blitt mer bevisst på å velge inn kulturelle opplevelser, fordi mulighetene ikke er like store, så man benytter seg av det som er pluss at jeg har vært mer bevisst på å oppsøke slike tilbud når jeg da har besøkt større steder i tillegg.

Anonymkode: 93cbd...712

Skrevet

Bor i en av Norges største byer, og benytter med av tilbud noen ganger i mnd. Bare denne uken har jeg vært på et par konserter og har en til i løpet av helgen. Ellers går jeg en del på kino. 

Anonymkode: 5be4f...3c9

Skrevet

Jeg var nok dårligere til det før, men nå går jeg mye på både kino, konserter og show/teater. Det begrenses litt av at jeg er alene med små barn slik at jeg ikke kan gå når som helst, ser for meg at det blir enda mer når ungene blir større.

Skrevet

Veldig sjelden. Mest pga mangel på barnevakt. Har vi først fri velger vi ikke kino liksom... Går ut og spiser og på byen når vi kan, kanskje annenhver mnd.

 

Anonymkode: cb32e...72c

Skrevet

Jrg bor i Oslo. Benytter meg av det i hvert fall Ukentlig. Har endret seg litt etter at vi fikk barn, men nå er gjerne hele familien med. 

Anonymkode: 9efb4...5d8

Skrevet

Konserter, show, teater og slikt (ikke kino) kanskje 5-6 ganger i halvåret? Kan godt være det blir mer og, hender vi er på flere ting innen kort tid. "Skikkelig" restaurant 3-4 ganger i halvåret, men er mye på kafé og hender vi spiser lunsj ute. Hender jo jeg spiser sushi med venninner også, teller det? :P Kjøper nok mat/drikke som spises ute hvertfall 1 gang per uke, selv om det ikke er skikkelig restaurant.

Selv om jeg har bodd på små steder har jeg gått en del på show og slikt, støtter den over som sa at man gjerne er med på det som skjer når det først skjer noe ;)

Har ikke barn enda, forresten.

Anonymkode: eb5ca...d4c

Skrevet

Aldri og aldri. Vi har tre små og ingen barnevakt. 

Kjøper take-away ca én gang i uka da. 

Anonymkode: 13749...4fe

Skrevet

Bor ikke i en større by, men i en mindre. Her er det kanskje teater 2-3 ganger i året, har vel gått på barneteater med barna 2 ganger de siste 5 årene. Har ikke gått på voksenteater.

konserter har vi ei uke hver sommer med mange konserter, der pleier jeg å være på 1-2 konserter hvert år. I år blir det ingen. Det er kanskje et par konserter utenom denne uka også, men jeg har aldri vært på konsert utenom denne uka.

Kino har vi, det har jeg benyttet meg av kanskje 4-5 ganger de siste 14 årene. Minst 2 av dem har vært barnekino.

Går ut og spiser 3-4 ganger i året her hjemme. Er ute å spiser nesten daglig når vi er på ferie.

Anonymkode: 07481...86b

Skrevet

Nå er jeg enslig mor, så får ikke benyttet meg av det så ofte jeg ønsker. Men benytter det da jeg kan.

Men ser jo og, at aktivitetstilbudet for barna er bedre. Ene barnet holder på med en idrett, det var elendig tilbud av, der vi bodde før. Mens nå har vi veldig bra tilbud, så det er en mulighet for å utvikle seg.

Anonymkode: a1c59...32d

Skrevet

Vi bruker byen mye, er ofte på arrangementer, men da er det med barn.

Dette er en av de beste tingene med å bo i Oslo, synes jeg, det er alltid noe som skjer for barn i helgene, så hvis man har lyst til å finne på noe, så er tilbudet der alltid. 

Hvis vi en sjelden gang får barnevakt, er vi gjerne på konsert og restaurant. Dette skjer kanskje 3-4 ganger i året? Og kanskje på teater, men det er sjelden - kanskje en gang i året. Jeg er ikke så glad i show, så det hadde jeg nok ikke gått på uansett. 

Skrevet

Går mye på teater/konsert med barna. Kanskje 10 ganger i året. Går også på voksen teater flere ganger i året men da gjerne i Oslo, bor i Drammen selv.

Går på ordentlig restaurant kanskje 5 ganger i året, cafebesøk nesten hver uke. Takeaway månedlig tenker jeg.

Tror jeg hadde slitt med å bo på landet gitt.

Skrevet

Ofte! Både restaurant og kulturelle greier nesten ukentlig. Ikke alltid fancy restaurant-besøk, da, men ihvertfall café.

Skrevet
11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Bor i en av Norges største byer, og benytter med av tilbud noen ganger i mnd. Bare denne uken har jeg vært på et par konserter og har en til i løpet av helgen. Ellers går jeg en del på kino. 

Anonymkode: 5be4f...3c9

Men det er dyrt?

Anonymkode: 3a775...5a7

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men det er dyrt?

Anonymkode: 3a775...5a7

Hvis man vil ha et tilbud må man bruke det, og da må man betale det det koster :) Så vidt jeg vet er ikke slikt det som går med høyest overskudd (utover kino). Det krever mye å sette opp en konsert, og hvis jeg vil nyte må jeg også yte ;)

Anonymkode: eb5ca...d4c

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvis man vil ha et tilbud må man bruke det, og da må man betale det det koster :) Så vidt jeg vet er ikke slikt det som går med høyest overskudd (utover kino). Det krever mye å sette opp en konsert, og hvis jeg vil nyte må jeg også yte ;)

Anonymkode: eb5ca...d4c

Mente at det blir dyrt å bo i by hvis man skal bruke sånne tilbud titt og ofte 

Anonymkode: 3a775...5a7

Skrevet
9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Mente at det blir dyrt å bo i by hvis man skal bruke sånne tilbud titt og ofte 

Anonymkode: 3a775...5a7

Ah, beklager :)

Det koster jo, men vi prioriterer det så lenge vi har muligheten. Noen har dyre hobbyer, vi ser på dette som hobbyen vår. 

Anonymkode: eb5ca...d4c

Skrevet
14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ah, beklager :)

Det koster jo, men vi prioriterer det så lenge vi har muligheten. Noen har dyre hobbyer, vi ser på dette som hobbyen vår. 

Anonymkode: eb5ca...d4c

Godt poeng 👏👌

Skulle gjerne bodd i en by jeg også

Anonymkode: 3a775...5a7

Skrevet
18 timer siden, Anonym bruker skrev:

De periodene jeg har bodd i større byer har jeg brukt slike tilbud mindre enn når jeg har bodd på mindre steder, ironisk nok ;)

Hverdag er hverdag, selv om man bor i større byer. Tilbudene er der hele tiden. På mindre steder er jeg blitt mer bevisst på å velge inn kulturelle opplevelser, fordi mulighetene ikke er like store, så man benytter seg av det som er pluss at jeg har vært mer bevisst på å oppsøke slike tilbud når jeg da har besøkt større steder i tillegg.

Anonymkode: 93cbd...712

Haha, samme her 😊

Nå bor jeg i pendleravstand til Oslo og bruker ofte tilbudet der. Føler jeg får det beste fra to verdener.

Anonymkode: 7cdf6...4d5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...