Anonym bruker Skrevet 2. august 2017 #1 Skrevet 2. august 2017 Mini på 1.5år hadde feber og ca 3 døgn for 2.5 uker siden. Ikke veldig høy, 38.5-39.5. Ingen andre symptomer, bare feber, slapp/trøtt (men lekte innimellom, bare orket ikke så lenge av gangen) og dårlig matlyst. Nå er det det samme igjen, begynte natt til i går. Urolig om nettene, trøtt og sliten men leker og herjer innimellom, temperatur mellom 38.5 og 39.5.. Og vil knapt spise noe. Han har vært vanskelig i matveien en stund og det ble forverret av forrige runde med feber, men spiste nesten normalt de siste dagene nå (forutsatt at han fikk ting han er glad i. Varmmat til nesten alle måltid) frem til i går. Væskeinntaket er bra, og jeg har gitt han litt smoothie og yoghurt også for å få i han noe. Han er egentlig ikke i spesielt dårlig humør heller så han har ikke direkte vondt. Noen som vet hva dette kan være? Har tenkt på tannfrembrudd men vet det er litt trist omdiskutert hvorvidt man får feber ved tannfrembrudd eller om det et omvendt. Dessuten har han fått frem alle tenner bortsett fra 2årsjekslene (får ikke sett skikkelig oppe men nede ser de ut til å være et stykke unna enda), selvom hjørnetennene ikke er helt oppe enda. Vurderer å ta en prat med fastlegen hans, men det føles litt teit siden allmenntilstanden egentlig er ganske grei og feberen ikke er så høy.. Han ligger ikke slapp på sofaen hele tiden eller er vanskelig å få kontakt med.. Anonymkode: f31b0...d73
Anonym bruker Skrevet 2. august 2017 #2 Skrevet 2. august 2017 Min holdt på sånn og viste seg at det var mye øreverk. Endte med dren, og etterhvert mandeloperasjon. Tok to år før man oppdaget det (tok seg ikke til ørene eller noen av de "vanlige" tegnene). Om det gjelder din aner jeg ikke, jeg bare deler erfaring Anonymkode: 53ad8...cf8
Anonym bruker Skrevet 2. august 2017 #3 Skrevet 2. august 2017 Takk er nettopp erfaringer jeg håper å få siden det ikke kan være de helt åpenbare og klassiske tingene (som feks forkjølelse med snørr og hoste. Da hadde det vært mer åpenbart hvor feberen kommer fra). vet jo at feber ikke er farlig i seg selv (spesielt når den ikke er høyere enn dette) men det er grunnen bak jeg lurer på (spesielt siden det ikke er lenge siden forrige gang og det virker helt likt.. Og at han bruker lang tid på å få tilbake matlysten igjen bekymrer meg, han hadde ikke gått opp så mye som han burde når vi var på kontroll forrige uke.). Anonymkode: f31b0...d73
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå