Anonym bruker Skrevet 4. august 2017 #1 Skrevet 4. august 2017 Foreldrene til mannen min bor i nabohuset. De roper og hilser når vi går inn/ut ytterdøren vår, spesielt svigermor. Jeg synes det er sjenerende at hun står der på terrassen sin og brøler uten at det er noe spesielt hun vil. Hun er klar over at jeg aldri har likt det (har bodd her i 15 år). Hun respekterer det ikke, men vil gjerne ha ropende samtaler mellom husene. Synes det blir så unaturlig. Vi kan vel snakke når vi er på besøk med hverandre? Føler nesten ikke jeg kan la ytterdøra stå åpen i sommervarmen for da kommer plutselig den skjærende stemmen hennes hele veien fra deres terrasse helt inn på kjøkkenet vårt. Synes det er uhøflig og unødvendig. Synspunkter? Anonymkode: 92aee...5da
Anonym bruker Skrevet 4. august 2017 #3 Skrevet 4. august 2017 JEG VET IKKE HVA JEG SKAL SI TIL DETTE JEG!!! GI HENNE ET HØREAPPARAT TIL JUL KANSKJE? Anonymkode: aaf13...748
It's all about me Skrevet 4. august 2017 #4 Skrevet 4. august 2017 Hvis de har fått klar beskjed om at du ikke liner dette men bare fortsetter hadde jeg smilt, vinket, latt være å svare for så å fortsette inn. Svaret på spørsmålet hadde jeg svart til neste gang vi møttes.
Anonym bruker Skrevet 4. august 2017 #5 Skrevet 4. august 2017 Bor slik vi å. Jævlig irriterende. Har gitt klar tale og endt opp med at vi ikke hilser mer 😂 Nå var det ikke KUN denne forventningen om roping over hekken, men dog Anonymkode: 0cf6b...746
Anonym bruker Skrevet 4. august 2017 #6 Skrevet 4. august 2017 Det hadde jeg holdt ut. Men jeg er ganske sosial av meg og liker sånt da... Anonymkode: 4eec3...988
Anonym bruker Skrevet 4. august 2017 #7 Skrevet 4. august 2017 Det har gått så langt at jeg ikke lenger svarer når jeg er på vei inn min dør, later som jeg ikke hører, avviser tvert. Det er sikkert fryktelig uforskammet av meg men når de ikke respekterer meg og at jeg synes det er ubehagelig og masete at de holder på sånn så blir jeg forbannet. Hun ringer til mannen min for å gi beskjed hver gang jeg har avvist/ikke hørt henne. Selv de som er supersosiale og høyrøystede ser og leser kroppsspråket til andre når det er noe de ikke liker. Det er ikke normalt å bare fortsette gang etter gang i 15 år med noen som ikke er interessert i å rope tilbake. Jeg oppfører meg fint ellers når vi møtes men er nokk litt reservert i møte med den dama der. Anonymkode: 92aee...5da
Anonym bruker Skrevet 4. august 2017 #8 Skrevet 4. august 2017 Jeg liker å få et slikt "hei" fra naboene, akkurat som jeg liker når fremmede heier nr jeg er ute og løper øl. Anonymkode: 846e3...3e5
Anonym bruker Skrevet 4. august 2017 #9 Skrevet 4. august 2017 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg liker å få et slikt "hei" fra naboene, akkurat som jeg liker når fremmede heier nr jeg er ute og løper øl. Anonymkode: 846e3...3e5 Skulle det stå, løper etter øl? Anonymkode: 963f4...c4c
Anonym bruker Skrevet 4. august 2017 #10 Skrevet 4. august 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Skulle det stå, løper etter øl? Anonymkode: 963f4...c4c Det skulle stå "ol", men din variant var morsommere Anonymkode: 846e3...3e5
Anonym bruker Skrevet 4. august 2017 #11 Skrevet 4. august 2017 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Skulle det stå, løper etter øl? Anonymkode: 963f4...c4c Forstår jo det. Men om man absolutt skal hilse hver gang man åpner ytterdøra her så passer det best å vinke pga avstand mellom husene. Jeg har alltid prøvd mitt beste for å være snild og møte andre på en positiv måte men her sliter jeg, klarer ikke å holde tilbake raseriet og irritasjonen når jeg hører remja på det freidige kvinnemennesket, hehe. Anonymkode: 92aee...5da
Anonym bruker Skrevet 4. august 2017 #12 Skrevet 4. august 2017 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Forstår jo det. Men om man absolutt skal hilse hver gang man åpner ytterdøra her så passer det best å vinke pga avstand mellom husene. Jeg har alltid prøvd mitt beste for å være snild og møte andre på en positiv måte men her sliter jeg, klarer ikke å holde tilbake raseriet og irritasjonen når jeg hører remja på det freidige kvinnemennesket, hehe. Anonymkode: 92aee...5da Forstår hva? Anonymkode: 963f4...c4c
Anonym bruker Skrevet 4. august 2017 #13 Skrevet 4. august 2017 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det skulle stå "ol", men din variant var morsommere Anonymkode: 846e3...3e5 Jeg synes og det Anonymkode: 963f4...c4c
Anonym bruker Skrevet 4. august 2017 #14 Skrevet 4. august 2017 Jeg forstår ikke helt at dere har holdt ut dette i 15 år... Jeg bor i en liten gate med flest eldre par. De er litt lik, i hvert fall to av husene. Jeg bare vinker, smiler og sier hei og går videre når det ikke passer, eller sier at jeg ikke har tid til å snakke. Fra å bli "okkupert" nesten hver gang jeg går ut så har det roet seg. Og når det i perioder har blitt mer av det igjen, da har jeg aldri tid Men hvis noen hadde ropt fra sitt hus og forventet at jeg som var inne skulle komme ut hver gang, da burde det helst ha brent hos dem eller at de hadde skadet seg. Hvis det bare var for å snakke så hadde jeg nok sagt fra, og om det ikke hjalp så hadde jeg nok klikket. Hva sier mannen din til dette, da? Dette er jo hans mor, så han må også være en del av løsningen. Hva sier han til sin mor når hun ringer til ham for å sladre om at du ikke ville stå og rope med henne? Jeg tror deler av problemet er at han ikke har sagt tydelig nok fra til sin mor. Om han konsekvent hadde støttet deg hver gang hun ringer ham om dette, da burde problemet vært løst for sånn ca. 14 år siden... Noe sier meg at han bare jatter med henne? Og om han mot formodning faktisk har sagt fra til henne hver gang, da må moren hans være syk eller ha et ekstremt kontrollbehov. Jeg ville tatt to samtaler om jeg var deg, HI. Ene med mannen og sagt at NÅ er det nok, ryddet opp i hva han sier når moren ringer for å klage på deg, og blitt enig med ham i hvordan dere forholder dere til dette fremover. Dere to MÅ stå sammen om dette. Den andre samtalen mener jeg du og mannen sammen må ta med hans mor/foreldre, hvor dere forteller hvor uendelig stor pris dere setter på henne/dem, men at det er uholdbart at du/dere ikke kan bevege dere ute uten å måtte bli ropt på hver gang, og at hun/de må respektere at dere lever separate liv selv om dere er nærmeste familie og naboer. Anonymkode: c7a35...6f1
Polly-Esther Skrevet 4. august 2017 #15 Skrevet 4. august 2017 Omg 😳 Hvordan har du klart å ikke bli psykotisk?
Anonym bruker Skrevet 4. august 2017 #16 Skrevet 4. august 2017 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Det har gått så langt at jeg ikke lenger svarer når jeg er på vei inn min dør, later som jeg ikke hører, avviser tvert. Det er sikkert fryktelig uforskammet av meg men når de ikke respekterer meg og at jeg synes det er ubehagelig og masete at de holder på sånn så blir jeg forbannet. Hun ringer til mannen min for å gi beskjed hver gang jeg har avvist/ikke hørt henne. Selv de som er supersosiale og høyrøystede ser og leser kroppsspråket til andre når det er noe de ikke liker. Det er ikke normalt å bare fortsette gang etter gang i 15 år med noen som ikke er interessert i å rope tilbake. Jeg oppfører meg fint ellers når vi møtes men er nokk litt reservert i møte med den dama der. Anonymkode: 92aee...5da Jeg hater sånne folk som insisteter på at det skal være slik de vil. Når hun vet at du ikke er komfortabel med det og allikevel presser seg på på den måten er hun bare uhøflig. Hun forventer at du skal delta oå hennes premisser, det er frekt. Deretter går hun til sin egen sønn og sutrer med en slags forventning om at han skal støtte henne eller ta side? DU er hans familie nå, hans lojalitet skal i hovedsak ligge hos deg (og barna?), da er det dårlig gjort at hun "sladrer" til ham og potensielt skaper splid i ekteskapet deres... Anonymkode: 6a5e2...7aa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå