Anonym bruker Skrevet 3. august 2017 #1 Skrevet 3. august 2017 Min lille gutt har på grunn av magesmerter tatt blodprøve. I dag fikk vi brev om utslag på gluten og laktose intoleranse. Henvisning er sendt til barneklinikken og vi vil bli innkalt. Min første refleks var at vi skulle kutte alt nå med engang, men etter å ha sett litt på nett. Ble jeg usikker fordi de vist nok ikke kan stille diagnose uten å se fysiske skader på tarmen. Noen som har vært gjennom prosessen? Anonymkode: cd86c...2d0
It's all about me Skrevet 3. august 2017 #2 Skrevet 3. august 2017 Ja dere må absolutt ikke kutte ut gluten. Da blir det som du sier ikke utslag på videre tester. Å kutte ut for så å innføre igjen for bare enda flere plager. Har han cøliaki har han rett på grunnstønad som er i underkant av 2000,- i mnd. Hvis han har cøliaki kan han muligens bli kvitt reaksjonen på laktose etterhvert. Det fordi glutenen hos en med cøliaki ødelegger tarmtottene hvor enzymet som bryter ned laktose også sitter. Så det er veldig vanlig å reagere på laktose når man har udiagnisert cøliaki.
Anonym bruker Skrevet 3. august 2017 #3 Skrevet 3. august 2017 Takk for svar føles feil å ikke gjøre noe når jeg vet hva som er problemet. Får håpe det ikke er så lang utredningstid da. Anonymkode: cd86c...2d0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå