Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg blir helt satt ut. De siste ukene har han begynt å slå oss, han kommer å steller seg foran deg å ser på deg så klapper han oss i kinnet. Enten meg, mannen eller besteforeldrene og andre som måtte være på besøk. Men mest meg og mannen. Vi snakker jo med han og sier ifra at det er ikke lov men det virker som han ikke forstår det😱😫 han gjorde det idag når vi våknet!!! Kan det være pga at han er sjalu på lillebror? Noen som har opplevd lignende? 

Anonymkode: 1bfd1...223

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan være sjalusi, det kan være alderen, det kan være for å teste deres reaksjon.

Anonymkode: 8f2c2...b31

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Det kan være sjalusi, det kan være alderen, det kan være for å teste deres reaksjon.

Anonymkode: 8f2c2...b31

Ok. 

Skrevet

Hvordan snakker dere med ham? Der hadde jeg blitt SINT (allerede første gangen) og vist tydelig at det der ikke er akseptert. 

Anonymkode: 6b05b...48a

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Hvordan snakker dere med ham? Der hadde jeg blitt SINT (allerede første gangen) og vist tydelig at det der ikke er akseptert. 

Anonymkode: 6b05b...48a

Sier ifra på en fin og rolige måte. Er ikke vits å bli sint. Han finner det morsomt om vi hadde blitt sint og snakket med en sinnastemme til han. 

Skrevet

Ta hånden bestemt bort og si nei med streng stemme. Det er all snakk som skal til. Det trengs ikke å forklares hvorfor man ikke skal slå, sånn er det bare! 

Han tester dere ut, og jo mer oppmerksomhet han får jo lengre tid tar det å få han til å slutte. 

Skrevet

Jeg er veldig for å snakke rolig med og til barna. Men akkurat her hadde jeg sagt : Nei!!! Det gjør vondt.  Og sagt at man kan kose med hånda.og vist han det 

Anonymkode: 06c03...e34

Skrevet
13 minutter siden, *Miss Marple* skrev:

Ta hånden bestemt bort og si nei med streng stemme. Det er all snakk som skal til. Det trengs ikke å forklares hvorfor man ikke skal slå, sånn er det bare! 

Han tester dere ut, og jo mer oppmerksomhet han får jo lengre tid tar det å få han til å slutte. 

Såklart man skal forklare det. Unger trenger å vite hvorfor ting ikke er greit, ikke bare at det der har mamma sagt jeg ikke skal gjøre. "Jeg vil ikke at du skal slå, da får jeg vondt". Og så ikke gi ungen mer oppmerksomhet på det. 

Anonymkode: 86474...3f0

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Såklart man skal forklare det. Unger trenger å vite hvorfor ting ikke er greit, ikke bare at det der har mamma sagt jeg ikke skal gjøre. "Jeg vil ikke at du skal slå, da får jeg vondt". Og så ikke gi ungen mer oppmerksomhet på det. 

Anonymkode: 86474...3f0

Selvsagt. De første par gangene, og så er slutt på forklaringene.

Skrevet

Jeg hadde sagt ganske tydelig nei, uten videre forklaringer nå som han har holdt på med dette en stund, og så gått min vei. Jeg nekter å være sammen med folk som slår meg, så jeg hadde forlatt rommet/leken/sofaen og gått inn i et annet rom.

(Og så hadde selvsagt toåringen fått en ny sjanse så fort han kom etter meg og tok kontakt på en akseptabel måte. Jeg er ikke langsint og bruker ikke time out.)

Skrevet

Minkar nylig hatt en periode med dette. Om jeg har reagert pedagogisk vet jeg ikke men jeg sa au og latet som jeg ble lei meg. Da kom hun bort for å trøste meg. Nå har hun sluttet. Nå sier hun, slå er au. 🙊

Anonymkode: 489c3...eb8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...