Anonym bruker Skrevet 1. august 2017 #1 Skrevet 1. august 2017 Er det forsvarlig? Stoler 120% på henne, mest redd for hva alle andre måtte mene... vi reiser ca 19, han legger seg 20 og vi er tilbake 23. Anonymkode: f9c14...0ee
Anonym bruker Skrevet 1. august 2017 #2 Skrevet 1. august 2017 Barn skal ikke sitte barnevakt for barn og hvertfall ikke på kvelden. At du må ha meningene til vilt fremmede mennesker tilsier at dette ikke er OK. Anonymkode: b80c8...748
TinaK 1990 Skrevet 1. august 2017 #3 Skrevet 1. august 2017 Nei! Et par timer osv på dagen, men ikke det tidsrommet der. Ikke minst tid på døgnet.
Anonym bruker Skrevet 1. august 2017 #4 Skrevet 1. august 2017 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Barn skal ikke sitte barnevakt for barn og hvertfall ikke på kvelden. At du må ha meningene til vilt fremmede mennesker tilsier at dette ikke er OK. Anonymkode: b80c8...748 Jeg må ingenting. Jeg bare lurte, nettopp pga ditt svar. Selv satt jeg barnevakt fra 15 til langt på natt for kusinene mine som var mye yngre fra jeg var 12 år. Men nå er liksom ikke det helt greit lenger, så ville høre hva andre evt gjorde Anonymkode: f9c14...0ee
Anonym bruker Skrevet 1. august 2017 #5 Skrevet 1. august 2017 Jeg passet naboens barn på kveldstid fra jeg var 12. Hvis dere har naboer som kan trå til om noe skjer, så ser ikke jeg noe problem med det Anonymkode: 98b89...96d
Anonym bruker Skrevet 1. august 2017 #6 Skrevet 1. august 2017 12 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg må ingenting. Jeg bare lurte, nettopp pga ditt svar. Selv satt jeg barnevakt fra 15 til langt på natt for kusinene mine som var mye yngre fra jeg var 12 år. Men nå er liksom ikke det helt greit lenger, så ville høre hva andre evt gjorde Anonymkode: f9c14...0ee Nå til dags er foreldre mye mer ansvarsfulle en før i tiden heldigvis. Å nei det er ikke greit at en 13 åring passer ett så lite barn på kvelden! Det er uansvarlig! Anonymkode: f1aeb...698
Anonym bruker Skrevet 1. august 2017 #7 Skrevet 1. august 2017 Ja, selvfølgelig. Satt barnevakt lenge før det nesten hele natten for mindre og flere barn som ikke var søsken engang. Ingen problem. Anonymkode: 27eeb...952
Anonym bruker Skrevet 1. august 2017 #8 Skrevet 1. august 2017 10 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ja, selvfølgelig. Satt barnevakt lenge før det nesten hele natten for mindre og flere barn som ikke var søsken engang. Ingen problem. Anonymkode: 27eeb...952 Det gjorde jo jeg og... men ser svarene spriker. Selv tenker jeg at det er greit, men jeg vil jo ikke risikere at noen ringer barnevernet f.eks Anonymkode: f9c14...0ee
Anonym bruker Skrevet 1. august 2017 #9 Skrevet 1. august 2017 Jeg satt barnevakt en kveld hver uke (fra rett etter skolen til kl 21-22) fra jeg var 12. Det er ikke mer enn 10 år siden. Barna var 4 og 7, og de var barna til en venninne av mamma. Var aldri noe problem, men man ser selvsagt an hvor moden barnevakten er. Jeg har ikke noe problem med å la storesøster på 13 (snart 14) passe mini på 18mnd på kvelden. Hun håndterer kveldsmat, tannpuss og legging uten problem - og alle andre problemer som KAN oppstå på kvelden kan likegjerne oppstå på dagtid, så skjønner ikke at det ene er verre enn det andre. (nå bor vi i et trygt og godt nabolag da, i en liten by med veldig lite kriminalitet) Anonymkode: 65f4a...c1d
Anonym bruker Skrevet 1. august 2017 #10 Skrevet 1. august 2017 Vi hadde nabojenta her som barnevakt. Hun var da 14,5 og passet våre på 3 og 8. Vi var borte fra 18-24 og det gikk helt fint men så klart foreldrene hennes var jo rett ved om ting hadde skjært seg fullstendig. Anonymkode: 868d1...4a9
Anonym bruker Skrevet 1. august 2017 #11 Skrevet 1. august 2017 Takk for alle svar! Skulle det være noe er vi hjemme på 6 minutter. Begynner det å brenne tar hun broren under armen og løper ut. Hun har alltid vært ekstremt ansvarsfull og tar vare på alle rundt seg. Er ikke det minste bekymret for at noe skal skje. Jeg er mer bekymret for at det er så ille at naboen kunne funnet på å ringe barnevernet på oss... Anonymkode: f9c14...0ee
Anonym bruker Skrevet 1. august 2017 #12 Skrevet 1. august 2017 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Takk for alle svar! Skulle det være noe er vi hjemme på 6 minutter. Begynner det å brenne tar hun broren under armen og løper ut. Hun har alltid vært ekstremt ansvarsfull og tar vare på alle rundt seg. Er ikke det minste bekymret for at noe skal skje. Jeg er mer bekymret for at det er så ille at naboen kunne funnet på å ringe barnevernet på oss... Anonymkode: f9c14...0ee å så ille er det også! Jeg hadde ringt barnevernet om jeg hadde oppdaget noe lignende! Anonymkode: f1aeb...698
Anonym bruker Skrevet 1. august 2017 #13 Skrevet 1. august 2017 Hvis du har en moden tenåring (som ikke er redd for å ringe hvis det er noe) og en 4 åring som fint forstår at det vil være storesøster som bestemmer, og som også er trygg på situasjonen, så ser jeg ikke problemet. Jeg hadde trodd folk flest her ville gi klarsignal i svarene, men den var jo helt motsatt... Føler det ville være noe annet hvis du ikke stolte 120% på jenta og følte deg usikker på hele situasjonen selv. Kan noen forklare hva de tror kan skje som er farlig? Mener dere det ikke er greit å bruke feks trillepiker i samme alder? Da er det jo langt større sjans for at noe kan skje (går tur ved veien, leker på lekeplasser, ungen er som regel mye yngre...) Her er de hjemme i eget hjem, kjenner hverandre godt, og ungen skal stort sett bare sove... Anonymkode: 24a33...d99
Anonym bruker Skrevet 1. august 2017 #14 Skrevet 1. august 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: å så ille er det også! Jeg hadde ringt barnevernet om jeg hadde oppdaget noe lignende! Anonymkode: f1aeb...698 Ok. Men hvorfor? Hva kan skje på kvelden som ikke kan skje på dagen? Jeg spør fordi jeg lurer altså, ikke fordi jeg ønsker å være spydig Anonymkode: f9c14...0ee
Anonym bruker Skrevet 1. august 2017 #15 Skrevet 1. august 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Hvis du har en moden tenåring (som ikke er redd for å ringe hvis det er noe) og en 4 åring som fint forstår at det vil være storesøster som bestemmer, og som også er trygg på situasjonen, så ser jeg ikke problemet. Jeg hadde trodd folk flest her ville gi klarsignal i svarene, men den var jo helt motsatt... Føler det ville være noe annet hvis du ikke stolte 120% på jenta og følte deg usikker på hele situasjonen selv. Kan noen forklare hva de tror kan skje som er farlig? Mener dere det ikke er greit å bruke feks trillepiker i samme alder? Da er det jo langt større sjans for at noe kan skje (går tur ved veien, leker på lekeplasser, ungen er som regel mye yngre...) Her er de hjemme i eget hjem, kjenner hverandre godt, og ungen skal stort sett bare sove... Anonymkode: 24a33...d99 Jeg heller forstår ikke farene. Hun kan jo fint hente i bhg og trille hjem (gjort det i et par år) eller passe mens vi er på butikken. Eller går en tur. Hun kommer til å ringe en gang for mye, det er jeg sikker på. Han har blitt lagt av henne en gang tidligere i sommer, for å teste. Han syns det var sååå stas, hadde gjort alt hun ba om og syns nok det var litt gøy at de var alene hjemme. Så han er helt trygg, og skulle han mot formodning ikke være det så kommer hun til å legge seg sammen med han til han sovner. Men skjønner jo at flere tenker at dette er en sak for barnevernet så det frister jo ikke så mye da Anonymkode: f9c14...0ee
Anonym bruker Skrevet 1. august 2017 #16 Skrevet 1. august 2017 Altså... Om naboene ringer barnevernet så får de gjøre det da. Ikke hør på de hysteriske hønene som svarer. En 13-åring som liksom ikke skulle klare å passe en 4-åring? Hva er det hun ikke greier med det? Du kjenner dine barn best! Anonymkode: fd943...f77
Anonym bruker Skrevet 1. august 2017 #17 Skrevet 1. august 2017 Dere som ikke synes det er greit. Kan dere forklare hvorfor? Hilsen en som synes det høres greit ut Anonymkode: cb0a8...d3a
Anonym bruker Skrevet 1. august 2017 #18 Skrevet 1. august 2017 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: å så ille er det også! Jeg hadde ringt barnevernet om jeg hadde oppdaget noe lignende! Anonymkode: f1aeb...698 Virkelig? Du mener feks at hvis HI velger å gjøre dette, så bør barnevernet troppe opp? Hun er ikke egnet som forelder? Her har hun en datter som er kjempe ansvarlig og omsorgsfull, som moren stoler på og har tro på. DET er ikke en barnevernssak. Det er faktisk en av de mer positive tingene jeg hører, når mor og datter har et slikt forhold. Anonymkode: 24a33...d99
Anonym bruker Skrevet 1. august 2017 #19 Skrevet 1. august 2017 Altså... han er 4. Jeg kunne til dels skjønt bekymringene her hvis han var 2 og av den viltre typen. Min måtte fotfølges da han var 2. Selv da lot jeg søsteren min som da var 12 passe ham. Hun kjente ham jo godt og visste hva hun måtte passe på. Og hun var i stand til å bruke telefonen om det skulle oppstå noe. Anonymkode: 987a8...07e
Anonym bruker Skrevet 1. august 2017 #20 Skrevet 1. august 2017 26 minutter siden, Anonym bruker skrev: Altså... han er 4. Jeg kunne til dels skjønt bekymringene her hvis han var 2 og av den viltre typen. Min måtte fotfølges da han var 2. Selv da lot jeg søsteren min som da var 12 passe ham. Hun kjente ham jo godt og visste hva hun måtte passe på. Og hun var i stand til å bruke telefonen om det skulle oppstå noe. Anonymkode: 987a8...07e Hadde aaaaaldri gjort det da han var 2. Da var han et helt annet kaliber 😬 Men nå er han 4, og har (og har alltid hatt) et supert forhold til søsteren sin. Jeg spurte henne om hun kunne, og hun sa ja. Jeg sa hun måtte legge han og da sa hun at det skulle hun nok fint klare med en bok og en sang. De kjenner hverandre så godt, og hun evner å dekke de behovene som oppstår. Anonymkode: f9c14...0ee
Anonym bruker Skrevet 1. august 2017 #21 Skrevet 1. august 2017 Jeg forstår ikke hvorfor det skulle vært uansvarlig! Kjør på sier jeg, du kjenner egne barn best og det høres ut som de har et trygt og godt forhold. Noen damer her inne velger alltid den mest dømmende og hysteriske linjen. Bare fordi liksom. Jeg ville heller stolt på egen magefølelse eventuelt spurt andre som kjenner barna godt hva de tenker. Anonymkode: 83406...938
Anonym bruker Skrevet 1. august 2017 #22 Skrevet 1. august 2017 Jeg lar min 10 åring passe min 4 åring to/tre kvelder i uken når jeg går tur med hunden og far er på jobb. Etter leggetid for 4 åringen. Sikkert mange som mener det er galskap, det går veldig fint. Bestemor er i nabohuset om det er noe. Jeg er på tur i ca 1 time. Anonymkode: ee4e6...f43
Anonym bruker Skrevet 1. august 2017 #23 Skrevet 1. august 2017 Søstra mi på 13 passer ofte mini her i huset (1år). Både dagtid og kveldstid. Hun passer også søstra mi sin sønn (4år) mye! Til og med når eldste søstra mi har nattevakt passer hun han hele natta. Jeg var hjemme alene både en og to dager med mine søsken når jeg var 13 (da var de 10 og 8). Ser ingenting galt i det. Synes det kommer helt ann på hvordan de er som person. Er ikke så mange andre 13'åringer jeg hadde stolt på til samme oppgave. Anonymkode: 5beff...97d
Anonym bruker Skrevet 1. august 2017 #24 Skrevet 1. august 2017 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Søstra mi på 13 passer ofte mini her i huset (1år). Både dagtid og kveldstid. Hun passer også søstra mi sin sønn (4år) mye! Til og med når eldste søstra mi har nattevakt passer hun han hele natta. Jeg var hjemme alene både en og to dager med mine søsken når jeg var 13 (da var de 10 og 8). Ser ingenting galt i det. Synes det kommer helt ann på hvordan de er som person. Er ikke så mange andre 13'åringer jeg hadde stolt på til samme oppgave. Anonymkode: 5beff...97d Nei det er noe med det. Hadde ikke spurt nabojenta... hun er veldig ansvarlig. Moden type. Tror vi går for ja Anonymkode: f9c14...0ee
Anonym bruker Skrevet 1. august 2017 #25 Skrevet 1. august 2017 Har selv en moden og ansvarlig gutt på 13,5 år. Har null problem med å la han passe minste på 6 år på dag elker kveld om det skulle være nødvendig. Klarer ikke å se de store bekymringene rundt dette. Anonymkode: e325a...882
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå