Gå til innhold

Medgangsvenner

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser flere her som nevte at de hadde opplevd at venner forduftet når de opplevde en tøff periode i livet. Medgangsvenner kalte min mann det. 

Er det mange som har opplevd dette? 

Anonymkode: 1363c...525

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jepp 

Anonymkode: d9562...3cf

Skrevet

Ja. Jeg har ingen venner igjen. 

De siste fire årene har jeg slitt med en vond kropp som svikter og en vekt som har økt med 30kg. Resultatet er at jeg har isolert meg mer og mer. Jeg høre ingenting fra noen av de jeg en gang så på som venner. De aner ikke at jeg har det vondt og vanskelig engang. Hadde det ikke hatt jobb, så ville jeg ikke hatt noe sosial omgang med andre. Jeg burde fått hjelp til å ta livet mitt tilbake, men aner ikke hvor jeg skal starte. Vært hos legen et par ganger disse årene, men de finner ikke noe galt. Orker ikke noen psykisk diagnose. Psyken var helt fin før kroppen sviktet meg.

Anonymkode: 6bf76...f7d

Skrevet

Ja, men det har ikke bare vært en negativ opplevelse. For min del har jeg blitt mer bevisst på hvilke venner som er verd å satses på og hvilke jeg ser på som bekjente.

Medgangsvenner var et godt begrep forresten.

Anonymkode: cfaba...072

Skrevet

Har hatt en del medgangsvenner eller solskinnsvenner, ja. Også venner jeg trodde jeg stod veldig nært. Pussig det der med disse medgangsvennene, de vil ofte være venner når de selv har motgang i livet, men forsvinner den dagen vennene får motgang.

Det har vært vondt, men jeg velger å se på det som et gode, for jeg ønsker ikke å ha venner man ikke kan stole på også i motgangstider.

Anonymkode: 7ae2d...c91

Skrevet

Har opplevd det - men har også fått noen skikkelig gode motgangsvenner! Folk som plutselig står ut fra mengden, helt uventet, når noe trist skjer. Folk som dukker opp og viser seg som en god støtte, selv om vi kanskje ikke var bestevenner fra før.

Anonymkode: 8014f...a52

Skrevet

Ja. Menneskesinnet er flyktig. Det gjelder å sile ut disse folkene så fort som mulig. Vet ikke om jeg direkte anbefaler å teste folk ved å innføre problemer som vil avsløre at de er medgangsvenner, men jeg har hatt noen sånne, og skulle nok ønsket at jeg hadde visst hvor landet lå litt tidligere.

Anonymkode: 73f35...5dd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...