Gå til innhold

Fordeler og ulemper ved å bo på felt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi vurderer å flytte, har to barn og slik vi bor nå har vi stor tomt med masse boltreplass for ungene ute (og deilig og fredelig for oss også), men det er et stykke til andre barn å leke med. Vi har det stille og rolig og trives egentlig slik, men tenker det hadde vært fint for barna å ha noen "i gata" å leke med.

Fordeler og ulemper ved å bo tett på andre på felt?

Anonymkode: 648b0...185

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi bor i halvparten av tomannsbolig i borettslag. På ene siden har vi hage ut mot fotballbanen, lekeplassen og akebakken, på andre siden en stor terrasse mot skogen. Og det er stor levegg til naboen vegg i vegg, og trær mot naboen andre veien. Så vi har ikke innsyn på noen sider. Og rolige naboer, så er stille og rolig på den siden.

Og barna har alltid noen å leke med, og vi blir godt kjent med foreldrene deres. Også veldig trygt da barna blir tenåringer.

Anonymkode: 21dba...281

Skrevet
34 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi bor i halvparten av tomannsbolig i borettslag. På ene siden har vi hage ut mot fotballbanen, lekeplassen og akebakken, på andre siden en stor terrasse mot skogen. Og det er stor levegg til naboen vegg i vegg, og trær mot naboen andre veien. Så vi har ikke innsyn på noen sider. Og rolige naboer, så er stille og rolig på den siden.

Og barna har alltid noen å leke med, og vi blir godt kjent med foreldrene deres. Også veldig trygt da barna blir tenåringer.

Anonymkode: 21dba...281

Ikke mange boliger på felt som er såpass skjermet da, dere har nok vært veldig heldige med beliggenhet:)

Skrevet

Det er bare å lese litt her inne det, så får du fort lest litt om ulemper. Bråk, trampoliner og parkering er det jeg kommer på i farten. Jo forresten, naboens katt, unger som plukker blomster i dine blomsterbed eller bruker dine barns leker uten å spørre har også være tema.

Skrevet
25 minutter siden, Superdolly skrev:

Det er bare å lese litt her inne det, så får du fort lest litt om ulemper. Bråk, trampoliner og parkering er det jeg kommer på i farten. Jo forresten, naboens katt, unger som plukker blomster i dine blomsterbed eller bruker dine barns leker uten å spørre har også være tema.

Og for ikke å glemme røykende naboer som sitter utenfor vinduene dine hele sommeren. Og fortiden her vi bor mye moped/motorsykkelkjøring til alle døgnets tider så bare å glemme å få sovet en hel natt.

Anonymkode: 6fad4...193

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Og for ikke å glemme røykende naboer som sitter utenfor vinduene dine hele sommeren. Og fortiden her vi bor mye moped/motorsykkelkjøring til alle døgnets tider så bare å glemme å få sovet en hel natt.

Ja, det er sant. Og gressklipping og oppussing, selvsagt. Alltid til ugreie tider: For tidlig på morgenen, for sent på kvelden eller akkurat i minstebarnets sovetid.

Skrevet
45 minutter siden, Superdolly skrev:

Ja, det er sant. Og gressklipping og oppussing, selvsagt. Alltid til ugreie tider: For tidlig på morgenen, for sent på kvelden eller akkurat i minstebarnets sovetid.

Og at naboene ser deg når du skal sole deg på verandaen, alle vet hva du har til middag og hagen er full av tiggende unger om du skulle finne på å grille pølser eller ta en is. 

Nabobarn ringer på for tidlig om morgenen og for sent om kvelden 

Anonymkode: 3f2d4...3c2

Skrevet

Bor selv mitt i et boligfelt og ingenting av dette som blir nevnt over har vi hatt problemer med. Mulig vi bare er heldige da ? Jada litt bråk må en tåle. Men ingen klipper gress tidlig på morgenen eller sent på kvelden. Vi er visst alle såpass oppegående her i nabolaget at vi skjønner sånt 😀  er det noe spesielt på gang som feks en fest så informeres naboer og de som har festen skjønner at de ikke trenger og sitte ute til langt på natt med full bass. 

Er det noe som plager oss tar vi det opp med naboen og vi kommer til enighet, enten det gjelder unger, gressklipper, oppussing eller andre ting som skulle irritere oss. Men må nevne at vi har normale naboer som det går an å snakke med.

Skrevet

Hehe jeg bor i rekkehus og har opplevd det meste av ulempene som er ramset opp over her, men jeg synes det er verdt det. Så det kommer jo an på hva man synes er viktigst. Jeg synes det er veldig deilig at sønnen vår nesten alltid har tilgang på noen å leke med, uten at vi må styre og avtale på forhånd. Men nå har vi bare én, så dette blir ekstra viktig for hans del. Dessuten er de fleste nærmeste naboene våre veldig greie, det hjelper jo på. :)

Jeg skulle bare ønske at det var litt bedre isolert mellom oss og naboen og at vi hadde hatt litt større hage så ikke trampolina tok hele plassen. ;) Men man kan vel ikke få alt, ikke med vår økonomi i alle fall.

Anonymkode: f1d0a...7b3

Skrevet

Ser ut som det overveiende er negativt å bo på felt da? Men lekekamerater tilgjengelig er plusset. Nå har vi jo to så de har jo hverandre å leke med da.

Skrevet
40 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hehe jeg bor i rekkehus og har opplevd det meste av ulempene som er ramset opp over her, men jeg synes det er verdt det. Så det kommer jo an på hva man synes er viktigst. Jeg synes det er veldig deilig at sønnen vår nesten alltid har tilgang på noen å leke med, uten at vi må styre og avtale på forhånd. Men nå har vi bare én, så dette blir ekstra viktig for hans del. Dessuten er de fleste nærmeste naboene våre veldig greie, det hjelper jo på. :)

Jeg skulle bare ønske at det var litt bedre isolert mellom oss og naboen og at vi hadde hatt litt større hage så ikke trampolina tok hele plassen. ;) Men man kan vel ikke få alt, ikke med vår økonomi i alle fall.

Anonymkode: f1d0a...7b3

Her vi bor er det ikke tillatt med trampoline så det syns barna våre er kjipt.

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Ser ut som det overveiende er negativt å bo på felt da? Men lekekamerater tilgjengelig er plusset. Nå har vi jo to så de har jo hverandre å leke med da.

Er man riktig uheldig så er det ikke barn å leke med der heller...evt at det er som i vår gata: Unger som ekskluderer og oppfører seg ufint på annet vis at man skulle ønske man bodde mer øde til... 

Anonymkode: d22e7...3db

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...