Anonym bruker Skrevet 2. august 2017 #1 Skrevet 2. august 2017 Hvor lenge brukte dere daglig bodyer på de små? Anonymkode: 41940...69b
Anonym bruker Skrevet 2. august 2017 #3 Skrevet 2. august 2017 2-3 år, til de er ferdig med bleier Anonymkode: 71f88...5ff
Anonym bruker Skrevet 2. august 2017 #4 Skrevet 2. august 2017 1,5 - 2 år, da slutter de begge med bleie (frem til str 86). Anonymkode: c59b9...80e
Anonym bruker Skrevet 2. august 2017 #6 Skrevet 2. august 2017 Så lenge de fleste bodyene har passet. Tror vi sluttet da hun var 2,5 år. Anonymkode: 59864...f2d
Anonym bruker Skrevet 2. august 2017 #7 Skrevet 2. august 2017 Jeg har også lurt på dette. Min eldste er akkurat blitt 2, og finnes ikke i nærheten klar til å slutte med bleie. Mulig det endrer seg over natten, men akkurat nå, kan jeg ikke se det for meg. Kunne tenkt meg å handle inn litt ull til vinteren, men kjøper jeg body, eller trøye? That's the question. Kjedelig å sitte med 3-4 gode ullsett som forblir ubrukt. Anonymkode: d3b29...6bc
Anonym bruker Skrevet 2. august 2017 #8 Skrevet 2. august 2017 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg har også lurt på dette. Min eldste er akkurat blitt 2, og finnes ikke i nærheten klar til å slutte med bleie. Mulig det endrer seg over natten, men akkurat nå, kan jeg ikke se det for meg. Kunne tenkt meg å handle inn litt ull til vinteren, men kjøper jeg body, eller trøye? That's the question. Kjedelig å sitte med 3-4 gode ullsett som forblir ubrukt. Anonymkode: d3b29...6bc Tja, du kan jo tenke slik at selv når han begynner å bli klar (og det ER ikke alle som er klar når de er 2-2,5.. er en grunn til at bodyer somregel går opp til str 104, og dermed passer de fleste 3åringer), vil det gjerne ta litt tid før han går uten bleie i bhg. De fleste vil vel ha de "tørre" på dagtid hjemme før de begynner gå uten i bhg. Men når det er sagt - det går gjerne an å bruke trøye selvom han fortsatt bruker bleier? Jeg brukte både bodyer og trøyer til min på nå 1,5 gjennom forrige vinter. Begge deler fungerte fint, men jeg kunne ikke bruke "løse" stilongs, måtte ha tettsittende strømpebukser, som ikke skled ned. Han er ganske tynn, og bleier har en tendens til å skli ned hvis det ikke er noe som hjelper til med å holde de på plass (gjelder også "vanlige" bleier, ikke bare buksebleier).. Anonymkode: 41171...813
Mamma_til_2 Skrevet 2. august 2017 #10 Skrevet 2. august 2017 26 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg har også lurt på dette. Min eldste er akkurat blitt 2, og finnes ikke i nærheten klar til å slutte med bleie. Mulig det endrer seg over natten, men akkurat nå, kan jeg ikke se det for meg. Kunne tenkt meg å handle inn litt ull til vinteren, men kjøper jeg body, eller trøye? That's the question. Kjedelig å sitte med 3-4 gode ullsett som forblir ubrukt. Anonymkode: d3b29...6bc I ull så kjøp todelt og heller ha en truse over bleien.
Anonym bruker Skrevet 2. august 2017 #11 Skrevet 2. august 2017 28 minutter siden, Anonym bruker skrev: Tja, du kan jo tenke slik at selv når han begynner å bli klar (og det ER ikke alle som er klar når de er 2-2,5.. er en grunn til at bodyer somregel går opp til str 104, og dermed passer de fleste 3åringer), vil det gjerne ta litt tid før han går uten bleie i bhg. De fleste vil vel ha de "tørre" på dagtid hjemme før de begynner gå uten i bhg. Men når det er sagt - det går gjerne an å bruke trøye selvom han fortsatt bruker bleier? Jeg brukte både bodyer og trøyer til min på nå 1,5 gjennom forrige vinter. Begge deler fungerte fint, men jeg kunne ikke bruke "løse" stilongs, måtte ha tettsittende strømpebukser, som ikke skled ned. Han er ganske tynn, og bleier har en tendens til å skli ned hvis det ikke er noe som hjelper til med å holde de på plass (gjelder også "vanlige" bleier, ikke bare buksebleier).. Anonymkode: 41171...813 Enig med deg i alt 😉 Det er bare så himla praktisk med body over bleien. Jeg kommer til å velge to-delt til høsten. Både i regntøy og i ull. Jeg jobber selv i bhg og ser hvor lite praktisk det med regndress i bleieslutten, feks. Og så har man de da, som for lengst har sluttet med bleie, men som likevel har body. Ullbody. Jeg skjønner det jo. Det er dyre klær! Ser liksom for meg at foreldrene har handlet inn ull i stort, og helt glemt å tenke på bleieslutt. Anonymkode: d3b29...6bc
Anonym bruker Skrevet 2. august 2017 #12 Skrevet 2. august 2017 14 minutter siden, Mamma_til_2 skrev: I ull så kjøp todelt og heller ha en truse over bleien. Takk. Jeg er helt enig. Kommer til å gjøre det 😉 Anonymkode: d3b29...6bc
Serepta Skrevet 2. august 2017 #14 Skrevet 2. august 2017 Ang ullbody : Jeg klippet bare av nederste del på bodyene når yngste begynte å gå på do selv. Sydde en kant nederst, og vips så var det ullgenser og ikke body. Brukte under 5 min på hver, og alt du trenger er en symaskin.
Blondzilla Skrevet 2. august 2017 #15 Skrevet 2. august 2017 Mine har sluttet med bleie innen de fylte 2 og da har jeg også sluttet å kjøpe body. Men tror kanskje jeg hadde begynt med genser likevel, jeg synes det ser litt rart ut med store barn i body.
hilde og gutta Skrevet 2. august 2017 #16 Skrevet 2. august 2017 Her hvor jeg bor i Stockholm så vil ikke barnehagene ha bodyer på barna. Og det er vanlig at barna er 1,5 år når de begynner i barnehagen.
❤lille stjerne❤ Skrevet 2. august 2017 #17 Skrevet 2. august 2017 Til cirka 18 mnd, da begynte hun å gå på potte og det var enklere med genser enn body.
Anonym bruker Skrevet 2. august 2017 #18 Skrevet 2. august 2017 2 timer siden, Blondzilla skrev: Mine har sluttet med bleie innen de fylte 2 og da har jeg også sluttet å kjøpe body. Men tror kanskje jeg hadde begynt med genser likevel, jeg synes det ser litt rart ut med store barn i body. Ungdommer kjøper seg body jo ! 😂 Anonymkode: 3f30c...286
Anonym bruker Skrevet 3. august 2017 #19 Skrevet 3. august 2017 Vi brukte frem til 2 år. Han har ikke slutta med bleie ennå (2,5 år), men det går helt fint med trøye og bukse Anonymkode: 16e5e...b0e
Anonym bruker Skrevet 3. august 2017 #20 Skrevet 3. august 2017 Min er 2,5 og bruker nok i vinter også. Ser ikke ut som hun er klar for bleieslutt ennå. Bruker ikke body for å holde bleia på plass da. Synes det er greit å ha noe som ikke sklir opp under utedressen. Når hun blir bleiefri så kutter jeg nok ut fordi det er mye styr for de ansatte ved dobesøk. Samt at man slipper bytte ALT av klær ved uhell. Anonymkode: 466af...07d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå