Gå til innhold

Kattungen har skreket i hele natt...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hentet en kattunge i går. I natt har den skreket nesten hele tiden, og høyt. Tok den opp i senga, men hoppet ned igjen og fortsatte å skrike. Skjønner jo at den savner mammaen sin.

Men, er det noe jeg kan gjøre for at hun roer seg?

Anonymkode: e24c1...163

Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Hentet en kattunge i går. I natt har den skreket nesten hele tiden, og høyt. Tok den opp i senga, men hoppet ned igjen og fortsatte å skrike. Skjønner jo at den savner mammaen sin.

Men, er det noe jeg kan gjøre for at hun roer seg?

Dere fikk ikke med et teppe som luktet mamma? Spiser hun og vet hvor kassen er og slikt? Hun roer seg ikke på dere? Ville kjøpt sånn diffuser med katteroende lukt som kan kjøpes.

Anonymkode: 5f05a...2b9

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dere fikk ikke med et teppe som luktet mamma? Spiser hun og vet hvor kassen er og slikt? Hun roer seg ikke på dere? Ville kjøpt sånn diffuser med katteroende lukt som kan kjøpes.

Fikk ikke med noe teppe, dessverre. Hun spiser og går på do. Hun roer seg når vi klapper henne, men trengte litt søvn i natt:tongue: Får kanskje gå til innkjøp av lukt da.

Hi

Skrevet

Hvor gammel er hun da, ble hun tatt for tidlig fra mammaen?

Skrevet

Fikk ikke med noe teppe, dessverre. Hun spiser og går på do. Hun roer seg når vi klapper henne, men trengte litt søvn i natt:tongue: Får kanskje gå til innkjøp av lukt da.

Hi

Men det at hun roer seg av dere er jo et godt tegn da. Klart hun ikke vil være alene den første tiden før hun blir kjent.

Skrevet
42 minutter siden, Fire småtroll skrev:

Hvor gammel er hun da, ble hun tatt for tidlig fra mammaen?

Hun er 13 uker.

Hi

Skrevet

Hun er 13 uker.

Hi

Ja, da skulle det jo være greit.

Jeg spurte fordi vi fikk en kattunge en gang som egentlig var for liten, men mammaen døde. Den kattungen savnet mammaen veldig, og hadde et veldig sugebehov (sugde på klær, sengetøy o.l.)

Skrevet

Jeg sov ikke i det hele tatt første natten vi hadde kattunge. Det ble gradvis bedre de første dagene, og gikk seg fort til. Et vennepar av meg hentet to kattunger for et par år siden, og de var vettskremte og gjemte seg mesteparten av tiden i flere dager. Det gikk heldigvis fort over, og de er harmoniske og fine katter nå.

Det går seg stort sett til, men hvis jeg ville prioritert å gi henne kos hvis det er det hun trenger for å bli trygg - selv om det går litt utover nattesøvnen. Sånne småpuser sover ofte ganske godt når de først sovner (i motsetning til de fleste voksne katter), så jeg ville prøvd å kose henne i søvn. :) 

Anonymkode: 83967...9b7

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg sov ikke i det hele tatt første natten vi hadde kattunge. Det ble gradvis bedre de første dagene, og gikk seg fort til. Et vennepar av meg hentet to kattunger for et par år siden, og de var vettskremte og gjemte seg mesteparten av tiden i flere dager. Det gikk heldigvis fort over, og de er harmoniske og fine katter nå.

Det går seg stort sett til, men hvis jeg ville prioritert å gi henne kos hvis det er det hun trenger for å bli trygg - selv om det går litt utover nattesøvnen. Sånne småpuser sover ofte ganske godt når de først sovner (i motsetning til de fleste voksne katter), så jeg ville prøvd å kose henne i søvn. :) 

Anonymkode: 83967...9b7

Ja, jeg regner med det blir bedre etter noen dager. Har hatt flere kattunger, men har aldri opplevd så stor uro før. Prøver igjen å ta henne med oppi senga i kveld å kose med henne. Så håper vi det går seg til i løpet av noen dager:)

Hi

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Ja, jeg regner med det blir bedre etter noen dager. Har hatt flere kattunger, men har aldri opplevd så stor uro før. Prøver igjen å ta henne med oppi senga i kveld å kose med henne. Så håper vi det går seg til i løpet av noen dager:)

Hi

Hvis dere har tenkt å ha henne mye i senga er sikkert det greit. Men planlegger du at hun primært skal sove andre steder, ville jeg heller tatt med meg madrass og lagt meg ved hennes plass, for å trygge henne der. Med denne pusen må du kanskje regne med litt nattevåk, men det er helt sikkert verdt det for å få henne trygg raskt.

Skrevet

Vi har 3 katter og jeg husker den ene måtte mannen "stenge" inne i dusjen (Var glassvegger hele veien så den så han) mens han lå på gulvet ved siden av og roet han ned. Der sov han, mannen min, på flisene med katten første natta :)

Anonymkode: d2ddf...68d

Skrevet

Min kattunge var 10 uker når han kom ,litt fortidlig, han skrek en del,men la han inntil meg og da roet han seg helt :) 

Skrevet

Det ble bare med det første natta. Nå er det ikke en lyd i henne. Hun kan komme opp i senga om hun vil. Hun sover også i senga til eldstemann.

Har blitt husvarm for å si det sånn:tongue:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...