Anonym bruker Skrevet 4. august 2017 #1 Skrevet 4. august 2017 Jeg har etter mange år fått han til å gå med på at datteren vår får mitt familienavn som mellomnavn, det er et sjeldent og beskyttet navn, og vi har nettopp fått bekreftelsen på at navneendringen er gjort. Vi er skilt for ca 9 år siden og han har siden før(!!) bruddet vært sammen med sin nåværende. Noe som har laget mye bråk mellom oss. Saken er at min nye mann skal få mitt familienavn som mellomnavn, slik at vi får likt navn. Dette sier min eksmann at han ikke godtar og at han skal sjekke muligheten til å trekke tilbake godkjennelsen på navneendringen, fordi han ikke vil at vår datter skal ha samme navn som min nye mann. Altså, min datter har mitt navn som mellomnavn og faren sitt som etternavn, min mann og jeg har mitt mellomnavn og hans etternavn. Nå vil far altså ta vekk hennes mellomnavn slik at mannen min og min datter ikke har noe likt i navnet sitt. Kan eksmannen gjøre det? Altså juridisk? Anonymkode: f60b9...cf3
Anonym bruker Skrevet 4. august 2017 #2 Skrevet 4. august 2017 Nei, dere må da sende inn en ny navneendring hvor alle må signere på nytt. Anonymkode: 9c8f9...40f
Anonym bruker Skrevet 4. august 2017 #3 Skrevet 4. august 2017 Eneste måten er vel hvis han nekter for å ha godkjent det i første omgang, og beskylder deg for å ha forfalsket underskriften hans eller noe. Da er det kanskje mulig å få det annullert. Men han kan ikke bare si at han har ombestemt seg nei. Anonymkode: 94b73...e4a
Anonym bruker Skrevet 4. august 2017 #4 Skrevet 4. august 2017 Såsant det ikke finnes noen "angrefrist" (om dere nylig har fått bekreftelsen på at din datter har fått ditt etternavn som mellomnavn), så kan han ikke det. Eller at han nekter for å ha gitt godkjennelsen, men da må han jo samtidig beskylde deg for dokumentfalsk (som er en forbrytelse), så det tviler jeg på at han vil risikerer hvis han selv har undertegnet papirene om navneendringen. Begge foreldre må i utgangspunktet godkjenne en navneendring. Godt han er en eks av deg. Beklagelig at du fremdeles må forholde deg til en slik idiot. Håper dere greier å samarbeide om samværet til datteren tross at han er så steil som han er. Anonymkode: f8afe...058
Anonym bruker Skrevet 4. august 2017 #6 Skrevet 4. august 2017 Jeg har jo tenkt at jeg må signere på en ev ny navneendring, men har tenkt på om han faktisk kan gå tilbake på signeringen sin🤔 Jeg skjønner jo at han plutselig er "sjalu", for det er først nå han ser at jeg går videre i livet, uten å la meg diktere av han.. Anonymkode: f60b9...cf3
Anonym bruker Skrevet 4. august 2017 #7 Skrevet 4. august 2017 For en kronidiot. Dette er noe av grunnen til at jeg insisterte på at barna skulle ha begges etternavn. Min tilknytning til barna i navnet skal ikke være avhengig av min relasjon til faren deres. Anonymkode: 84d36...7fa
Gjest Antarctica Skrevet 4. august 2017 #8 Skrevet 4. august 2017 33 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg har jo tenkt at jeg må signere på en ev ny navneendring, men har tenkt på om han faktisk kan gå tilbake på signeringen sin🤔 Jeg skjønner jo at han plutselig er "sjalu", for det er først nå han ser at jeg går videre i livet, uten å la meg diktere av han.. Anonymkode: f60b9...cf3 Han har uansett ikke noe med hva din nye mann velger å kalle seg.
Anonym bruker Skrevet 4. august 2017 #9 Skrevet 4. august 2017 18 minutter siden, Pashla skrev: Han har uansett ikke noe med hva din nye mann velger å kalle seg. Det er det jeg tenker også! Navneendringen for datteren hadlet om at jeg ønsket svært gjerne at hun skulle ha det samme mellomnavnet som meg og min mor også har, det er mormors pikenavn, og er som sagt beskyttet. Jeg ble veldig glad når min mann ville ta det navnet også, både fordi det er sjeldent og det er et tegn på at vi skal være sammen om alt og et. Jeg hadde ikke forestilt meg en gang at far skulle se på dette som et problem, for det burde ikke spille noe rolle, datteren har fremdeles far etternavn🤔 Men han sier det er uaktuelt at datteren får det samme navnet som min nye mann, at det et gammelt familienavn fra mi familie spiller visst ingen rolle lengre, nå er han kun fokusert på at min datter og nye mannen får et likt navn.. Han sammenligner det med at datteren da kan få stemors etternavn også??! Er glad for svarene her, for var litt redd jeg var på tulltur og burde gått med på å fjerne datterens mellomnavn.. Anonymkode: f60b9...cf3
Anonym bruker Skrevet 4. august 2017 #10 Skrevet 4. august 2017 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er det jeg tenker også! Navneendringen for datteren hadlet om at jeg ønsket svært gjerne at hun skulle ha det samme mellomnavnet som meg og min mor også har, det er mormors pikenavn, og er som sagt beskyttet. Jeg ble veldig glad når min mann ville ta det navnet også, både fordi det er sjeldent og det er et tegn på at vi skal være sammen om alt og et. Jeg hadde ikke forestilt meg en gang at far skulle se på dette som et problem, for det burde ikke spille noe rolle, datteren har fremdeles far etternavn🤔 Men han sier det er uaktuelt at datteren får det samme navnet som min nye mann, at det et gammelt familienavn fra mi familie spiller visst ingen rolle lengre, nå er han kun fokusert på at min datter og nye mannen får et likt navn.. Han sammenligner det med at datteren da kan få stemors etternavn også??! Er glad for svarene her, for var litt redd jeg var på tulltur og burde gått med på å fjerne datterens mellomnavn.. Anonymkode: f60b9...cf3 Du får foreslå at stemor og far også tar ditt etternavn/din datters mellomnavn, som sitt mellomnavn. Det er tross alt det stefar gjør... Anonymkode: 7780c...a68
Gjest Antarctica Skrevet 4. august 2017 #11 Skrevet 4. august 2017 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er det jeg tenker også! Navneendringen for datteren hadlet om at jeg ønsket svært gjerne at hun skulle ha det samme mellomnavnet som meg og min mor også har, det er mormors pikenavn, og er som sagt beskyttet. Jeg ble veldig glad når min mann ville ta det navnet også, både fordi det er sjeldent og det er et tegn på at vi skal være sammen om alt og et. Jeg hadde ikke forestilt meg en gang at far skulle se på dette som et problem, for det burde ikke spille noe rolle, datteren har fremdeles far etternavn🤔 Men han sier det er uaktuelt at datteren får det samme navnet som min nye mann, at det et gammelt familienavn fra mi familie spiller visst ingen rolle lengre, nå er han kun fokusert på at min datter og nye mannen får et likt navn.. Han sammenligner det med at datteren da kan få stemors etternavn også??! Er glad for svarene her, for var litt redd jeg var på tulltur og burde gått med på å fjerne datterens mellomnavn.. Anonymkode: f60b9...cf3 Datteren kan ikke få stemors etternavn. Det er jo ikke datteren som har giftet seg med stemor; men mannen din som har giftet seg med deg. Datteren deres kan skifte til hva hun vil den dagen hun fyller 15.
Mumua Skrevet 5. august 2017 #12 Skrevet 5. august 2017 Stemor kan jo gifte seg med far og dermed få samme etternavn som barnet, så her er jo eksen din bare en tosk.
Anonym bruker Skrevet 6. august 2017 #13 Skrevet 6. august 2017 Faren er en tulling, det har han vært siden han traff henne..Men han sier jeg har lurt han og ført han bak lyset fordi jeg ikke den gang sa at min nye mann skulle ta det navnet, at det ikke egentlig var et tema da, spiller visst ingen rolle..Jeg trekker opp denne tråden igjen fordi han ikke gir seg, men sier det samme om og om igjen. At han skal se på muligheten til å trekke tilbake navnet, at jeg lurte han og at hun da like godt kan få stemors etternavn som mellomnavn. Jeg forstår ikke at han er så jæ*** dum?!? Datteren har jo ikke fått stefars navn.. Anonymkode: f60b9...cf3
Anonym bruker Skrevet 6. august 2017 #14 Skrevet 6. august 2017 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Faren er en tulling, det har han vært siden han traff henne..Men han sier jeg har lurt han og ført han bak lyset fordi jeg ikke den gang sa at min nye mann skulle ta det navnet, at det ikke egentlig var et tema da, spiller visst ingen rolle..Jeg trekker opp denne tråden igjen fordi han ikke gir seg, men sier det samme om og om igjen. At han skal se på muligheten til å trekke tilbake navnet, at jeg lurte han og at hun da like godt kan få stemors etternavn som mellomnavn. Jeg forstår ikke at han er så jæ*** dum?!? Datteren har jo ikke fått stefars navn.. Anonymkode: f60b9...cf3 For en patetisk tufs. Men la han true seg blå, han kan hverken fjerne navnet hennes eller legge til et nytt uten din signatur. Eneste han oppnår med denne oppførselen er å fremstå svært enkel og å potensielt ødelegge forholdet til datteren sin, om han snakker med henne om det også. Anonymkode: 93281...346
Anonym bruker Skrevet 6. august 2017 #15 Skrevet 6. august 2017 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Faren er en tulling, det har han vært siden han traff henne..Men han sier jeg har lurt han og ført han bak lyset fordi jeg ikke den gang sa at min nye mann skulle ta det navnet, at det ikke egentlig var et tema da, spiller visst ingen rolle..Jeg trekker opp denne tråden igjen fordi han ikke gir seg, men sier det samme om og om igjen. At han skal se på muligheten til å trekke tilbake navnet, at jeg lurte han og at hun da like godt kan få stemors etternavn som mellomnavn. Jeg forstår ikke at han er så jæ*** dum?!? Datteren har jo ikke fått stefars navn.. Anonymkode: f60b9...cf3 Bare len deg tilbake og la han rase ut. Ungen har fått navnet og det er ikke noe han kan gjøre med det uten å sutre til deg. Anonymkode: 70d76...4c1
Anonym bruker Skrevet 6. august 2017 #16 Skrevet 6. august 2017 Hadde bare sagt at han får prøve å endre det da. Han får et jo ikke til uten din godkjenning. Far her er jo helt blåst tydeligvis. Det er jo bare snakk om et navn. Snakk om å gjøre konflikt ut av ingenting. Hvorfor skal han legge seg borti hva DIN mann heter? Det har han da ingenting med. Virker som han bare vil kontrollere og diktere deg, og når han ser du ikke følger han i et og alt så glipper det for han og han blir urasjonell. Anonymkode: b8770...321
Anonym bruker Skrevet 6. august 2017 #17 Skrevet 6. august 2017 44 minutter siden, Anonym bruker skrev: Faren er en tulling, det har han vært siden han traff henne..Men han sier jeg har lurt han og ført han bak lyset fordi jeg ikke den gang sa at min nye mann skulle ta det navnet, at det ikke egentlig var et tema da, spiller visst ingen rolle..Jeg trekker opp denne tråden igjen fordi han ikke gir seg, men sier det samme om og om igjen. At han skal se på muligheten til å trekke tilbake navnet, at jeg lurte han og at hun da like godt kan få stemors etternavn som mellomnavn. Jeg forstår ikke at han er så jæ*** dum?!? Datteren har jo ikke fått stefars navn.. Anonymkode: f60b9...cf3 Men barnet får jo samme navn som stemor om han gifter seg med henne og hun tar hans navn, da får stemor og barnet samme etternavn. Du får bare foreslå det, gift deg med stemor og la henne ta ditt navn, da blir det likt. Anonymkode: e1a1e...96d
Anonym bruker Skrevet 6. august 2017 #18 Skrevet 6. august 2017 19 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hadde bare sagt at han får prøve å endre det da. Han får et jo ikke til uten din godkjenning. Far her er jo helt blåst tydeligvis. Det er jo bare snakk om et navn. Snakk om å gjøre konflikt ut av ingenting. Hvorfor skal han legge seg borti hva DIN mann heter? Det har han da ingenting med. Virker som han bare vil kontrollere og diktere deg, og når han ser du ikke følger han i et og alt så glipper det for han og han blir urasjonell. Anonymkode: b8770...321 Han har i mange kontrollert alt, jeg var for nedkjørt til å klare å stå i mot han og etter noen år, ble det bare slik at han dikterte alt. Nå er jeg en annen, jeg har energi nok til å stå i mot han, jeg har en mann som støtter meg hjelper meg når jeg blir usikker på om far kan gjøre som han gjør. Jeg tror dette gjør far stresset og enda mer innbitt på å få meg til å gjøre som han vil.. 16 minutter siden, Anonym bruker skrev: Men barnet får jo samme navn som stemor om han gifter seg med henne og hun tar hans navn, da får stemor og barnet samme etternavn. Du får bare foreslå det, gift deg med stemor og la henne ta ditt navn, da blir det likt. Anonymkode: e1a1e...96d Jeg har sagt det, om de gifter seg får min datter samme etternavn som stemor, og jeg kan ikke gjøre noe med det, jeg må bare finne meg i det.. Anonymkode: f60b9...cf3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå