Anonym bruker Skrevet 1. august 2017 #1 Skrevet 1. august 2017 Har et barn med noen diagnoser som har fått en sum nå fra forsikringen, men ikke stor nok til at overformynderiet overtar. Jeg har omsorgen (er skilt), og lurer på om far skal ha informasjon om dette? Kan godt si det men vil ikke kringkaste det til noen andre før barnet er 18 år og får disse pengene. Kommer godt med ang skolegang, bil evnt bolig da. En annen ting...kan jeg bruke av disse pengene om det er noe viktig ang barnet? De står på en konto jeg opprettet til hn, men jeg har ikke sperret den. Og en ting....Jeg har IKKE tenkt å bruke disse pengene selv o.l. Jeg prøver også å se hvor det er best rente, evnt tanker om en BSU-konto. Anonymkode: 16dc5...196
Anonym bruker Skrevet 1. august 2017 #2 Skrevet 1. august 2017 Jeg har en sønn som fikk så høy erstating at overformynderiet forvalter den, men det er ikke noe problem å bruke av pengene i oppveksten til barnet. Vi bare sender et skjema til fylkesmannen om hvor mye penger vi trenger og til hva, også blir de overført til min konto så vi kan handle det. Nå har vi aldri brukt av selve formuen da, bare en del av rentene. Her blir formuen til barnet fordelt på min og fars selvangivelse. Barnet får jo ikke egen selvangivelse før det blir 16 år, frem til det blir pengene ført inn i foreldrenes. Nå er vi gift da, men jeg vil jo tro det fungerer på samme måte selv om dere er skilt, at barnas penger blir fordelt på foreldrenes selvangivelse? Jeg regner med pengene skal stå og rente seg noen år, da kan det fort komme over grensen for stipend fra lånekassen. Min sønn er langt over den grensen. Jeg synes det er litt urettferdig igrunn, mitt barn som har fått en erstatning fordi det har et handikap og færre valgmuligheter i livet enn friske må betale hele utdanningen sin selv, mens alle andre ungdommer får stipend fra lånekassen. Da tar jo på en måte staten tilbake erstatningen ved å nekte å dekke utdanning... Anonymkode: 06ff2...4be
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå