Gå til innhold

Ta på bleie igjen eller fortsette bleieslutt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten vår på 3 år og 2 mnd har gått uten bleie i ca. 3 veker. Han har mindre uhell nå enn i starten, men det er fortsatt 1-3 uhell daglig. Vi tar han på do med jevne mellomrom og han tisser stort sett alltid. Han går av og til på do av seg selv også uten at vi gir beskjed på forhånd, han har og tissa ein del ute. Så der har vi en jobb å gjøre å lære han at det er lurest å tisse på do når det er så nærme. Men så tenker jeg at det er bedre at han gjør det ute enn at det kommer i buksa. Vi bruker pottetreningskalender, klistremerker er stas. Så ikke alltid det kommer mange dråper på do, men klarer å presse frem litt slik at han får klistermerke. Litt mye med 1-3 uhell daglig eller er det vanlig? Virker han klar? Tips og råd?. Han bruker bleie på natt.

Anonymkode: 8e861...292

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg ville fortsatt uten tvil, han er både gammel nok, og viser fremgang. Dersom dette vedvarer, altså at han tisser seg ut 1-3 ganger per dag når det begynner å bli kaldt ute, ville jeg revurdert, for da er det både gått lang tid, og det vil være et problem i forhlold til kulde og yttertøy. 

Dessuten ville jeg tatt han på do oftere, og droppet klistremerkekalenderen en liten stund. Ta han på do etter måltid, før dere går ut osv...sånn hver 2-3 time minst. Og fasiliter ved at dodøra åpen, krakk så han kommer opp , klær som er lett å trekke ned og sist men ikke minst...MASSE SKRYT

Hold ut :) Det går seg til!

Anonymkode: 9623e...a35

Skrevet
23 timer siden, Anonym bruker skrev:

jeg ville fortsatt uten tvil, han er både gammel nok, og viser fremgang. Dersom dette vedvarer, altså at han tisser seg ut 1-3 ganger per dag når det begynner å bli kaldt ute, ville jeg revurdert, for da er det både gått lang tid, og det vil være et problem i forhlold til kulde og yttertøy. 

Dessuten ville jeg tatt han på do oftere, og droppet klistremerkekalenderen en liten stund. Ta han på do etter måltid, før dere går ut osv...sånn hver 2-3 time minst. Og fasiliter ved at dodøra åpen, krakk så han kommer opp , klær som er lett å trekke ned og sist men ikke minst...MASSE SKRYT

Hold ut :) Det går seg til!

Anonymkode: 9623e...a35

Men hvordan lære han å bruke do? I dag tissa han i senga til storesøster på dagtid i lek med vilje. 😯 HI

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men hvordan lære han å bruke do? I dag tissa han i senga til storesøster på dagtid i lek med vilje. 😯 HI

:skratte:
DET ville jeg putta på "barn gjør de rareste ting"-kontoen (uten å ane hva jeg snakker om), Men han har altså en storesøster: hvordan gjorde dere det med henne da? 

Anonymkode: 6eeb7...cff

Skrevet
16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

:skratte:
DET ville jeg putta på "barn gjør de rareste ting"-kontoen (uten å ane hva jeg snakker om), Men han har altså en storesøster: hvordan gjorde dere det med henne da? 

Anonymkode: 6eeb7...cff

Ingen barn er like. Ho slutta når ho akkurat var blitt 2.5 år både dag og natt og har maks hatt 10 uhell siden den tid (ho er nå 7 år).. Han her har til og med tissa på golvet inne, tror han vet han ikke har lov men dess kjekkere er det å gjør det. HI

Skrevet

da er han ikke klar, vi prøvde med vår gutt når han var mellom 18mnd og 2 og halvt år ,prøvde flere ganger da fordi han virket klar,men han var ikke det, var ikke ferdig med bleiene før han var 4 og halvt år da sluttet han helt av seg selv

Anonymkode: eb13f...5c1

Skrevet

Min slutta i brått i sommer rundt 4-årsdagen. Han har nesten ikke uhell...

Jeg vil si at han kanskje ikke er klar. Ville venta en stund for å se om han blir flinkere.

om ikke ville jeg tatt på bleia igjen, hvertfall når dere ikke er hjemme.

Skrevet

Ett uhell idag og det kom rett før leggetid. Har brukt do og har gått uten å få beskjed, har i tillegg bare tissa en gang ute og ingen andre plasser enn i do inne. HI

Skrevet

Her sender vi med masse bukser og truser på barnehagen. Uhell blir det, men når man har kommet så langt så må man bare stå løpet ut :)

Anonymkode: d963a...ef6

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Her sender vi med masse bukser og truser på barnehagen. Uhell blir det, men når man har kommet så langt så må man bare stå løpet ut :)

Anonymkode: d963a...ef6

Takk 👍

Skrevet

Ville bare latt han få tisse ute jeg, hvis han er så komfortabel med det. Jeg har erfaring med at det lønner seg å bare følge barnet:) De lærer mye lettere da.

Anonymkode: 238bc...460

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ville bare latt han få tisse ute jeg, hvis han er så komfortabel med det. Jeg har erfaring med at det lønner seg å bare følge barnet:) De lærer mye lettere da.

Anonymkode: 238bc...460

Men hva gjør man i forhold til barnehage, når man lærer de at de kan tisse hvor de vil ute?

Anonymkode: ae5fd...a1f

Skrevet

Vi begynte med bleieavvenning rett etter at gutten vår fylte 3 år i februar. Minimalt med uhell, det kom noen når vi brukte truse, derfor droppet vi truse under buksa en periode og det funket strålende. Så ble lillebror født noen måneder senere og kort etter begynne uhellene å komme noe hyppigere. Rett før sommeren og i sommer har det knapt vært uhell, men det nå etter bhgstart er masse uhell igjen. Når vi har fått hjem tre skift flere dager på rad har vi vurdert å gå tilbake til bleie, men vi har bestemt oss for å holde ut en stund til. Natta er det bleie en god stund til tror jeg. 

Skrevet

Da har det endelig løsna😊 ingen uhell i helga 👍 HI

Skrevet

Jeg er lat mor, og venta til det gikk av seg selv med begge. Hadde aldri giddet daglige uhell. Tok bleia dag og natt samtidig. Uhell har bare skjedd unntaksvis. Eldste var 3 og yngste 3,5.

Anonymkode: d91ed...137

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...