Anonym bruker Skrevet 1. august 2017 #1 Skrevet 1. august 2017 Hva skjer hvis man blir kronisk syk, og for syk til å ta seg av barna fulltid. Hva slags hjelp kan man få? Jeg ble syk for 2 år siden, og har på denne tiden, blitt bare sykere og sykere, og tenker mye på hva som skjer hvis dette fortsetter. Jeg er enslig mor til 2 skolebarn. De er hos far maks en helg i måneden. Han vil ikke ha de mer. Barna har allerede blitt sviktet mye av far. Og jeg er alt de har. Så er det noe mulighet til å få hjelp i hjemmet? Hjelp til husarbeid, hjelp til matlaging noen dager i uken, en som kunne ta med det yngste barnet på aktiviteter. For det er nok ikke en god løsning, at barna må flytte til fremmede. Og hvem kontakter jeg? I dag, er det eneste jeg vurderer å få hjelp med, husarbeid. Men resten er med tanke på, hvis jeg bare fortsetter å bli dårligere. Anonymkode: 5d281...1c0
Anonym bruker Skrevet 1. august 2017 #2 Skrevet 1. august 2017 Personlig brukerstyrt assistent. Kontakt fastlegen din. 💕 Anonymkode: 593d1...6e9
Anonym bruker Skrevet 1. august 2017 #3 Skrevet 1. august 2017 Ja, her må du gå via fastlege og nav. Har du ingen familie som kan stille opp? Hva slags prognoser har du med din sykdom? Barnevernet kan også hjelpe med avlastningshjem, men vet ikke kriterier rundt dette. Håper du kan finne en løsning slik at du får hjelp. Anonymkode: bc0bd...244
Anonym bruker Skrevet 1. august 2017 #4 Skrevet 1. august 2017 21 minutter siden, Anonym bruker skrev: Personlig brukerstyrt assistent. Kontakt fastlegen din. 💕 Anonymkode: 593d1...6e9 Takk for svar. Men dette har jeg ikke krav på. For da må man ha behov, for mer hjelp enn jeg har. Anonymkode: 5d281...1c0
Anonym bruker Skrevet 1. august 2017 #5 Skrevet 1. august 2017 19 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ja, her må du gå via fastlege og nav. Har du ingen familie som kan stille opp? Hva slags prognoser har du med din sykdom? Barnevernet kan også hjelpe med avlastningshjem, men vet ikke kriterier rundt dette. Håper du kan finne en løsning slik at du får hjelp. Anonymkode: bc0bd...244 Vet du dette? For jeg trodde det var kommunen, og barnevernet. Nav har vel ingenting med dette å gjøre. Jeg har dessverre ingen familie. De fleste med min sykdom, har det relativt stabilt, så spesialistene blir ikke helt kloke på hvorfor jeg blir så mye verre, på relativt kort tid. Ellers er formen veldig varierende fra dag til dag. Men ser jo at når jeg er hjemme, og slapper av i flere dager, så får jeg det og bedre. Nå håper jeg at jeg ikke blir dårligere, håper heller det kan roe seg litt. Men det vet man ikke. Frisk kan jeg ikke bli. Og jeg kommer heller ikke til å dø. Eller sannsynligheten er liten. Anonymkode: 5d281...1c0
Anonym bruker Skrevet 2. august 2017 #6 Skrevet 2. august 2017 Du kan ha krav på hjemmehjelp. Ta det opp med fastlegen eller pleie- og omsorgstjenesten i kommunen. Anonymkode: 4dd5f...3c3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå