Gå til innhold

Jeg trenger hjelp til å velge bilstol

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har fra før et Concord reverso -sete som vi er veldig fornøyd med, men dette kan så vidt jeg vet bare festes med isofix. Vi skal nå kjøpe et sete til bil nr 2, og skulle gjerne hatt et som også kan festes med bilens belter (hvis han skal sitte på med besteforeldre f.eks).

Kriterier :

Bakovervendt selvsagt 

Kan festes med både isofix og belter

Over 70 poeng i Forbrukerrådets test

Helst opp til 23/25 kg

Makspris 3500

Finnes dette?

Anonymkode: 02303...d13

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har vel egentlig bare ett valg til bilstol som kan festes både med isofix og belte; axkid rekid.

Personlig ville jeg valgt en beltemontert stol med en gang. Isofixstoler er tunge å flytte fra bil til bil. Beltemonterte stoler er bedre fordi de er lettere å justere helling på og er som regel lettere å bære.  De er heller ikke vanskelige å montere når du først har gjort det et par ganger. Jeg ville gått for enten besafe izi plus eller axkid minikid.

Anonymkode: 51bdc...4eb

Skrevet

Axkid rekid harfått dårlig resultat i tester, så den tror jeg vi styrer unna. Stol som festes med belter er nok mer praktisk ja, men den vil jo i all hovedsak stå fast i én bil, og da er vel isofix tryggest? Sikkerhet går foran det praktiske her altså 😃 Hvis det ikke finnes en stol som oppfyller alt jeg ønsker meg får de heller kjøre vår bil hvis andre skal passe.

HI

Anonymkode: 02303...d13

Skrevet

Isofix er ikke tryggere enn belte nei. En beltemontert stol må man ha når isofixstolen er utvokst uansett, så skal man ha en stol nr 2 bør man kjøpe en beltemontert så slipper man det når isofixstolen er utvokst. Isofixstoler er også dyrere enn beltemonterte. 

Anonymkode: 51bdc...4eb

Skrevet

Isofix brukes vel ikke til barn over 18 kg, med mindre noe har endret seg det siste året? Så da har du ikke bruk for Isofix uansett etter en stund, hvis du skjønner.

Vi hadde Axkid Minikid, det går til 25 kg. Romslig og godt sete, anbefales.

Anonymkode: f3b91...26b

Skrevet

Axkid er sine seter er plusstestet, gjør det bra i frontkollisjon og OK i sidekollisjon. Grunnen til at de ikke får så god score er fordi adac trekker for plass og montering (noe nesten alle bakovervendte seter til 25 kg blir trukket for i poeng)

jeg har (og har hatt) både reverso IG minikid og kidzofix (i praksis samme stol som rekid), og er mest fornøyd med axkid sine stoler.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...