Gå til innhold

Må jeg ha pannelugg?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har høy panne, og føler jeg ser dum ut. Jeg kler pannelugg, men samtidig ser jeg veldig barnslig ut med det.
Jeg synes det er et herk; når det blåser ser det idiotisk ut, hårene klør i panna, jeg føler at jeg hele tiden
"har noe i ansiktet" og det kiler og klør, det blir varmt, og jeg har tykt hår så det er ingen sånn "refined", litt 
classy pannelugg, men håret ser så stritt og rart ut når det er kort, så jeg synes jeg ser ut som en 12-åring. 
Men det ser bedre ut på den måten at jeg får lavere panne, da... Hva bør jeg gjøre, noen i samme situasjon? 
Sist jeg klippet pannelugg hos frisøren så jeg helt jævlig ut etterpå. Hun kunne absolutt IKKE klippe...! Så fikk skrekken. Men hva bør jeg gjøre, egentlig? HA høy panne? Er det noen tips og triks? Føler jeg har "bad hair day" hver dag :( Jeg har også mørkt hår og lys hud så det er så tydelig.. jeg har kald hudtone. Vil det hjelpe å farge håret blondt? Så blir det ikke så stor kontrast..

Anonymkode: f36e7...318

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høy panne er vel fint?

Du kan jo ha sideskill. Da vil håret kunne legges slik at det dekker litt øverst i panna. 

Anonymkode: c8370...484

Skrevet

Jeg tror jeg ville kostet på meg noen ekstra kroner ved å gå til en proff frisør (Gevir, Eco cult o.l) for å få ordentlig hjelp.

Anonymkode: ac301...3e5

Skrevet

Kan du ikke bare spare ut panneluggen, så ser du om du trives med å ha alt håret langt? Det er jo bare hår, og hvis det overhodet ikke fungerer uten pannelugg kan du jo bare klippe det igjen.

Skrevet
6 minutter siden, Superdolly skrev:

Kan du ikke bare spare ut panneluggen, så ser du om du trives med å ha alt håret langt? Det er jo bare hår, og hvis det overhodet ikke fungerer uten pannelugg kan du jo bare klippe det igjen.

Nei, nei.. du misforstår :)

Pr idag har jeg ikke pannelugg, jeg har hår til skuldrene omtrent. Klippet litt opp fordi jeg har tykt hår. Jeg har hatt pannelugg noen ganger i løpet av livet, og synes det klør så fælt, og når det blåser får jeg helt angst fordi jeg blir redd for at panneluggen står til alle kanter. Dessuten har jeg krøllete/bølgete hår, så måtte rette ut luggen hver dag. Regner med at rettebørste er bedre enn rettetang, men likevel, blir mye jobb da :) Men om jeg ser bedre ut med det, så..hmm.. (er 27 år).

Det jeg er redd for er ikke at jeg vil "savne panneluggen", heller at jeg angrer hvis jeg får meg pannelugg.

Anonymkode: f36e7...318

Skrevet

Prøv rettetang på luggen, og få en skikkelig fling frisør til å klippe den så den ikke bare blir klippet beint av. Sideskill vil jo dekke litt av panna som andre sier her.

Skrevet
10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Høy panne er vel fint?

Du kan jo ha sideskill. Da vil håret kunne legges slik at det dekker litt øverst i panna. 

Anonymkode: c8370...484

Ja, merker at sideskill er noe bedre enn midtskill. Jeg synes ikke jeg ser fin ut :P 

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg tror jeg ville kostet på meg noen ekstra kroner ved å gå til en proff frisør (Gevir, Eco cult o.l) for å få ordentlig hjelp.

Anonymkode: ac301...3e5

Hva kan de gjøre der :)

Anonymkode: f36e7...318

Skrevet
1 minutt siden, frk Nilsen skrev:

Prøv rettetang på luggen, og få en skikkelig fling frisør til å klippe den så den ikke bare blir klippet beint av. Sideskill vil jo dekke litt av panna som andre sier her.

Ok. Ja, rettetang hadde jo vært obligatorisk, da. Men har du noen bilder av noe som ser fint ut i 2017 og ikke er så 90-talls? 

Anonymkode: f36e7...318

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, nei.. du misforstår :)

Pr idag har jeg ikke pannelugg, jeg har hår til skuldrene omtrent. Klippet litt opp fordi jeg har tykt hår. Jeg har hatt pannelugg noen ganger i løpet av livet, og synes det klør så fælt, og når det blåser får jeg helt angst fordi jeg blir redd for at panneluggen står til alle kanter. Dessuten har jeg krøllete/bølgete hår, så måtte rette ut luggen hver dag. Regner med at rettebørste er bedre enn rettetang, men likevel, blir mye jobb da :) Men om jeg ser bedre ut med det, så..hmm.. (er 27 år).

Det jeg er redd for er ikke at jeg vil "savne panneluggen", heller at jeg angrer hvis jeg får meg pannelugg.

Anonymkode: f36e7...318

Ja, da misforsto jeg.

Men altså: Hvis du ikke vil ha pannelugg, sånn egentlig, så lar du være å klippe pannelugg. Hvis du har lyst til å prøve, så gjør du det. For det er bare hår, det vokser ut igjen og med mindre du klipper en veldig kort lugg så tar det ikke lang tid før du kan style den vekk fra ansiktet igjen.

Skrevet
5 minutter siden, Superdolly skrev:

Ja, da misforsto jeg.

Men altså: Hvis du ikke vil ha pannelugg, sånn egentlig, så lar du være å klippe pannelugg. Hvis du har lyst til å prøve, så gjør du det. For det er bare hår, det vokser ut igjen og med mindre du klipper en veldig kort lugg så tar det ikke lang tid før du kan style den vekk fra ansiktet igjen.

Nei, det er sant, men det jeg ender opp med når luggen vokser litt ut er sånne flisespenner (om du skjønner hva jeg mener) og da får jeg jo i hvert fall høy panne :) Ble verre etter jeg fikk barn, de sliter håret av meg hihi

Er bare så usikker. Det er jo bare hår, men har vært misfornøyd med frisør tidligere. Skulle ønske jeg hadde helt rett hår.

Anonymkode: f36e7...318

Skrevet

Hva med sideskilt lugg? Men du må ingenting. Høy panne er fint, og det er trolig i ingen andre som tenker noe over det. 

3-side-fringe-from-a-deep-side-parting.j

Skrevet
5 minutter siden, Polly-Esther skrev:

Hva med sideskilt lugg? Men du må ingenting. Høy panne er fint, og det er trolig i ingen andre som tenker noe over det. 

3-side-fringe-from-a-deep-side-parting.j

ja, det er jo fint :)

Anonymkode: f36e7...318

Skrevet

Panneluggen trenger jo ikke være tykk og rett av, spesielt ikke hvis du har fall i håret. Få en flink frisør til å klippe den opp sånn at den blir rufsete og 'luftig'. 

Det er hvis du vil ha lugg da, jeg er sikker på at du kan få mange fine frisyrer uten å fremheve pannen om det er det du ønsker. 

Google 'høy panne frisyre' og få mange gode tips. 

Anonymkode: a228f...704

Skrevet
46 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, merker at sideskill er noe bedre enn midtskill. Jeg synes ikke jeg ser fin ut :P 

Hva kan de gjøre der :)

Anonymkode: f36e7...318

Min erfaring er at du får det du betaler for hos frisøren. Så jeg har alltid vært mer fornøyd og sett bedre ut de gangene jeg har gått til en dyr frisør. De ser mer på helheten, ansiktsfasong, fargene dine osv. 

Anonymkode: ac301...3e5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...