Gå til innhold

Forum for "pårørende" til transpersoner

Anbefalte innlegg

Skrevet

Finnes det? Skulle gjerne hatt noen å "snakke med"...

Anonymkode: 3e6fd...ac8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis det er snakk om barn kan jeg hjelpe deg? Er selv mamma til et barn som har kjønnsidentitets forstyrrelse og det er en lukket facebook gruppe.

Anonymkode: f65df...887

Skrevet

Takk, jeg er med i den Facebook-gruppen (HBRS). 

Jeg er mer interessert i et sted der man kan få stille spørsmål anonymt, legge fram tro og tvil, stille kritiske spørsmål, spørre hva andre har opplevd, finne noe med samme type erfaring som oss (altså en ungdom som "plutselig" viser seg å være et annet kjønn, helt uten forvarsel). Det er vanskelig å være "pårørende", ingen å snakke med, man skal bare være støttende  og synes alt er fint. Jeg trenger å snakke om tvilen, om sorgen over å ha "mistet" det barbermaskin trodde man hadde, at alle minnene ikke er som man trodde de var, det vanskelige forholdet til barnet, balansegang osv. Opplever ikke at HBRS og Facebook-gruppen er sted for slike tanker  

Mulig jeg burde finne meg en psykolog, men ville helst ha snakket med "likesinnede". 

Skrevet

barbermaskin = barnet

Skrevet

Vet dessverre ikke om noe konkret, men kanskje du kan kontakte FRI: https://foreningenfri.no/

I tillegg vil jeg tro at du finner mye hvis du googler på engelsk.

Lykke til!

Anonymkode: 79868...06b

Skrevet

Det var ikke HBRS jeg mente. Men det finnes en annen, lukket gruppe. Men det er for foreldre til barn under 18 år.

Helt vanlige følelser. Jeg har slitt med akkurat det samme. Jeg snakker med en flink psykriater. Og har også fått god hjelp på barnepsykriatisk enhet i Oslo når alt dette kom frem. Jeg hadde skjønt det lenge, men ville ikke innse det. Vi er nå tre år inn i prosessen. Og det går mye bedre. Esben Esther Pirelli Benestad har også vært en fantastisk ressurs. Og også hjulpet med tanker som er tøffe. Ikke bare "halleluja dette er fantastisk!" hvis du skjønner hva jeg mener 😉

Anonymkode: f65df...887

Skrevet

Ok, hva heter dengruppen og hvordan kan jeg bli medlem?

Skrevet

pårørende virkelig ? er da ikke pårørende

Anonymkode: 3bb6d...19f

Skrevet
24 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nå var det "pårørende" HI skrev, mest sannsynlig i mangelen på et bedre ord. Men du har kanskje et bedre forslag til HI?

Anonymkode: aa0c1...1f0

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Nå var det "pårørende" HI skrev, mest sannsynlig i mangelen på et bedre ord. Men du har kanskje et bedre forslag til HI?

Anonymkode: aa0c1...1f0

pårørende virker støtende

Skrevet
3 hours ago, Anonym bruker said:

pårørende virker støtende

Ja, men det er allikevel helt OK å bruke ordet i hermetegn når man ikke i farten finner et korrekt ord. Litt forståelse må vi vel kunne vise..

Anonymkode: 69067...36e

Skrevet
5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Har du erfaring med dette, da? Eller har du noen innspill som kan hjelpe hi? Hvis ikke, foreslår jeg at du tier stille. Hvem er du til å være belærende og ufin mot noen som søker støtte? 

Skrevet

Korrekt, det var i mangel av et bedre ord. Merkelig hva enkelte presterer å henge deg opp i. 😳

Skulle fortsatt gjerne visst hvilken Facebook-gruppe det vises til. 

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Korrekt, det var i mangel av et bedre ord. Merkelig hva enkelte presterer å henge deg opp i. 😳

Skulle fortsatt gjerne visst hvilken Facebook-gruppe det vises til. 

Hilsen HI. 

Skrevet
På 6. august 2017 den 21.16, Fandens Oldemor skrev:

Har du erfaring med dette, da? Eller har du noen innspill som kan hjelpe hi? Hvis ikke, foreslår jeg at du tier stille. Hvem er du til å være belærende og ufin mot noen som søker støtte? 

whatever

Skrevet

Syns pårørende er dekkende jeg. Pårørende er ett ord for alle berørte rundt en person.

Min mann er min nærmeste pårørende. Jeg er min mors osv. Det gjelder ikke bare ved ulykker og begravelser. 

Lykke til til hi. Må være tungt å miste det man trodde man hadde. Heldigvis får man noe nytt igjen, som kan være enda mer givende og sette livet litt i perspektiv 😉 når per plutselig blir elise eller motsatt skjønner jeg godt man får en sorgreaksjon. Å hvis barnet i tillegg er stort og dette kommer uten forvarsel blir d også ett stort sjokk. 

Anonymkode: f6302...ef5

Skrevet
22 minutter siden, Anonym bruker skrev:

whatever

Og der avslørte du hvem du er

Anonymkode: 16136...cfc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...