Anonym bruker Skrevet 4. august 2017 #1 Skrevet 4. august 2017 Barnet mitt er helt oppslukt i en av venninnene sine. De to bor ganske nærme og kan oppsøke hverandre fritt. Begge to liker hverandre og de leker godt sammen. Så i utgangspunktet er jo dette supert. Men det oppstår et problem likevel, for min jente ønsker ikke å leke med noen andre. Men venninnen har flere hun leker med og hun er ganske populær. Mange andre liker også å leke med min datter og vi har nok av barn som har lyst til å henge med vår. Men hvis bestevenninnen ikke er hjemme så surmuler bare vår datter og vil ikke oppsøke noen andre. I tillegg blir hun veldig lei seg mår bestevenninnen inviteres bort til andre skolevenner. Så vi jobber en del med å invitere andre hjem, og at det ikke er lov å si nei når hun blir invitert. Det fungerer delvis, og når hun først er sammen med andre så har hun det jo gøy. Men savner bestevenninnen intenst likevel. Noen med erfaring i det samme? Eller tips på hvordan vi kan dempe "venninneforelskelsen"? Anonymkode: d29a3...3e5
Anonym bruker Skrevet 4. august 2017 #2 Skrevet 4. august 2017 Dytter litt jeg i håp om flere kjenner igjen situasjonen 😊 Anonymkode: d29a3...3e5
Anonym bruker Skrevet 4. august 2017 #3 Skrevet 4. august 2017 Kan ikke hjelpe deg. Hang med min bestevenninne i 8 år før jeg fant andre. Vokste opp sammen, dro på familieferier, kranglet. Helt topp. Vi reiste på ferie i år som bestevenninner i 27 år. Andre venninner har kommet til fra ungdomsskolen og videregående men ingen er som henne. Min eldste datter har ingen bestevenninne. Synd. Anonymkode: 5de73...b44
Anonym bruker Skrevet 4. august 2017 #4 Skrevet 4. august 2017 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Kan ikke hjelpe deg. Hang med min bestevenninne i 8 år før jeg fant andre. Vokste opp sammen, dro på familieferier, kranglet. Helt topp. Vi reiste på ferie i år som bestevenninner i 27 år. Andre venninner har kommet til fra ungdomsskolen og videregående men ingen er som henne. Min eldste datter har ingen bestevenninne. Synd. Anonymkode: 5de73...b44 Jeg hadde nok ikke vært så opptatt av å gjøre noe med det hadde det ikke vært fordi venninna ofte er borte hos andre. Og da bli min veldig lei seg. Selve venninneforholdet dem imellom er fint og jeg ønsker ikke å gjøre noe med det. Men min trenger mer enn en når den andre har flere... Anonymkode: d29a3...3e5
Gjest Marge Simpson Skrevet 5. august 2017 #5 Skrevet 5. august 2017 Jeg synes dere håndterer det på en veldig fin måte😊 Vi er i en lignende situasjon bare at det har dempet seg veldig, men der var det gjensidig og venninnen er noe mer "avhengig" av min. I følge moren til det andre barnet blir hun tom og trist hvis min ikke er hjemme. Begge glemte av andre venninner i starten av forholdet, men har blitt flinkere til å gå til andre nå. Og de leker gjerne mange sammen! Jeg tror det er vanlig og at det vil dempe seg litt etterhvert. Det er jo bare bra at de finner seg så gode venninner 😊
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå